A venit perioada stresantă a anului când pregătim lista de rezoluții pentru anul următor. De la tradiționalul “o să slăbesc” la “o să mă duc mai des la sală” și “o să mă stresez mai puțin la job”, toate își găsesc loc pe listă doar ca să fie amânate și apoi uitate de îndată ce efervescența lunii ianuarie trece.
Dar realitatea este acolo, se apropie un nou an și este o ocazie foarte bună să tragem o linie, să evaluăm și să evoluăm către o versiune mai bună a noastră, o versiune 2023.1. Iar aici venim cu vești bune, am rezolvat noi drama rezoluțiilor și am construit o listă de rezoluții cu acțiuni aplicabile, de care să se țină până și cel mai leneș dintre noi.
Stabilește-ți obiective clare, fă un plan și setează-ți termene limită
Alege 1-2 obiective profesionale pentru noul an pe care să le gândești strategic. Adică să le împarți în task-uri, pași mici pe care să îi faci, și să pui termene limită pentru realizarea lor.
Spre exemplu, dacă obiectivul tău este să-ți găsești un job mai bun, fă-ți un plan: primul pas este să faci cercetare privind joburile disponibile, abilitățile căutate de către angajatori și competențele necesare. Pentru a strânge informații și a avea o vedere de ansamblu, să zicem că 2 săptămâni de cercetare sunt suficiente, deci ai primul deadline. Apoi, următorul pas este să-ți actualizezi CV-ul.
Fie că e vorba de o schimbare de job, o promovare sau o renegociere salarială, împarte obiectivul în acțiuni și setează deadline-uri pentru ele.
Investește în dezvoltarea ta personală și profesională
Dacă ultimii ani ne-au învățat ceva, acel lucru este că nimic nu e sigur iar capacitatea de a te adapta îți garantează succesul. Pe piața muncii asta se înseamnă să nu te oprești niciodată din a învăța, să fii mereu la curent cu noutățile din domeniul tău și să investești în dezvoltarea ta personală și profesională.
Fie că alegi să înveți un skill nou, să-ți dezvolți o competență pe care o ai deja printr-un curs de specializare sau un training sau, de ce nu, să te întorci la școală pentru un master sau doctorat, fă din 2023 un an în care adaugi la fundația ta profesională.
Ai grijă de sănătatea ta fizică și emoțională
Întrebați despre principalele efecte negative ale pandemiei și muncii de acasă, angajații români plasează în fruntea clasamentului aspecte precum: lipsa interacțiunii cu colegii, o creștere a anxietății sociale, creșterea în greutate și lipsa unui program de masă sau de exerciții fizice și sport. Din confortul casei este de multe ori greu să îți găsești motivația pentru a ieși la o cafea cu prietenii sau de a merge la sală, dar atunci când lipsa motivației duce la o scădere a calității vieții, este momentul să ne regândim strategia.
O soluție este să îți iei un angajament precum un curs de nutriție sau de gătit, să găsești alți oameni cu care ai pasiuni în comun precum cultivarea plantelor de apartament, să te înscri la un semimaraton sau o excursie organizată de hiking.
Totodată, folosește-ți zilele de concediu și plănuiește-ți de la începutul anului perioadele destinate vacanțelor și momentele în care să-ți încarci bateriile.
Networking!
2023 este anul în care să-ți construiești o rețea de relații profesionale. Fie că participi la evenimentele importante din industria în care lucrezi, ești la un curs de specializare sau la o întâlnire de muncă cu un client, fii deschis și interesat să îi cunoști pe cei din jurul tău.
O rețea profesională te ajută să evoluezi în carieră, deschide uși și te aduce în fața multor oportunități. Însă asta implică mult networking, comunicare și ascultare activă, implică să povestești despre tine și reușitele tale dar și să îi susții pe ceilalți să-ți atingă obiectivele profesionale.
Găsește un echilibru între viața personală și cea profesională
Adesea, munca are prioritate față de orice altceva din viața noastră. Dorința noastră de a reuși profesional ne poate împinge să ne lăsăm deoparte propria bunăstare. Însă crearea unui echilibru armonios dintre viața profesională și viața privată sau integrarea vieții profesionale este esențială.
În primul rând, organizează-ți mai bine timpul folosind un calendar sau un planificator care te va ajuta să ai o perspectivă asupra programului tău zilnic și săptămânal. Apoi prioritizează-ți task-urile, fie ele profesionale sau personale.
Relaxează-te, nu le poți face pe toate în același timp. Sunt perioade în care resursele noastre se îndreaptă mai mult către job și momente în care familia este în centrul atenției.
Freepik photo
Citiți articolul original pe bestjobs.eu
Adauga un comentariu