Cum să alegi o agenție pentru SEO (Search Engine Optimization)doar 8 minute sa citesti articolul

search engine rankings web design

Contractarea unei companii specializată în Search Engine Optimization (optimizare pentru motoarele de căutare) poate fi de un real ajutor pentru campania ta de marketing online. O astfel de companie este specializată în creșterea poziției tale la rezultatele de căutare pe motoarele de căutare. In plus rolul lor este de a monitoriza aceste poziții în mod regulat și a își ajusta strategiile folosite în așa fel încât să poată evita situațiile nedorite în orice moment. Deoarece acest proces necesită foarte mult timp, efort și cunoștințe de specialitate, de cele mai multe ori este de preferat să externalizezi această sarcină decât să încerci să o faci tu singur.

Totuși, la fel ca în orice afacere existentă pe piață, și în acest domeniu există companii bune și companii proaste. Este foarte important să cunoști care sunt întrebările pe care trebuie să le pui și criteriile  de selecție pe care le poți folosi pentru a putea alege o companie de SEO care să fie și eficientă, dar și la un cost decent.

Atunci când începi să faci o selecție între aceste companii, este bine să începi prin a lua în considerație ce tip de strategie folosesc pentru a crește poziția ta în motoarele de căutare.. Stai departe de acele companii care folosesc ceea ce se numește Black Hat SEO, adică acelea ce utilizează, pagini ascunse, pagini de trecere (doorway) sau de ”punte” (bridge) pentru a obține această creștere. Acest tip de tehnici contravin politici majorității motoarelor de căutare și, în cel mai fericit caz vei fi penalizat sever de către acestea, dar poți ajunge chiar la a fi complet îndepărtat din indexarea motorului de căutare.

O pagină ascunsă este o pagină invizibilă vizitatorului obișnuit de site. Codul acestei paginii este programat în așa fel încât să detecteze robotul de indexare al motorului de căutare și să îl redirecționeze spre acea pagină specială, creată în mod special pentru a crește poziția site-ului în motorul de căutare. Paginile de trecere sau cele tip ”punte” folosesc același concept, dar sunt plasate pe un server total diferit față de pagina reală. Google, care este unul dintre cele mai mari și importante motoare de căutare din lume, va îndepărta total din indexarea sa o pagină pe care detectează existența unor pagini ascunse. Drept urmare, niciodată să nu angajați o companie care folosește acest tip de tehnici de SEO!

Un alt element extrem de important este să aveți o garanție clară din partea companiei pe care o angajați că nu vor lucra cu concurența voastră în același timp în care au contract și cu voi. În mod absolut evident acest fapt ar compromite foarte mult eficiența campaniei de optimizare pentru motoarele de căutare. Trebuie să fiți conștienți că unele companii se vor folosi de succesul obținut pentru optimizarea site-ului vostru pentru a putea să-și vândă serviciile competiției voastre. Drept urmare, ridicați această problemă încă de la discuțiile preliminarii, introduceți această clauză în contract și asigurați-vă că încălcarea ei poate produce efecte juridice clare.

Este evident probabil că unul dintre lucrurile pe care trebuie să le verifici atunci când vrei sa contractezi o companie este lista rezultatelor avute. Nu te rezuma la a crede însă tot ce îți spun ei. Ca orice companie care dorește să vândă ceva aceștia vor umfla un pic rezultatele de până atunci. Pentru a putea să vezi dincolo de această fază declarativă a succesului, pune-le câteva întrebări pertinente legate de munca lor de până în prezent și de rezultatele respective și verifică- le apoi răspunsurile.

Întreabă-i care sunt acele motoare de căutare pentru care au obținut cele mai bune rezultate. Cele care te interesează pe tine sunt cele mai cunoscute motoare de căutare pentru că acolo îți dorești să vezi rezultate bune pentru site-ul tău web.

