Totul despre reputatie pe internetdoar 5 minute sa citesti articolul

reputatia pe internet

Ce este reputația pe Internet?

Reputația unei companii, a unei persoane, a unui produs, a unui serviciu sau a oricărui alt element pe internet și pe platformele digitale este cunoscută ca reputație online sau e-reputație. Materialul pe care îl distribuie o companie, comentariile și interacțiunile utilizatorilor, activitatea pe rețelele sociale și așa mai departe, toate au un impact asupra reputației sale online. Reputația online este crucială pentru firmele de comerț electronic, deoarece poate afecta legitimitatea și expunerea magazinului lor online.

Pierdem o cantitate ridicolă de timp pe internet. De fapt, în medie petrecem 6 ore și 43 de minute pe zi pe internet. Nu este surprinzător faptul că informațiile digitale pe care le consumăm au un impact asupra viziunii noastre despre mărci. În ceea ce privește afacerile, aceasta înseamnă că ignorarea chiar și a unei singure recenzii sau comentarii nefavorabile poate deveni rapid o mare problemă pentru întreaga companie. Drept urmare, companiile trebuie să implementeze o strategie de management al reputației online.

Stabilirea limitelor, care se realizează prin reglementarea cantității și tipului de informații pe care le faci publice, este primul pas în obținerea controlului asupra reputației tale online. Rețineți că tot ceea ce faceți sau postați online creează o urmă digitală care ar putea fi permanentă și poate avea un impact pe termen lung asupra reputației online. Va fi esențial pentru organizația dumneavoastră să rămână la curent cu procesul de creare a conținutului. Acest lucru este valabil atât pentru companii, cât și pentru persoane fizice.

O reputație pe internet vă ajută să:

  1. Îmbunătățiți credibilitatea brand-ului

Să recunoaștem: indiferent cât de mult ai încerca să-ți faci clienții mulțumiți, probabil că vei primi feedback nefavorabil. După cum s-a menționat anterior, modul în care gestionați un review prost după ce apare este crucial. Câștigi credibilitate atunci când îți gestionezi reputația online și răspunzi la comentarii, recenzii și mențiuni atât favorabile, cât și negative. Nu există o modalitate mai bună de a demonstra că îți pasă de consumatorii tăi decât reacționând cu grație la feedback-ul prost și făcând ajustări atunci când este necesar.

  1. Creșteți angajamentul clienților

Cu cât compania dumneavoastră monitorizează și participă mai multe canale, cu atât sunt mai bune perspective de a crește implicarea clienților. Acest lucru poate fi realizat luând o atitudine proactivă, precum și o atitudine reactivă față de contactele clienților. Puteți menține oamenii implicați în afacerea dumneavoastră fiind activi online, oferind oferte unice și răspunzând prompt la întrebările și comentariile lor. Ca rezultat, vor fi mai puțin probabil să se retragă și să treacă la unul dintre concurenții tăi.

  1. Creșterea vânzărilor

Deși încă mergem la cumpărături pe moment, majoritatea dintre noi ne facem temele online înainte de a face o achiziție. De fapt, 81% dintre cumpărători recunosc că folosesc internetul pentru a obține informații despre bunurile pe care intenționează să le cumpere înainte de a face o achiziție. O evaluare nefavorabilă poate fi adesea suficientă pentru a ne influența opiniile și pentru a ne determina să luăm în considerare opțiuni alternative. Există o corelație între o reputație favorabilă pe internet și creșterea vânzărilor – cu cât mențiunile companiei sunt mai pozitive online, cu atât este mai probabil să încheiați o afacere.

  1. Construiești încrederea

Încrederea este fundamentul pentru crearea de conexiuni pe termen lung cu clienții, care favorizează creșterea corporativă. Răspunsul la mențiunile de marcă doar în mass-media deținută de dumneavoastră, însă, nu ar fi suficient, așa cum s-a menționat mai devreme în definiția managementului reputației. Chiar dacă brandul tău are o imagine solidă acum, nu o poți lua de la sine înțeles, deoarece există numeroase pericole care se ascund după colț. Gândiți-vă la ce se poate întâmpla dacă nu observați un site mare care vă lovește într-o recenzie!

De asemenea, este vital să verificați din nou informațiile prezentate despre mărci pe internet pentru a vă asigura că sunt exacte și consecvente. Acest lucru este în întregime posibil dacă utilizați un serviciu care vă urmărește și vă alertează cu privire la mențiuni de pe tot internetul.

  1. Arătați clienților că vă pasă

Monitorizarea a ceea ce spun oamenii despre brand pe rețelele sociale și răspunsul la comentarii pozitive și rele demonstrează că îți pasă. Desigur, cu toții am dori să primim doar comentarii măgulitoare, la care să răspundem mult mai ușor. Feedback-ul negativ, pe de altă parte, ar putea fi util unei afaceri pe termen lung. Sunt o sursă importantă de feedback; acordați atenție la ceea ce au de spus clienții și abordați eventualele dificultăți care apar. Opiniile dezamăgitoare nu ar trebui să fie niciodată ignorate, deoarece ele se pot transforma rapid într-un dezastru în rețelele sociale. Răspunsul la feedback-ul pozitiv și negativ vă va ajuta să creați relații mai puternice cu clienții.

  1. Creșteți traficul web

Știrile sau opiniile pozitive au potențialul de a deveni virale, mai ales dacă provin din surse de încredere. Veți putea recunoaște un mare site de știri care vă laudă serviciul folosind, de exemplu, un instrument de gestionare a reputației pe internet. Orice creștere bruscă a traficului organic se va explica prin aceasta. Puteți folosi acest lucru pentru a genera mai multă tracțiune. Pentru a vă îmbunătăți reputația, afișați recenzia favorabilă/mențiunea mărcii pe toate canalele  web. Dacă este făcut corect, acest lucru poate duce la o rată de conversie mai mare.

  1. Atragerea angajaților

O reputație online pozitivă poate duce la mai multe venituri, precum și la mult interes din partea potențialilor candidați la angajare. Angajații de top doresc să lucreze pentru firme care au o reputație puternică și, din moment ce competiția pentru talente este acerbă, acest lucru ar putea ajuta organizațiile să recruteze cel mai bun personal.

  1. Să rezolvați mai ușor potențialele crize

Brand-urile care depun eforturi pentru a menține o reputație pozitivă pe internet sunt mai bine pregătite să facă față oricărei crize. Mai ales dacă folosesc o soluție ORM care îi anunță despre orice termeni de criză menționați în legătură cu marca lor. De asemenea, clienții vor fi mai îngăduitori cu o mică gafă dacă o companie are o reputație pozitivă.

 

 

Picture of Redactia

Redactia

RomaniaHUB.ro este o resursă online care ajută la conectarea companiilor cu furnizorii de servicii în care pot avea încredere. Ne dorim să fim o sursă de inspirație pentru industria marketingului digital, dar și un canal de educație pentru celelalte categorii de public interesate de marketing digital, seo, web design, ecommerce.
mood_bad
  • Niciun comentariu
  • Adauga un comentariu

    Newsletter

    Abonați-vă si primiți e-mailul săptămânal care face citirea știrilor business mai plăcută. Rămâneți informat și distrați-vă, gratuit.

    PS: Abonarea la newsletter este supusă Politicii noastre de confidențialitate și Termenilor și condițiilor.