Faptul că există Google i-a făcut pe majoritatea să uite că mai există și alte motoare de căutare. Și pare puțin probabil că acestea sunt cu adevărat reale pentru că Google este în continuare lider-ul indiscutabil al motoarelor de căutare.
Totuși, Bing alături de Yahoo (ce aparține lui Bing din 2010) au o cotă de piață de 33,6% în Statele Unite. Statisticile arată că Bing este preferat în Statele Unite, de către persoanele cu studii medii, venituri de aproximativ 100.000 USD anual, peste 35 de ani și cu copii. Ceea ce diferențiază Bing de Google este faptul că s-a constatat că Bing aduce o rată de conversie mai mare decât Google.
Așa că dacă Bing creează mai mulți clienți decât Google, chiar dacă sunt mai puțini care folosesc Bing, atunci de ce să nu profite orice afacere de această oportunitate de a avea mai mulți clienți.
Pentru a înțelege cum să adaptezi SEO conceput probabil special pentru Google în așa fel încât să devină relevant pentru Bing am pregătit mai jos o listă de diferențe importante între cele două motoare de căutare.
Cuvintele cheie
Felul în care cele două motoare de căutare văd și interpretează cuvintele cheie este diferit.
Înainte de toate Google ia în considerare nu numai cuvintele cheie, dar și contextul și familia semantică a acestora. Pentru Google este important să observe că nu există 50 de cuvinte cheie într-o pagină, ci mai degrabă o familie de cuvinte în jurul unui cuvânt cheie.
Bing, în schimb este mult mai direct. Pentru acesta este important cuvântul cheie și ca acesta să apară menționat.
Legat de ceea ce am spus mai sus, pentru că Bing gestionează mai bine cuvintele cheie simple, acesta include și o secțiune ce elimină confuzia, introducând în partea dreaptă a paginii de rezultate variante ce pot duce la aproximativ același rezultat.
Conținutul multimedia
Este un fapt cert că multimedia este foarte importantă pentru SEO. Aceasta oferă o variantă extrem de facilă pentru utilizator de a accesa informația de orice fel. Indiferent că vorbim despre ghiduri, infografice, cursuri, demonstrații de produse, etc, toate acestea au un element comun: componenta lor grafică nu numai că explică ceea ce se petrece, dar furnizează și cea mai scrută variantă de înțelegere.
Google apreciază imagini sau video în paginile din SERP, dar Bing favorizează acele site-uri ce folosesc preponderent acest conținut multimedia.
Backlink-urile
Backlink-urile sunt extrem de importante pentru SEO, aur adevărat ar spune majoritatea celor ce s-au specializat în SEO. Totuși cele două motoare de căutare văd un pic diferit importanța acestora.
Google favorizează calitatea backlink-urilor, adică pune mult mai mare preț pe site-urile prestigioase, cele care au autoritate și aleg să trimită un link către tine. Cantitatea link-urilor nu este deloc importantă, atâta vreme cât există câteva, iar ele provin din locuri importante în domeniul respectiv.
Calitatea este la fel de importantă pentru Bing, doar că acesta vede importanța unui site diferit de Google. Bing are tendința de a promova și a considera superioare din punctul de vedere al calității acele domenii care au vechime, dar și cele cu extensia .edu, .org, .gov. În plus există anumite semnale care indică posibilitatea ca Bing să ia în calcul și numărul backlink-urilor.
Semnalele provenite de pe rețelele sociale
Google nu are un mesaj clar legat de rețelele sociale, dacă prezența unei companii pe acestea este importantă pentru ranking-ul la căutare în Google. Totuși se pare că există o oarecare importanță legată de acestea poate cuantificată în backlink-uri, poate în mențiuni, nimeni nu știe. Cert este că Google indexează paginile de pe rețelele de socializare la fel ca orice pagină.
Bing însă a declarat foarte clar că semnalele de pe rețelele sociale sunt importante pentru poziția în clasamentele lor pentru un anumit site. Cu cât se vorbește mai mult despre tine pe rețelele sociale precum Facebook sau Twitter cu atât acesta este un semnal pentru Bing că afacerea ta este importantă.
Este foarte probabil ca destul de curând Google să admită sau să considere și el că este important să fi menționat și prezent pe aceste platforme sociale, dar până atunci Bing cu siguranță o face. Folosește instrumente de urmărire a rețelelor sociale și vei putea descoperi despre ce vorbește lumea în domeniul tău, dar și fiecare mențiune legată de afacere, brand-ul sau produsele tale.
CONCLUZIE
Știu că poate părea ușor forțat să vă vorbesc despre orice alt motor de căutare în afară de Google. Totuși trebuie să iei în considerare că orice oportunitate de afaceri este o oportunitate până la urmă. Dacă există posibilitatea să găsești 3 clienți siguri proveniți de pe Bing, față de 20 de clienți potențiali de pe Google atunci cu siguranță nu trebuie sub nicio formă să ignori SEO pentru Bing. În plus trebuie să te gândești că faptul că Bing nu este la fel de important ca Google poate fi un avantaj legat de tarife atunci când soliciți ca agenția SEO angajată să te ajute și cu optimizarea pentru Bing. Așa că nu ai nimic de pierdut, ba chiar de câștigat!
Adauga un comentariu