Apoi, verifică cu ei ce cuvinte sau fraze cheie sunt cele pentru care au reușit să obțină rezultate bune.  Este foarte ușor să obții rezultate excelente la căutare pentru cuvinte mai puțin căutate sau răspândite. Spre exemplu, un cuvânt cheie precum ”lese pentru pisici” va primi cu siguranță o poziție foarte bună în motoarele de căutare pentru că nimeni nu se gândește să îl folosească. Ceea ce trebuie să te intereseze pe tine raportat la optimizare este să găsești acea companie ce poate să obțină un ranking mare pentru site-ul tău cu ajutorul unor cuvinte cheie comune, răspândite și folosite. Încearcă Wordtracker, pe care îl poți descărca de pe www.wordtracker.com. Poți alege o versiune free trial sau poți să te abonezi pentru 1 zi până la 1 an. Acest soft clasifică popularitatea diferitelor fraze sau cuvinte cheie pe baza utilizării lor reale în motoarele de căutare.

Următorul pas este să vezi care sunt rezultatele reale pe care compania respectivă pretinde că le-a obținut cu un website în integralitatea sa. Ceea ce urmărești aici sunt diversele poziții obținute de acest website în diverse motoare de căutare pe baza căutărilor după diverse cuvinte sau fraze cheie, pentru site-ul respectiv văzut în totalitate. Solicită câte un raport separat pentru fiecare client despre care compania îți povestește că a fost extrem de mulțumit. Acest raport trebuie să demonstreze că au obținut pentru acești clienți poziții fruntașe pe cele mai importante motoare de căutare pentru o multitudine de cuvinte și fraze cheie.

Atunci când studiezi diverse companii pentru a le angaja pentru optimizarea în motoarele de căutare, asigur-te că au și făcut ceea ce pretind. Există companii care își atribuie rezultatele obținute de către alții pentru a te convinge să semnezi contractul cu ei. Dacă ai vreo urmă de îndoială nu ezita și ia legătura cu compania a căror rezultate ți-au fost arătate și întreabă-i cu ce companie de optimizare pentru motoarele de căutare lucrează sau au lucrat.

Este important să nu uiți că o campanie de succes pentru optimizarea pentru motoarele de căutare va avea ca rezultat un grad de expunere maxim la nivelul celor mai utilizate motoare de căutare din lume și folosind o mare varietate de cuvinte cheie. Aceasta este de fapt formula de succes pentru o asemenea campanie și va trebui să continui să menții acest tip de expunere în fruntea strategiei tale de marketing.

Clarifică de la început un aspect important cu compania de SEO, și anume că ceea ce vrei este un raport care să evidențieze poziția ta pe diferitele platforme de căutare de-a lungul unei perioade de cel puțin șase luni. Nu trebuie să uiți că marketingul în domeniul motoarelor de căutare este un proces continuu, drept urmare vei avea nevoie de o companie care nu numai că înțelege acest aspect, dar va monitoriza în permanență poziția ta pe diversele motoare de căutare. Această companie va trebui să fie capabilă să își ajusteze strategia aplicată în cazul în care ranking-ul website-ului tău scade pe un motor de căutare. Fiind un proces neîntrerupt, acest tip de marketing are nevoie de o monitorizare constanta. În vederea realizării acestei condiții o idee bună ar fi să ceri companiei SEO cu care negociezi și un model de raport lunar. Acesta trebuie să includă și el ranking-ul pe principalele motoare de căutare. Motoarele de căutare secundare, pe care nimeni nu le folosește nu sunt de niciun ajutor, indiferent de rezultate obținute acolo. Aici există un alt aspect important: asigură-te că raportul primit folosește un limbaj ce poate fi ușor de descifrat pentru tine. Spre exemplu, dacă este, să spunem, sub forma unui tabel care acoperă o perioadă de cel puțin șase luni și prezintă date precum primele 50 de poziții împărțite pe fiecare lună în parte sau primele 5 pagini pentru fiecare lună discutată. Apoi va trebui să te asiguri că această companie monitorizează cu adevărat aceste poziții sau pagini lunar și că acel exemplu de raport include descoperirile și recomandările lor legate de respectivul site. Acest lucru îți va garanta că respectiva companie monitorizează activ și își ajustează strategia în mod continuu și nu doar strânge niște date statistice. Ai nevoie de o companie ce participă activ la campania ta de poziționare pe motoarele de căutare și nu un simplu colecționar de date.

