Azi trebuie oare să duc costumul de pirat sau pălăria de zână? Știam că mai avem pastele tale preferate! Cum, am rămas fără pastă de dinți?! Azi trebuia să plătim rata la bancă?
Toate întrebările de mai sus sunt legate de o gestionare eficientă a timpului avut, dar și de o împărțire eficientă a sarcinilor familiei în așa fel încât lucrurile să poată fi rezolvate la timp și să nu ne ocupe tot timpul. Fără a crea o listă pentru a ne aduce aminte de toate sarcinile necesare pentru a funcționa este foarte dificil să le gestionăm corect pe toate, mai ales atunci când avem o familie numeroase sau responsabilități numeroase.
Avantajul pe care ni-l oferă tehnologia și viața actuală este că există aplicații nenumărate ce ne pot ajuta să rezolvăm și să nu uităm sarcinile zilnice pe care le avem de efectuat. Am creat o lista cu cele mai importante 12 aplicații de gestionare a timpului ce vă vor ușura viața foarte mult.
RescueTime nu îți spune ce și cum să faci, ci el doar înregistrează timpul pe care l-ai petrecut online și unde. Această aplicație, disponibilă și pe iOS și pe Android îți arată unde se duce timpul tău zilnic atunci când ești online, adică în majoritatea cazurilor. Aplicația are capacitatea de a îți spune exact câte ore ai petrecut în fața unui terminal mobil sau fix (desktop) și implicat în ce activități anume. Ea va reporta cât timp ai petrecut în aplicațiile/programele dedicate profesiei tale, pe rețelele sociale și pe diversele site-uri și îți va sugera că poate ar trebuie să te oprești și să faci altceva.
Aplicație disponibilă pe toate platformele și terminalele, aceasta îți permite o organizare eficientă a sarcinilor zilnice. Aceasta te lasă să organizezi diversele sarcini cu ajutorul etichetelor de culoare, dar și să adaugi subpuncte la diverse sarcini create. Poți atașa la aceste sarcini fișiere din Drive sau Dropbox, dar și să setezi notificări prin intermediul mailului, SMS-ului și chiar și Twitter.
Această aplicație monitorizează timpul petrecut pentru realizare fiecărei sarcini. Indiferent că vorbim despre timpul petrecut pentru realizarea unei sarcini de serviciu sau a uneia domestice, acesta are capacitate de a te informa exact cât timp ai investit în acțiunea respectivă.
Varianta contra cost a aplicației îți oferă și sugestii legate de o mai bună gestionare a timpului.
Această aplicație disponibilă doar pe desktop și Android momentan se concentrează nu pe cronometrarea sau gestionarea sarcinilor, ci pe a le face mai ușor de realizat. Această ușurință este creată cu ajutorul muzicii. Pe baza datelor furnizate de tine aplicația va găsi exact acele sunete, acele acorduri care te vor face să fi mai eficient în îndeplinirea sarcinii respective. Aplicația are la bază o serie de studii din domeniul neuroștiinței. Singurul dezavantaj al acestei aplicații este faptul că nu oferă nicio variantă a sa gratuită.
Aceasta este o aplicație foarte bună pentru managementul oricărui tip de sarcini fie ele profesionale sau domestice. Poți crea categorii și subcategorii ale acestora astfel încât să poți verifica cât de repede și la timp rezolvi aceste sarcini. Aplicația generează automat liste de sarcini ce trebuie efectuate imediat (to-do lists) ceea ce te ajută să priorietizezi acele sarcini ce trebuie rezolvate funcție de anumite date prestabilite (precum plăți legate de anumite utilități sau abonamente, spre exemplu).
Pocket este aplicația de care ai nevoie pentru a „pune post-it” pe acele lucruri ce te interesează nu imediat, dar ce au o utilitate clară într-un moment al vieții tale. Este varianta de aplicație a unui bookmark web, doar că spre deosebire de acesta poate întruni foarte multe salvări din aplicații și site-uri diverse. Poți spune că este „buzunarul tău cu bilețele” prin care să îți aduci aminte că la un moment ai vizionat o anumită informație despre care știai că va fi relevantă pentru tine sau munca ta la un anumit moment dat. Chiar dacă nu pare un program sau aplicație de gestiune a timpului, până la urmă nu face altceva decât să te ajute să nu irosești timpul căutând ceva ce deja ai văzut sau prin aplicații să vezi unde anume ai salvat respectiva informație.
