10 aspecte ale unui job pe care să le analizezi din timpdoar 4 minute sa citesti articolul

secretary office

Fie că ești în căutarea unui internship neplătit sau a unui job la nivel de junior, a găsi o asemenea oportunitate înseamnă mult mai mult decât a primi o fișă a postului bine scrisă. De la particularitățile de ordin cultural ale unei companii și până la oportunitățile de avansare în carieră, sunt mai multe elemente pe care trebuie să le cunoști și să le analizezi cu maximă atenție.

Iată care sunt cele mai importante zece astfel de particularități:

Valorile promovate de companie.

Acesta este unul dintre cele mai improtante aspecte de care trebuie să ții seama. Mai mult, verifică dacă ele coincid cu valorile pe care tu însuți (însăți) le situezi pe primul plan. Asta, pentru că a lucra într-o companie este mult mai mult decât a petrece acolo cele opt ore de lucru zilnice. Este bine să știi dacă, de exemplu, onestitatea, integritatea și implicarea, pe care tu, probabil, le consideri esențiale sunt la fel de bine apreciate în respectiva companie.

Cultura companiei.

Mulți angajatori pun accent pe acest aspect încă din faza primului interviu. Este alegerea ta dacă vrei să lucrezi într-un mediu mai relaxat sau într-unul mai conservator. De exemplu, un mediu corporatist ar putea să fie considerat prea sobru și s-ar putea să nu-ți convină pentru că ești o fire mai boemă. Interesează-te care sunt cerințele înainte de a semna un angajament.

Echipa cu care vei lucra.

Internship sau job cu program normal, în ambele situații vei petrece multe ore în compania celorlalți membri ai echipei din care vei face parte. Este esențial să simți, încă de la început, un anumit grad de compatibilitate cu ei. În caz contrar, și nu poți fi condamnat(ă) pentru asta, s-ar putea ca noul job să devină o corvoadă, pentru că va trebui să petreci mult timp în compania unor persoane cu care simți că nu ai nimic în comun. Iar asta se va vedea, cu siguranță, în rezultatele muncii tale.

Oportunități de învățare.

Șansa de a învăța lucruri noi este un element crucial în alegerea oricărui job. Probabil că nu vrei să te plafonezi, făcând iar și iar același lucru, ci vei dori să capeți noi abilități, care să te ajute în viitor să obții o poziție mai bună în cadrul aceleiași companii sau în altă parte.

Dezvoltarea personală.

În afară de posibilitatea de a învăța lucruri noi, o companie care se respectă oferă angajaților săi oportunitatea de a avansa în structura organizației. Acest aspect este deosebit de important, întrucât miza este fie obținerea unui job permanent, în cazul internshipului, fie avansarea la un alt nivel decât cel de începător, în cazul în care ai deja un job stabil în companie. Singura situație în care nu ai fi interesat(ă) de posibilitatea avansării este aceea în care planurile tale de viitor nu includ rămânerea în companie pentru o perioadă mai lungă de timp din diverse motive personale.

Aprecierea managerilor.

A simți că eforturile tale sunt apreciate este deosebit de reconfortant – o parte importantă a experienței tale de viață, dar, mai ales, important pentru activitatea ta profesională. Aprecierea nu înseamnă neapărat recompensă materială, ci poate consta, de exemplu, într-o reacție pozitivă a unui superior atunci când eforturile tale sunt încununate de succes.

Securitate și stabilitate.

Acesta este, poate, unul dintre cele mai importante elemente care te pot face să alegi una dintre mai multe oferte. Securitate nu înseamnă numai primirea la timp a salariului, deși este normal să se întâmple așa, ci mai ales un parcurs de succes stabil și oferirea sentimentului de siguranță. Sigur că orice companie trece și prin perioade mai puțin fericite și e normal să fie așa într-o economie concurențială, dar faptul că a ieșit cu bine din astfel de experiențe este o garanție în plus că acela poate fi mediul în care să-ți construiești o carieră de succes.

Succes profesional.

Cea mai mare parte a premizelor unei astfel de cariere ți le vei crea singur(ă), dar e esențial să știi că vei primi tot sprijinul pentru a reuși. Asta include totul, de la training adecvat oferit de companie până la stabilirea unor obiective de parcurs și feedback corespunzător, toate extrem de importante pentru cariera ta.

Dezvoltarea de noi aptitudini.

O companie care îți oferă nu numai cursuri de pregătire profesională pentru poziția pe care ai fost angajat(ă), dar și posibilitatea de a asimila cunoștințe și deprinderi noi, care să te ajute atunci când vei fi promovat(ă) într-o poziție superioară este, cu siguranță, una în care vei dori să lucrezi. Nu uita să pui întrebări legate de acest aspect pe parcursul interviului.

Concurență pozitivă.

Provocarea de a învăța tot mai mult și a crește în cadrul unei companii este aceea care te va face să te simți plin(ă) de entuziasm și să dorești să-ți asumi noi roluri, făcând ca fiecare nouă provocare să se transforme într-un succes. Caută o companie care să-ți ofere o astfel de șansă.

Redactia

Redactia

mood_bad
  • Niciun review
  • Adauga un comentariu

    Alții au citit și...

    Citește și...