Bugetul tău joacă un rol foarte important atunci când vei face alegerea unei companii în acest domeniu, dar nu uita niciun moment că o companie de optimizare în motoarele de căutare este esențială pentru succesul campaniei tale de marketing. Nu este un simplu moft, ci o necesitate. Drept urmare, dacă nu ai încă fondurile necesare pentru a angaja o companie de încredere care să facă o treabă bună pentru website-ul tău atunci poate ar trebui să mai amâni momentul angajării unei asemenea companii până reușești să beneficiezi de un buget mai mare în acest sens.

Dacă totuși ești nevoit să găsești o companie de SEO acum și nu poți aștepta până când câștigurile tale se îmbunătățesc, ai totuși șanse să găsești o companie cu un preț mai mic și care să îți și livreze un produs de încredere și de calitate. În această categorie intră de obicei companiile care sunt oarecum noi și au nevoie să își creeze un renume. Există însă un risc esențial, si anume acela că respectiva companie nun va avea deloc sau foarte puține companii în portofoliul său și nu va putea să dovedească rata lor de succes. Drept urmare, nu te arunca cu capul înainte, îmbătat de promisiuni și vorbe frumoase, alege o companie care să aibă măcar câteva referințe pe care ți le poate arăta și dovedi.

Referințele primite de la clienți sunt unul dintre cei mai de încredere indicatori ai unei companii bune. Ferește-te să semnezi un contract cu o companie care nu îți poate arăta referințe indiferent de motiv, fie el și clauza de confidențialitate. Până și doctorii îți pot arăta câteva referințe, drept urmare o companie de acest gen nu are nicio scuză. Este indicat ca firma respectivă să îți poată prezenta măcar 2 referințe, una de la un client din trecut și una de la un client cu care lucrează în prezent. Nu te feri să contactezi persoanele ce semnează referințele și să pui întrebări precise, specifice legate de experiența lor cu compania pe care te gândești să o angajezi, cum ar fi disponibilitatea de a răspunde la întrebări, felul în care s-au confruntat cu dificultățile întâlnite și capacitatea de a respecta termenele limită. Poți să îi ceri respectivei persoane chiar să le dea o notă pentru performanțele lor generale. Interesează-te dacă respectiva companie SEO a cerut să se facă schimbări majore la paginile website-ului lor și aceste schimbări au afectat în vreun fel vizitatorii site-ului. E important atunci când angajezi o companie SEO să găsești una care realizează un echilibru între cerințele motoarelor de căutare și cele ale vizitatorilor tăi fără a compromite nici una, nici alta.

Dar poate că cea mai importantă întrebare pe care trebuie să o pui companiei de referință este: angajarea acestei companii de SEO a dus la obținerea de profituri mai mari pentru voi sau nu? Pentru că să fim serioși, poți fi primul pe prima pagină de căutare, dacă asta nu îți aduce niciun câștig sau profit, atunci este absolut inutil.

Picture of Redactia

Redactia

RomaniaHUB.ro este o resursă online care ajută la conectarea companiilor cu furnizorii de servicii în care pot avea încredere. Ne dorim să fim o sursă de inspirație pentru industria marketingului digital, dar și un canal de educație pentru celelalte categorii de public interesate de marketing digital, seo, web design, ecommerce.
mood_bad
  • Niciun comentariu
  • Adauga un comentariu

    Newsletter

    Abonați-vă si primiți e-mailul săptămânal care face citirea știrilor business mai plăcută. Rămâneți informat și distrați-vă, gratuit.

    PS: Abonarea la newsletter este supusă Politicii noastre de confidențialitate și Termenilor și condițiilor.