Marșul forțat al pieței auto din România în 2022 pare să se apropie de final. După creșterile importante din primăvară, luna iunie a adus o scădere cu 6,63%, iar iulie un declin important, de 21,91%.
Conform Asociației Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), care citează datele Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), în iulie au intrat în circulație doar 12.099 autoturisme noi.
Reculul cu 21,91% al înmatriculărilor din iulie a redus drastic ritmul de creștere al pieței din întregul an. Astfel, după primele șapte luni din 2022, creșterea pieței auto românești s-a redus la 12,06%, iar totalul mașinilor noi intrate în circulație a atins doar 70.811 unități.
Trebuie menționat că, după prima jumătate a anului, piața auto din România se afla în vârful creșterilor. Comparată cu toate țările de pe continent – inclusiv statele EFTA (Islanda, Norvegia și Elveția) și Marea Britanie – creșterea din România se afla la finalul lui iunie pe poziția a doua, după Islanda.
Mărcile cele mai căutate de români în primele șapte luni ale anului 2022 au fost, în ordine, Dacia (19.871 unități), Toyota (5.675 unități), Hyundai (5.612 unități), Ford (5.245 unități) și Skoda (4.839 unități).
În ceea ce privește autoturismele second-hand înmatriculate pentru prima oară în România, volumul acestora a atins în iulie 2022 cifra de 28.741 unități, în scădere cu 19,34% față de iulie 2021.
După primele șapte luni din 2022, înmatriculările de autoturisme second-hand au ajuns la un total de 185.365 unități, în scădere cu 21,18 % față de perioada similară din 2021, respectiv 235.188 unități.
Citiți articolul original pe economica.net
Adauga un comentariu