Plănuiești să îți revizuiești sau reconstruiești site-ul în anul ce vine?
Intuiția ta probabil că îți dictează să vizitezi site-uri ale concurenței, să te uiți la ce template-uri exist în domeniul tău sau să verifici Pinterest sau Instagram pentru a vedea ce design-uri curente te atrag. Deși această strategie funcționează și te poate ajută să creezi un site frumos și funcțional, dar trebuie să ții cont și de tendințele prefigurate pentru viitor.
Citește și:
Care sunt elementele de design, tipurile de layout sau funcționalitățile care au azi cel mai mare impact, dar vor rămâne importante și peste câteva luni sau chiar câțiva ani?
Un site poate să funcționeze ca o capodoperă de design și artă, dar adevăratul său scop este să vândă. Vizitatorii trebuie să ajungă pe site-ul tău și să finalizeze o acțiune planificată, indiferent că asta înseamnă că se înregistrează la newsletter-ul tău , fac o achiziție sau completează un formular cu datele de contact. Dar felul în care un vizitator interacționează cu și răspunde la modificările de design ale site-ului tău se poate schimba destul de mult de-a lungul timpului.
Acum zece ani, vizitatorii acceptau fără probleme să navigheze un adevărat împăienjeniși de popup-uri doar ca să li se încarce o pagină. Apoi a venit vremea în care vizitatorii de site-uri împungeau și balansau ecranul pentru a reuși să citească conținutul paginilor neadaptate versiunilor de mobile pe telefonul lor. Dar azi, toate acestea de mai sus nu mai sunt tolerate de niciun vizitator și, în multe cazuri, nici chiar de Google.
Ce trebuie să iei în considerare la crearea noului design al site-ului
Pe măsură ce te gândești la un nou design pentru site-ul tău, verifică un pic care elemente din design-ul actual sunt demodate, în cel mai bun caz și în cel mai rău caz chiar dăunătoare.
Apoi este important să te familiarizezi cu ultimele tendințe în web design și să le separi pe cele temporare de cele care vor avea un impact pozitiv și de lungă durată asupra obiectivelor de afaceri. Care sunt acele tendințe pe care designerii web și clienții lor le vor favoriza în anul ce vine? Iată mai jos câteva tendințele curente ce s-au dovedit a avea o creștere constantă în popularitate.
- Personalizarea
Pe măsură ce trece timpul experiența utilizatorului va fi din ce în ce mai personalizată în funcție de preferințele sale personale.
Această personalizare începe destul de devreme în cadrul procesului de design prin realizarea unor teste cu acei vizitatori care vor interacționa în realitate cu site-ul de îndată ce va fi lansat. Adică aceste teste nu se vor realiza cu ajutorul angajaților agenției de web design, ci cu utilizatori reali.
Pe măsură ce construiești harta site-ului și începe proiectarea, vei vedea adaptări specifice de conținut ale anumitor pagini, dar și conținut dinamic. Acestea vor trebui să servească piața și auditoriul țintă.
Poți crea o landing page specială bazată pe geo-locație pentru a furniza o experiență și mai personalizată fiecărui utilizator. Această caracteristică le va ușura finalizarea acțiunilor propuse utilizatorilor datorită creării unui mediu familiar.
Cum să rămâi pe val? Studiează-ți publicul, clienții și creează profiluri pentru a înțelege care sunt utilizatorii interesați de site-ul tău.
- Voice User Interface (VUI)
Audio crește în răspândire și devine mai inteligent și mai sofisticat.
Căutarea vocală va începe prin a furniza rezultate optime la căutare de conținut, apoi va evolua spre a deveni mai abordabilă și conversațională.
Care este cea mai mare provocare? Designerii web vor trebui să decidă cum se încadrează această funcționalitate în designul curent al site-ului.
Experții SEO și creatorii de conținut trebuie să urmărească cum se va împleti VUI cu paginile și conținutul scris. Dacă nu folosești SEO pentru site-ul tău, atunci va trebui să faci din asta o prioritate. Conținutul trebuie structurat în așa fel încât să aibă logică atât pentru utilizatori, dar și pentru Googlebot. În plus, va trebui să ții cont și de tipare distincte implicate de căutările pe bază de voce ce vor fi diferite de cel scrise.
Template-uri oficiale Google Ads
Selectează domeniul de activitate. Fă download la template-ul specific de campanie. Personalizează cu cuvinte cheie precise și materiale publicitare cu rată mare de clickthrough.
- Chatbots & învățarea automată (Machine Learning)
Cui nu-i plac răspunsurile rapide și feedback-ul instantaneu? Eficiența chatbots-ilor stă în faptul că ei colectează feedback-ul și folosesc întrebările utilizatorilor pentru a crește și a se îmbunătății. Astfel se creează o experiență personalizată pentru utilizator.
Popularitatea acestor sisteme crește pentru că în acest fel utilizatorii vor putea primi răspunsuri instantanee. Pe de altă parte, se va îmbunătății eficiența echipelor de asistență tehnică pentru că acestea le vor scuti mult timp de lucru.
Vrei să treci la următorul nivel? Folosește urmărirea instanțelor cu Google Analytics pentru a măsura cum interacționează utilizatorii cu un chatbot. Astfel vei putea să identifici și rezolvi problemele omise de aceștia.
- Interfețe minimale și card layout-uri
Minimalismul este încă o tendință importantă în design și cu siguranță va continua să fie pentru că asigură ușurință la utilizare și pagini aerisite.
Am putea spune că în condițiile actuale ale preferinței pentru terminalele mobile, această tendință a devenit și mai imperativă. Utilizatorii de terminale mobile nu trebuie tratați ca niște elemente secundare. Layout-urile de tip card sunt de asemenea de reținut pentru că transformă site-urile în instrumente ușor de navigat și citit.
Cum poți face și tu asta? Trebuie să găsești un echilibru între conținut și spațiile albe pentru a limita distracțiile și a le permite utilizatorilor să navigheze cu ușurință.
- Structura și imaginile
Probabil că ați observat deja că există o tendință către includerea de animații și elemente geometrice. Aceste animații conferă paginii tale personalitate și vivacitate. Este de asemenea foarte drăguț din partea ta să creezi un conținut responsive pentru utilizator. Alte tipuri de elemente grafice pe care merită să le iei în considerare ar fi formele organice și GIF-urile animate.
Ce lăsăm în urmă
Deci de la ce ne luăm la revedere?
Mai mult ca sigur din ce în ce mai multe site-uri vor renunța la efectul de paralaxă. Motivul este că nu este benefic vitezei de încărcare a site-ului sau experienței utilizatorului.
De asemenea probabil se va renunța la fonturile complexe în favoarea celor simple și mult mai potrivite dispozitivelor mobile.
În cele din urmă, aglomerarea generală de elemente pe o pagină nu mai este la modă deloc. Și asta este o tendință de înțeles. Abordarea aceasta prioretizează utilizatorul și experiența sa pe site și de aceea este esențială.
Concluzie
Dacă te afli în faza de planificare a unui nou site, ai foarte multe oportunități acum. Ia în considerare ce obiective vrei să atingi cu noul site: mai multe vânzări, mai multă conștientizare legată de brand, mai multe descărcări de conținut, etc. Nu trebuie decât să încorporezi aceste noi tendințe și ele te vor ajuta să îți atingi scopurile.
La momentul în care noul tău site este gata de lansare, te vei afla deja în vârful curbei ți vei fi deja poziționat înspre succes.
Adauga un comentariu