Adeseori privim creativitatea ca pe un talent cu care ne naștem, mai degrabă decât ca pe o abilitate ce poate fi dezvoltată. Însă de fapt, dacă anumite condiții sunt întrunite, oricine își poate spori creativitatea. Mai jos te invităm să descoperi câteva modalități prin intermediul cărora vei dezvolta spiritul inovativ al membrilor din echipa ta, dar și ce greșeli pot stopa acest demers!
Vino cu provocări stimulante!
Exercițiile de rezolvare a problemelor sporesc creativitatea oamenilor din echipe. Ele pot fi adesea abordate în grupuri pentru a diversifica soluțiile și procesele propuse. De asemenea, pot provoca persoanele să gândească dincolo de anumite paradigme – deoarece gândirea critică și gândirea creativă fac casă bună împreună. O provocare cu adevărat stimulantă este cea care încurajează oamenii să vină cu idei creative, dar, totodată, este aleasă isteț pentru ca ea să nu le depășească capacitățile și să se transforme într-un motiv de frustrare.
Susține explorarea pentru a stimula creativitatea!
Încurajează angajații să-și folosească creativitatea și asigură-te că au la dispoziție un spațiu sigur pentru ca acest lucru să aibă loc. Susține dezvoltarea diverselor abilități, chiar dacă acestea nu sunt neapărat necesare pentru anumite poziții. De asemenea, întâlnirile one-to-one ar trebui folosite pentru a descoperi care sunt pasiunile oamenilor din echipă și cum acestea pot fi susținute. Astfel, angajatul ar ajunge să lucreze la lucruri care îl atrag cu adevărat, iar compania va avea oameni pasionați, ce debordează de creativitate.
Adu oameni noi la sesiunile de brainstorming!
Data viitoare când mai ai o problemă care trebuie rezolvată, nu aduna același grup vechi de oameni. Invită și alți membri la sesiunile de brainstorming, oameni care poate nu se ocupă zi de zi de aceste probleme și obține și punctul lor de vedere. Ideile pot veni de la oricine, nu doar de la persoanele dintr-un anumit departament.
Acordă timp pentru mici proiecte secundare
Pentru a spori creativitatea în echipe, membrii acestora ar trebui să aibă șansa de a investi timp în unele mici proiecte secundare. Încurajează mai mult gândirea liberă și inovația în afaceri. Google, una dintre cele mai inovatoare companii din lume, susține că își încurajează angajații să facă asta cu 20% din timpul lor. Iar această idee ce face minuni și în alte companii de top din lume, precum 3M sau Intuit, poate fi ușor integrată și adaptată în organizația pe care tu o reprezinți.
Încurajează învățarea continuă
Stagnarea și repetarea sunt dușmanii creativității. Încurajează oamenii din echipă să învețe, să caute noi arii pe care să le dezvolte și să exploreze modalități alternative de a face lucrurile în mod regulat. Ideal ar fi să-i sprijini să urmeze cursuri de formare sau să participe la conferințe și evenimente de profil care să-i ajute în dezvoltarea setului de competențe.
Premiază și efortul, nu doar succesul!
Creativitatea necesită asumarea de riscuri, deci nu limita încurajările și recompensele doar pentru cei care vin cu idei care funcționează. Chiar dacă unele idei nu vor fi puse în practică, tot ai nevoie de cât mai multe pentru a găsi varianta câștigătoare. Un exemplu distractiv de recompensare a efortului este un premiu acordat anual pentru „cea mai bună idee care nu a funcționat”.
3 greșeli care pun în pericol creativitatea echipelor
Multe companii își propun să susțină creativitatea oamenilor, dar o mare parte dintre acestea eșuează din cauza greșelilor mai jos enunțate:
- O mare parte dintre ideile inovative sunt respinse din fașă deoarece ele sunt complet diferite de felul în care se făceau lucrurile înainte. Dacă-ți limitezi angajații să lucreze numai într-un cadru foarte bine delimitat, atunci creezi un mediu destul de sărac pentru creativitate.
- Ce-i drept, creativitatea poate înflori și-n condiții precare de lucru, dar în mod normal, e nevoie de timp și resurse pentru ca acest lucru să se întâmple constant. A cere angajaților să lucreze cu resurse puține sau inexistente și în intervale de timp nerealiste, îi va determina pe aceștia să privească cu reticență orice sesiune de brainstorming.
- Încercarea de a controla chiar și cel mai mărunt detaliu dintr-un proiect nu va spori creativitatea în departament. De fapt, mai mult ca sigur, micromanagement-ul va alunga cel mai bun talent creativ din echipă, lăsându-te doar cu cei care probabil au nevoie de mai multă supraveghere. Micromanagement-ul generează frustrare, consumă timp prețios și, în cele din urmă, ucide motivația, deoarece angajații simt că nu ai încredere în ei pentru a-și face treaba corect și la timp. Fă un pas înapoi și oferă îndrumări constructive dacă-ți propui să încurajezi cu adevărat creativitatea la job.
Ți-a plăcut acest articol despre creativitatea în echipe? Citește și:
1. 6 măsuri de ajutor pentru business de care poți profita și-n 2021
2. Cum arată piața muncii din 2021
Citiți articolul original pe wearehr.ro
Adauga un comentariu