Cum să folosiți Pinterest pentru a crește dramatic traficul pe sitedoar 6 minute sa citesti articolul

foloseste pinterest

Nu este niciun secret pentru nimeni că traficul pe site-ul tău, adică volumul de vizitatori care îl accesează este piatra de temelie a oricărei încercări de a vinde ceva, indiferent cui îi este adresat produsul sau serviciul. Așa că, mare parte dintre eforturile departamentului de marketing și ale celor implicați în procesul de promovare este inițial îndreptat spre orice resursă ce poate aduce vizitatori pe site-ul afacerii tale. Sigur, este extrem de important ca site-ul tău să funcționeze și să arate foarte bine pentru vizitatori, ca aceștia să petreacă timp pe paginile tale și să găsească pagini cu conținut important și relevant, ca site-ul tău să fie pe o poziție fruntașă la cuvintele cheie relevant ș importante pentru afacerea ta. Dar pentru ca toate acestea să se întâmple, utilizatorul trebuie să ajungă la site-ul tău.

Pentru multe afaceri, Pinterest este unul dintre cele mai bune puncte de plecare pentru a își face site-ul cunoscut și a aduce cât mai multă vizitatori aici. Despre cum putem folosi Pinterest pentru ca numărul de persoane ce vizitează site-ul nostru să crească în mod considerabil voi scrie în cele ce urmează, așa că, citiți cu atenție! 

Ce este Pinterest și cui îi folosește

Pinterest este desemnată de foarte mulți ca fiind o rețea de socializare din categoria celor eminamente vizuale. Totuși, Pinterest însuși atunci când se referă la definiția produsul lor îl descrie ca fiind „o platformă virtuală pentru a descoperi lucruri noi”. Așa că putem spune că Pinterest este mai degrabă un motor de căutare decât o rețea de socializare. Este foarte adevărat că majoritatea utilizatorilor Pinterest îl folosesc exact în acest scop: pentru inspirație, pentru a găsi idei noi, modalități de a face ceva sau resurse vizuale de învățare, organizare sau orice altceva. Așa că este foarte corect să privim acest instrument ca pe un motor de căutare și să îl tratăm în consecință.

Atunci când vorbim despre motoare de căutare ne referim în mare parte și de cele mai multe ori, de fapt, la Google. Pinterest este diferit de acesta prin faptul că atunci când întoarce un rezultat la căutarea noastră, acest rezultat este o lista cu pin-uri. Pin-urile sunt postările pe Pinterest, în fapt poze ce ilustrează cât se poate de bine căutarea noastră. Se spune de multe ori că Pinterest este „copilul” imaginar al lui Google și Instagram, pentru că accentul său este pe imagine. Pin-urile sunt imagini, abia în spatele lor se află un link către o postare. Astfel că putem spune că oricare afacere poate beneficia de factorul imagine sau care pune accent pe elementul vizual poate să se bucure de toate avantajele pe care i le aduce un cont Pinterest bine creat și optimizat. Exemple ale acestora ar fi magazine de îmbrăcăminte, designeri interiori, creatori de bijuterii, arhitecți, magazine de mobilă, etc, pe scurt tot ce are o importantă componentă vizuală se înscrie între acele afaceri ce pot să beneficieze de Pinterest. Dar cum să facem acest lucru? Haideți să vedem în rândurile ce urmează! 

Primii pași importanți pentru a profita de Pinterest

Ca pentru orice altă platformă primul pas este crearea unui cont business. Dacă ai deja un cont personal îl poți converti pe acesta în business sau, dacă vrei să separi lucrurile, poți crea un cont nou direct de business. Atunci când creezi contul pentru afaceri alege cu atenție toate detaliile cerute de către acesta la creare. Ai și posibilitatea de a te decide mai târziu și a alege că „nu știi încă”. Completează apoi toate detaliile legate de contul tău de la descriere, până la adrese, telefoane și tot ce altceva consideri important și relevant pentru utilizatorii tăi.

Urmează apoi o parte foarte importantă, și anume partea în care legați site-ul vostru de contul Pinterest. De fiecare dată când un utilizator sau tu creați un pin dintr-o imagine de pe una dintre platformele legate (claimed) de Pinterest, acesta va afișa alături datele voastre, adică imaginea și numele contului. În plus, cu ajutorul postărilor tale aceștia vor putea accesa pe lângă conținutul publicat pe Pinterest și alte informații ce li se vor părea interesante pe site-ul tău.

