Google nu este un simplu motor de căutare, ci acel motor de căutare care pare să le fi creat pe toate celelalte. Chiar dacă înaintea sa au existat și alte variante, Google a reușit să impună standardele în acest domeniu pentru că s-a dezvoltat din ce în ce mai mult în direcția satisfacției utilizatorului final. Dacă până la Google, celelalte motoare de căutare se străduiau să găsească răspunsuri la întrebări și căutări ale utilizatorilor, acesta a reușit să ducă acest aspect al online-ului la un alt nivel. Orientat spre a găsi cel mai bun răspuns pentru întrebările (căutările) utilizatorilor și a le face acestora căutarea cât mai facilă, Google a devenit ușor-ușor un „guru” al motoarelor de căutare.
Statutul acesta de „maestru în ale motoarelor de căutare” a adus după sine ca întreaga comunitate a celor ce sunt implicați în SEO – optimizarea pentru motoarele de căutare – să fie tot timpul atentă la toate declarațiile pe care aceștia le fac referitor la ce contează și ce nu pentru a ajunge pe poziții de top în SERP. Problema cea mai mare în domeniul SEO este faptul că Google nu spune niciodată exact ce este important și contează cu adevărat pentru optimizare, iar dacă o spune, nu dă foarte multe amănunte sau chiar deloc. Din această problemă se nasc multe mituri și multe presupuneri greșite ale comunității SEO. De curând, unul dintre principalele mituri ale optimizării pentru motoarele de căutare a fost doborât de însuși Google: numărul maxim de caractere al etichetelor de titlu.
Scopul acestui articol este exact acest subiect, al tag-urilor de titlu și al declarațiilor recente (din februarie 2021) ale reprezentantului Google, Gary Illyes, declarație ce dărâmă un mit SEO.
Ce este o etichetă de titlu (title tag)
Etichetele de titlu sunt etichete HTML care indică browser-ului, dar și motorului de căutare, care este titlul paginii, la ce se referă conținutul unei anumite pagini. Această etichetă este titlul unei pagini web, ce apare exact așa în tab-ul în care deschizi pagina respectivă. Tag-ul HTML este adăugat în partea de <head> a codului HTML. Această etichetă nu este obligatoriu să coincidă cu titlul articolului inclus în pagina respectivă, dar, de cele mai multe ori așa este pentru că este absolut logic.
Ce spune lumea SEO legat de lungimea etichetelor de titlu
Atunci când un utilizator face o căutare, rezultatele returnate de motorul de căutare apar sub forma unor titluri, nu a unor adrese URL. Aceste titluri coincid exact cu etichete de titlu, așa că aceste tag-uri sunt foarte importante. Premisa de la care lumea SEO a pornit atunci când a presupus lungimea maximă pentru o asemenea etichetă a fost exact numărul maxim de caractere pe care îl permite Google în SERP.
Toate titlurile ce depășesc 70 de caractere vor fi tăiate atunci când vor fi afișate în SERP, și asta pentru că Google nu afișează mai mult de acest număr de caractere. De aici a apărut ideea că o etichetă de titlu trebuie să aibă între 50 și 70 de caractere pentru a fi perfectă. Scopul acestei recomandări este ca întreg titlul paginii tale să apară în SERP la o căutare. Nu a existat niciodată vreo declarație a Google care să confirme sau să infirme acest fapt … până de curând.
Ce spune Google legat de lungimea etichetelor titlu
Subiectul acesta al unui maxim de lungime al etichetei de titlu a fost abordat chiar la începutul anului 2021 într-o discuție online din ciclul Google Central Live. Atunci când a fost întrebat dacă faptul că un titlu este mai lung decât spațiul alocat în SERP are vreo importanță pentru locul pe care îl are pe această pagină de căutare, Gary Illyes a răspuns că „da”. Iar, ulterior, acesta a explicat sau a indicat faptul că o anumită lungime a etichetei de titlu nu are nicio legătură cu poziția în SERP, ci mai degrabă relevanța titlului în economia respectivei căutări.
Illyes spune că nu contează dacă eticheta de titlu are 60 sau 100 de caractere. El spune că nu are nicio importanță dacă întreg titlul este afișat în pagina de rezultate și că în niciun caz nu există o limită maximă de caractere. El atrage totodată atenția asupra faptului că titlul trebuie să reflecte cât mai bine și mai exact conținutul. Iar dacă cel ce a creat conținutul consideră ca titlul său trebuie să ocupe două rânduri sau să includă doar trei cuvinte nu are nicio importanță, ci dimpotrivă, relevanța acestuia și felul în care titlul reușește să exprime esența conținutului sunt elementele cu adevărat importante.
Gary face aluzie la faptul că această „lungime maximă” a etichetei de titlu face parte mai degrabă din mitologia SEO, decât din date clare, publicate.
Dar, de ce este importantă această etichetă?
Eticheta de titlu este cea care apare ca titlu în rezultatele unei căutări. Așa cum am văzut nu trebuie să fi stresat de faptul că titlul respectiv depășește acele 70 de caractere maxime recomandate de SEO în general. Totuși, pentru că acesta este primul lucru pe care utilizatorul îl vede legat de pagina ta, titlul este foarte important. Acesta poate face categoric diferența între a vizita o pagină sau nu, în funcție de cât de atractiv și relevant pentru tine, utilizator este respectivul titlu.
Nu trebuie să uităm că Google nu va afișa mai mult de 70 de caractere în acest titlu și chiar dacă nu există o limită la numărul de caractere va trebui să creezi un titlu care să aibă sens sau să invite la un click indiferent de cât se vede din el. Mai exact dacă titlul tău are mai mult de 70 de caractere va trebui să aibă sens și/sau să invite la a descoperi mai mult, adică la a accesa link-ul respectiv.
CONCLUZIE
Etichetele de titlu sunt extrem de importante pentru SEO pentru că sunt exact acea poartă a unui articol spre cei ce pot fi interesați de el. Google ne-a dat o veste bună pentru că permite tuturor să creeze titluri cât de lungi își doresc. Rămâne importat, ca de obicei, ca titlul să ilustreze conținutul, să creeze interes pentru ceea ce ai publicat și să creeze un tot unitar cu conținutul.
Adauga un comentariu