Cum să începeți o afacere Dropshippingdoar 5 minute sa citesti articolul

dropshipping

A fi un milenar al vremurilor noastre vine cu atât de multe avantaje! Unul dintre acestea este și afacerea dropshipping. Dropshipping se consideră a fi apărut chiar înainte de internet, atunci când comenzile se realizau prin intermediul poștei având la dispoziție pentru orientare cataloguri și broșuri ale produselor. Odată cu apariția internetului, lucrurile au evoluat la o scară largă, permițând nu numai firmelor care produc anumite produse să vândă, cât și oricui este dispus să facă acest gen de serviciu. Pe măsură ce lucrurile au avansat, unii contribuitori uriași la istoria livrării directe au declanșat o reacție în lanț care a schimbat totul complet. Odată cu marea lansare Shopify din 2015, permițându-le oamenilor să-și creeze propriul magazin și să-l personalizeze pentru a-și vinde bunurile livrate către clienți, oamenii au asimilat acest „nou” concept care exista de fapt de zeci de ani și l-au folosit în cel mai accesibil mod posibil. Dar, pe măsură ce dropshipping a devenit disponibil din ce în ce mai mult, toată lumea a devenit mai competitivă.

Așadar, dropshipping-ul este o metodă de îndeplinire a comenzilor care permite proprietarilor de magazine să vândă direct către consumatori fără a dispune de stocuri. Spre exemplu, atunci când un client cumpără un produs dintr-un magazin dropshipping, un furnizor terț îl expediază direct către acesta. Clientul plătește prețul cu amănuntul pe care l-ați stabilit, dumneavoastră plătiți prețul cu ridicata al furnizorilor, iar restul este profit. Nu trebuie să vă ocupați niciodată de produse sau să investiți în inventar.

Cum puteți începe o afacere de acest gen?

În primul rând aveți nevoie să vă stabiliți o nișă și o planificare. După cum am menționat mai sus, pentru comercianții cu amănuntul este ușor să înceapă dropshipping, deci trebuie să găsiți un public de consum care nu este deja saturat de alți vânzători care expediază aceleași articole pe care intenționați să le oferiți.

După ce ați determinat target market și v-ați hotărât în privința produsului, sunteți gata să creați un site web dropshipping. Există o varietate de platforme de comerț electronic (Shopify, Adobe Magento, SquareSpace, PrestaShop, chiar și WordPress) disponibile pentru a vă ajuta cu această sarcină și este important să alegeți una care să se alinieze obiectivelor dumneavoastră de afaceri.

Un alt factor este cât de multă vizibilitate vă va oferi site-ul dumneavoastră dropshipping și instrumentele asociate în procesul de gestionare a comenzilor. Pentru a vă ajuta să derulați operațiuni de asistență pentru clienți și să obțineți informații despre orice problemă cu furnizorii, ar trebui să puteți colecta cât mai multe informații despre ce se întâmplă după ce ați transmis fiecare comandă furnizorului.

În timp ce dropshipping-ul necesită investiții inițiale relativ mici, este esențial să gestionați corect finanțele pentru a genera un profit pe termen lung. De asemenea, ar trebui să vă reevaluați continuu parteneriatele dropshipping. Este posibil să găsiți un nou furnizor care să ofere costuri mai mici pentru aceleași produse. Acest tip de adaptabilitate este esențial pentru maximizarea potențialului de venituri dropshipping. Deoarece furnizorii de dropshipping joacă un rol central în procesul de îndeplinire a comenzii, este important să alegeți unul care să fie fiabil și să ofere o procesare rapidă a comenzilor.

Formați relații cu mai mulți furnizori, astfel încât dacă unul nu mai are un articol – sau nu mai funcționează – aveți o copie de rezervă pregătită pentru a compensa. În același timp, comandați și testați câteva produse de la fiecare pentru a vedea dacă pot livra bunuri de calitate în timp util.

Dropshipping-ul în sine este complet legal, dar poate crea probleme juridice dacă procesul nu este gestionat corect. Spre exemplu, ați putea fi răspunzător pentru încălcarea mărcilor comerciale sau a licențelor asupra produselor distribuite de expeditorii dumneavoastră, deci trebuie să fiți întodeauna precaut și atent la alegerea furnizorilor.

Avantajele Dropshipping

În general, dropshipping-ul a devenit un model de afaceri popular deoarece simplifică începerea unei afaceri de comerț electronic. Expedierea este asigurată din start și adăugarea de produse noi în catalogul dumneavoastră (website) se realizează simplu, prin câteva click-uri. Riscul dumneavoastră este minimizat, deoarece nu trebuie să plătiți pentru inventar sau depozitare și, dacă produsele pe care le vindeți își pierd popularitatea, le puteți schimba pur și simplu.

O afacere dropshipping oferă și scalabilitate deoarece îndeplinirea comenzii nu depinde de mărimea unei locații fizice sau de numărul de lucrători necesari pentru a expedia o comandă. Din acest motiv, dropshipping-ul poate beneficia în mare măsură comercianții dropshipping care experimentează fluctuații ale vânzărilor din cauza factorilor sezonieri sau din alte motive.

Dropshipping-ul oferă, în același timp, mai multe oportunități de produse. Retailerii pot oferi o gamă largă de produse cu dropshipping. O afacere mică, care altfel nu ar putea oferi atât de multe opțiuni acum poate vinde o selecție largă de produse doar prin dropshipping. Iar flexibilitatea poate fi un alt avantaj. Dropshipping-ul aduce flexibilitate multor fațete ale unei de acest gen. Un magazin poate funcționa de oriunde, poate oferi diferite tipuri de produse și își poate schimba cu ușurință ofertele dacă se schimbă preferințele pieței.

Dezavantajele Dropshipping

Ca și într-o altă afacere, dropshipping-ul întâlnește și el câteva provocări cauzate de diferite aspecte. Spre exemplu, cei ce întreprind o aface e-commerce se bazează, de obicei, într-o oarecare măsură pe furnizorii lor, dar acest lucru este valabil mai ales pentru cei care utilizează servicii dropshipping. Dacă un furnizor terț nu reușește să execute o comandă așa cum a promis, comerciantul plătește prețul atunci când clientul reclamă. În mod similar, dacă un furnizor iese brusc din afaceri, comerciantul cu amănuntul se confruntă cu întreruperi masive ale propriilor operațiuni de afaceri. Totodată, dropshipping pune controlul asupra unor domenii precum disponibilitatea produselor și controlul calității în mâinile unor terți.

De asemenea, ușurința cu care un comerciant cu amănuntul poate profita de dropshipping înseamnă că este probabil să vă confruntați cu o concurență substanțială. Cu excepția cazului în care afacerea dumneavoastră are un acord exclusiv cu un furnizor pentru a livra anumite produse, nu există nimic care să împiedice concurenții să vândă aceleași produse pe care le oferiți. Aceasta înseamnă că retail-erii care se bazează pe dropshipping pot avea o dificultate să iasă din mulțime, deoarece nu vor putea oferi produse sau servicii unice pentru mărcile lor.

Redactia

Redactia

mood_bad
  • Niciun review
  • Adauga un comentariu

    Alții au citit și...

    Citește și...