Pentru ca efortul tău să conteze cu adevărat va trebui să te folosești de ceva ce se numește Rich Pins. Dacă deschizi pagina ta de Pinterest, în secțiunea Home, unde se află recomandările acestuia pentru tine vei observa că unele dintre ele (la mine sunt chiar aproape majoritatea) nu sunt o poză simplă cu link, ci au sub ele un nume sau o mică descriere cu litere bold. Aceste pin-uri sunt Rich Pins ;I aceasta este cea mai bună metodă de a le descoperi. Ele sunt o metodă gratuită de promovare organică a pin-urilor. Pentru a crea acest tip de pin-uri va trebui să adaugi pe site-ul tău niște tag-uri meta specifice, fie Schema.org sau Open Graph, Shopify sau oEmbed. Aceste modificări la site-ul tău se pot efectua automat dacă folosești Shopify sau WordPress sau poți să vorbești cu cel care ți-a creat site-ul sau îl întreține pentru a îți oferi asistență în acest sens. 

Metode SEO de succes pentru Pinterest

Cercetarea necesară pentru găsirea cuvintelor cheie potrivite. Primul lucru cu care trebuie să începi este să descoperi care sunt cuvintele cheie ce pot aduce posibilii tăi vizitatori către pin-urile tale. În primul rând, ca și în cazul Google, atunci când introduci în caseta de căutare un cuvânt, Pinterest va crea o listă de sugestii pornind de la cuvântul cheie respectiv, dar sugerând variante ale sale îndreptate spre căutări mai mici, mai restrictive. Aceste sugestii sunt foarte potrivite pentru a fi folosite de tine. Următorul pas este să cercetezi concurența și să descoperi care sunt acele cuvinte cheie ce funcționează pentru aceștia, dar și care sunt acele mici „scăpări” ale lor, adică ce anume combinații de cuvinte cheie nu sunt acoperite deloc sau foarte puțin de cei din nișa ta.

Adaugă cuvintele cheie peste tot. După ce ai creat o listă clară a cuvintelor cheie pe care le vei folosi, asigură-te că acestea apar peste tot în profilul tău. Adaugă-le în descrierea ta, în titlurile pin-urilor publicate, în meta tag-uri pentru a fi relevante pentru Rich Pin-urile tale, peste tot în profilul tău. Totodată alege un username care să includă un cuvânt cheie important de pe lista ta pentru că acest username va face parte din URL-ul paginii tale de pe Pinterest.

Creează categorii (board-uri) cu cuvintele cheie. Una dintre modalitățile prin care Pinterest stabilește relevanța diverselor pin-uri publicate este prin board-urile create ce le includ pe acestea, numele și descrierile acestora. Drept urmare este foarte important ca măcar o parte dintre cuvintele cheie găsite să facă parte din titlurile și descrierile categoriilor și board-urilor create de tine.

Postează constant și conținut de calitate. Una dintre regulile de aur ale prezenței online, indiferent că este site-ul personal sau o platformă de socializarea este postarea constantă de conținut. Aceasta este importantă pentru că le menține atenția celor ce te vizitează sau sunt abonați la tine, le menține interesul viu și îi face să se întoarcă la tine. În același timp este la fel de important nu numai să creezi postări constante, dar și ca acestea să fie foarte bune din punctul de vedere al calității lor. În cazul Pinterest va trebui să postezi conținut de câteva ori pe zi, de aceea folosirea unui instrument automat pentru postare poate fi o idee foarte bună.

În cele din urmă nu uita că dacă vrei să devii relevant pe orice platformă va trebui să depui mult timp și efort pentru a realiza așa ceva. Pentru Pinterest va trebui să creezi imagini de calitate foarte bună, dar care să aibă legătură cu ceea ce promovezi și, pe cât posibil, să sugereze cumva ceea ce faci tu, cuvintele tale cheie. Nu neglija nici tu la rândul tău să te abonezi la diverse board-uri din domeniul tău pentru că astfel vei putea aparține unei comunități și vei putea urmări ce se întâmplă aici.

CONCLUZIE

Pinterest este un instrument vizual de promovare ce nu trebuie deloc neglijat pentru că dacă îl vei folosi corect îți va aduce nu numai un trafic impresionant pe site, dar și foarte mulți clienți potențiali. Cu siguranță că pe măsură ce îi vei descoperi secretele și cu cât vei învăța mai mult despre el și cum să-l folosești în avantajul tău vei putea să faci din Pinterest unul dintre cele mai importante metode de promovare pentru afacerea ta.

Picture of Irina Sasu

Irina Sasu

mood_bad
  • Niciun comentariu
  • Adauga un comentariu

    Newsletter

    Abonați-vă si primiți e-mailul săptămânal care face citirea știrilor business mai plăcută. Rămâneți informat și distrați-vă, gratuit.

    PS: Abonarea la newsletter este supusă Politicii noastre de confidențialitate și Termenilor și condițiilor.