Marketingul tradițional a pus accentul pe gândirea creativă mai presus de abilitățile tehnice, dar în lumea digitală, gândirea creativă te va duce doar atât de departe. Pentru a avea succes în marketing (atât tradițional, cât și digital), trebuie să vă folosiți imaginația într-un mod care să atragă publicul digital de astăzi.
Altfel spus, o diplomă în publicitate, afaceri sau design nu este suficientă. Specialiștii în marketing trebuie să aibă abilități tehnice care să permită o mișcare lină între mediul fizic și cel digital pentru a câștiga pe deplin în marketingul de astăzi.
Tipuri de abilități tehnice:
Abilitățile tehnice sunt dobândite prin practică și colaborare cu alți profesioniști digitali, precum și prin experiență sau educație tradițională (analiza datelor, managementul proiectelor, programarea computerelor și așa mai departe).
Angajatorii care încearcă să-și îmbunătățească marca vor beneficia de acest accent pe abilități în detrimentul pedigree-ului, la fel ca și agenții de marketing care doresc să-și progreseze în cariera și să-și folosească abilitățile tehnologice. Pentru a excela în domeniul marketingului, veți avea nevoie de următoarele opt talente tehnice.
Digital Media și Design
Dacă lucrezi în marketing, aproape sigur vei întâlni media și designul digital, indiferent de funcția ta în cadrul companiei. De la software de design grafic (Adobe InDesign, Photoshop, Illustrator, After Effects, Premiere și așa mai departe) la sisteme de management al conținutului (CMS), soluții de gestionare a activelor digitale și curatarea conținutului, este o idee bună să obțineți o înțelegere de bază a media digitală. și instrumentele folosite pentru a crea, a organiza și a publica conținut.
Experiență pe platforma MarTech
Fluența cu numeroasele software, platforme și instrumente de marketing este o necesitate pentru orice agent de marketing care încearcă să-și dezvolte capacitățile digitale, datorită popularității tot mai mari a platformelor martech în întreaga industrie.
Crearea conținutului
Dezvoltarea de conținut, ca și managementul de proiect, nu este o abilitate tehnică în sensul tradițional, dar este crucială pentru succesul oricărei echipe de marketing. Pentru a fi un agent de marketing, nu trebuie să fii designer grafic, dar aveți nevoie de o înțelegere de bază a instrumentelor de cercetare, dezvoltare și planificare a conținutului, cum ar fi SEMRush, Google Trends și Canva.
Analiza datelor
Datele sunt forța motrice din spatele tuturor campaniilor de marketing. Ca rezultat, fiecare agent de marketing ar trebui să aibă o înțelegere de bază a analizei datelor și a numeroaselor instrumente, plug-in-uri și integrări care oferă informații și permit organizațiilor să-și stabilească obiective, să-și analizeze succesul și să-și modifice planul de marketing după cum este necesar.
Nimeni nu poate înțelege toate instrumentele de analiză și plug-in-urile disponibile, dar majoritatea directorilor cred că cunoașterea Google Analytics și a cel puțin un instrument de analiză a rețelelor sociale precum HootSuite este extrem de benefică pentru echipa lor.
Optimizare pentru motoarele de căutare (SEO)
Nu-ți face griji dacă te simți copleșit de SEO. Este o problemă grea, cu multe informații disponibile. Pentru a fi un expert în marketing, nu trebuie să fii un expert în optimizarea motoarelor de căutare. Tot ce ai nevoie este o înțelegere de bază și o dorință de a studia. Nu-ți face griji dacă te simți copleșit de SEO.
Este o problemă grea, cu multe informații disponibile. Pentru a fi un expert în marketing, nu trebuie să fii un expert în optimizarea motoarelor de căutare. Tot ce ai nevoie este o înțelegere de bază și o dorință de a studia.
Social Media Marketing
O componentă de social media este inclusă în aproape fiecare rol de marketing. Dacă aplicați pentru un loc de muncă ca director de marketing, coordonator de marketing sau manager de marketing, aproape sigur vi se va cere să aveți cel puțin o înțelegere rudimentară a modului în care rețelele sociale se potrivesc într-o strategie de marketing mai largă.
Una dintre cele mai bune metode de a vă întâlni clienții acolo unde se află, pe smartphone-urile lor, răsfoind prin rețelele de socializare, este prin social media marketing. Eforturile de marketing pe rețelele sociale sunt, de asemenea, una dintre modalitățile mai rentabile de a atrage atenția asupra unei companii, de a crește interacțiunea cu brandul și de a genera vizitatori pe un site web.
Instrumente de automatizare a marketingului
Multe treburi monotone de marketing sunt automatizate și sunt furnizate instrumente sofisticate pentru a ajuta specialiștii în marketing să transforme vizitatorii site-ului web în consumatori. Cu texte, e-mailuri și ferestre pop-up personalizate, anumite platforme de automatizare a marketingului pot chiar monitoriza clienții de-a lungul canalului de marketing și oferă o experiență mai satisfăcătoare pentru clienți.
Managementul activelor digitale
Activele digitale, cum ar fi imaginile, videoclipurile și materialele de marcă sunt esențiale pentru succesul unei echipe de marketing, dar sunt deosebit de importante pentru agenții de marketing din industriile vizuale precum arhitectura, inginerie și construcții.
Agentul de marketing care știe să gestioneze aceste active digitale disparate și să le facă ușor accesibile va deveni un atu de neprețuit pentru echipa lor, mai ales că transformarea digitală devine o prioritate în anii următori.
Website development
Orice firmă axată pe brand ar trebui să acorde prioritate unui site web receptiv și funcțional. Pe măsură ce mai mulți consumatori caută interacțiuni digitale cu mărcile și afacerile lor, este esențial să existe un site web care să răspundă eficient așteptărilor vizitatorilor. Și, oricât de importantă este o resursă de proiectare internă sau de la distanță, contribuția unei persoane de marketing este esențială pentru a atinge acel echilibru delicat între design excepțional și utilizare.
Analiza comportamentală
Pentru a înțelege valoarea conținutului și a creației, este esențial să înțelegeți modul în care acestea se potrivesc în interacțiunile clienților dvs. cu marca. În cazul în care modul de conținut descurajează interacțiunile sănătoase — ratele de deschidere slabe, clicurile slabe pe CTA, respingerea crescută, ieșirile sporite — un agent de marketing trebuie să fie capabil să înțeleagă aceste semnale roșii.
În mod tradițional, sectorul de marketing a pus un accent mai mare pe gândirea creativă decât pe abilitățile tehnice. Pentru a fi un mare agent de marketing în lumea de astăzi, veți avea nevoie de mai mult decât până acum pentru a vinde idei și a produce conținut plin de spirit.
Adauga un comentariu