Trello este una dintre cele mai folosite aplicații în special în segmentul business mic și mediu. Acesta oferă chiar și în varianta sa gratuită variante de management a sarcinilor și proiectelor diverselor echipe. Fiecare sarcină are asociat un card de realizare ce include diverse coloane precum „to do”, „in progress” și „done”. Acest tip de structurare a unei sarcini îți permite să urmărești exact pași necesari pentru realizarea sa. Poți crea liste care să reunească mai mulți membrii ai echipei necesare pentru îndeplinirea unui anumit task, chiar dacă acest task este unul personal. Membrii existenți pe un card pot edita și adăuga diverse comentarii astfel încât ceilalți să știe ce au ei de făcut ca urmare a notei respective.
Numele său este un prim semnal legat de ceea ce oferă această aplicație: o platformă pentru sarcinile de zi cu zi. Aplicația este disponibilă în browser pe desktop/laptop, dar și în magazinele aferente Android și iOS. Poți crea liste, dar și să creezi etichete în funcție de importanță și/sau data de execuție a sarcinii respective. Poți oricând adăuga note pentru a nu pierde diversele probleme și/sau întârzieri legate de factori ce nu țin de tine.
Timely monitorizează sarcinile indicate de către tine și îți sugerează variante de a îmbunătății timpul petrecut pentru rezolvarea acestora. Timely îți oferă și posibilitatea de a programa diverse sarcini sau acțiuni pe principiul unui calendar. Timely îți permite să introduci propriile tale estimări legate de finalizarea unei sarcini și apoi le compară u rezultatele obținute sugerându-ți ce anume nu a mers în acest proces.
Este o aplicație de time tracking mai degrabă și este extrem de utilă celor ce au nevoie de o imagine clară și exactă asupra timpului petrecut pentru un anumit proiect. Una dintre funcțiile sale este extrem de utila pentru că permite estimarea pe baza statisticilor create din proiectele anterioare. Acest instrument are capacitatea de a previziona care este timpul de concluzionare pentru un anumit proiect, iar acest aspect îți oferă ție un mare avantaj.
Cunoscută până nu demult sub numele de Wunderlist, înainte de achiziționarea acesteia de către Microsoft, aceasta era una dintre cele mai folosite aplicații pentru gestiunea sarcinilor din cadrul unei familii. Utilitatea ei s-a menținut și azi, în plus au fost dezvoltate mai bine anumite module ale sale, precum cele ale task-urilor curente. Acesta îți reamintește ce ai făcut și ce a rămas pe lista ta în mod constant asigurându-te astfel că nu vei pierde acest aspect din vedere.
Aplicația te lasă să creezi liste, să le aloci unui user, să readuci sarcini sau liste deja finalizate în prim plan, etc. Este extrem de utilă pentru gestiunea sarcinilor ce implică întreaga familie.
Unul dintre cele mai vechi instrumente de stocare a notelor personale, Evernote a evoluat azi într-o aplicație fantastică de organizare a timpului, ideilor și sarcinilor zilnice. Notițele tale se pot înregistra fie în format text, fie ca înregistrări video sau audio. Mai mult decât atât aplicația oferă posibilitatea de a partaja informații sau documente cu cei din rețeaua ta de prieteni, dar și să înregistrezi întâlniri sau interviuri. Poți sincroniza aplicația pe toate terminalele deținute. De asemenea Evernote îți permite să creezi note și să salvezi informații de pe site-uri sau din surse externe aplicației.
CONCLUZIE
În concluzie nu este important cum și în ce fel o anumită aplicație te ajută să fii mai eficient în viața de zi cu zi sau la locul de muncă, ci doar faptul că o face. Indiferent că reușește să te ajute să gestionezi viața personală mai bine și să ai mai mult timp liber sau să creeze un mediu favorabil pentru a realiza rapid sarcinile de serviciu p aplicație eficientă de gestionare a timpului este necesară atunci când te afli în impas.
TU CE FOLOSESTI CA SA ITI GESTIONEZI TIMPUL?
Adauga un comentariu