Ca proprietar de afacere online cu siguranță ești conștient de importanța conținutului publicat ca fiind principalul tău instrument de lucru. Conținutul are capacitatea de a-ți aduce trafic, de a furniza audienței tale valoare, dar și informațiile pe care aceștia le caută. În plus te ajută să faci cunoscute produsele, serviciile și afacerea ta. Din punctul de vedere al marketingului online conținutul este primordial pentru succesul tău. Dacă aloci timp pentru a îți planifica cu grijă și inteligență conținutul, atunci vei putea beneficia și de mai multă recunoaștere și vei avea și mai mult succes.
Dar ce este planificarea conținutului (content planning)? Planificare conținutului nu este nimic complicat, trebuie doar să te uiți pe calendar și să decizi ce anume să scrii și unde anume s publici respectivul text. Planificarea conținutului implică să răspunzi unor întrebări principale:
Citește și:
- Când vei publica conținutul?
- Unde îl vei publica
- Despre ce vei scrie?
- Care este scopul conținutului publicat de tine?
- Care sunt cuvintele cheie ale conținutului respectiv?
- Cum poți să realoci acest conținut în viitor?
O altă întrebare la care trebuie să răspunzi va fi cu cât timp înainte vrei să planifici conținutul. Foarte multe afaceri online preferă o abordare înșiruită. Adică planifică proiecte extinse de conținut pentru un an întreg. Spre exemplu, pot publica câte un rezumat sau un raport în fiecare lună, dar revizuiesc întregul conținut o dată pe trimestru sau o dată pe lună.
Dacă nu îți poți planifica conținutul sau întâmpini dificultăți în a face asta atunci încearcă să te folosești de sfaturile mele de mai jos:
- folosește un calendar într-un format mare și aerisit ce îți poate da o perspectivă mai largă și pe care și poți scrie sau face notițe. Spre exemplu, un calendar de birou din hârtie este o idee foarte bună. Apoi, poți folosi creionul pentru a scrie pe calendar pentru ca, mai târziu dac decizi să modifici să poți șterge și scrie altceva. Ulterior, dacă ești genul de persoană care preferă organizarea în format electronic poți să copiezi planificarea de pe hârtie în Outlook sau în orice alt calendar electronic.
- planifică în același timp și cum vei integra acest conținut în strategia ta de marketing. Spre exemplu, poți să te hotărăști în martie că vei publica 10 articole în directoare, va trebui în același timp să te asiguri că acestea se potrivesc cu orice anotimp sau sărbătoare. De asemenea trebui să fii sigur că articolele respective pot veni în sprijinul oricărui produs sau serviciu nou. Este obligatoriu ca acel conținut online servește unui scop: poate să fie doar acela de a aduce vizitatori pe site-ul tău, deci de a mări traficul sau poate să fie pentru a dirija traficul către o pagină de vânzări sau pentru a crește înscrierile pe acesta sau la un newsletter.
- lasă loc pentru modificări. Cele mai bune planificări de conținut lasă loc inspirației și asta pentru că cele mai bune idei apar de cele mai multe ori de nicăieri, dintr-o dată. Dacă ești prea inflexibil și nu concepi vreo modificare a planificării tale, deci nu vei lăsa nicio portiță pentru a putea adăuga conținut pur și simplu pe baza unei inspirații de moment, atunci vei rata posibilitatea de a crea mult conținut bun.
- nu uita să verifici de fiecare dată și cum ai putea să îți reutilizezi conținutul. Nu este numai o modalitate de a beneficia la maxim de investiția ta, dar te poate ajuta și să umpli unele goluri de conținut.
Atunci când faci acest tip de planificare asigură-te că privești lucrurile atât în amănunt, cât și în ansamblu. Privește în ansamblu pentru a pune în ecuație întregul an, dar, în același timp planifică tot până la fiecare subiect și cuvânt cheie. Planificarea conținutului pentru un an întreg îți va lua mai mult ca sigur o zi sau două, dar cu ajutorul său vei putea salva o grămadă de timp. Decât să pierzi ore în șir gândindu-te despre ce să mai scrii, vei avea deja planul, deci subiectele clare. Și ceea ce este minunat este că acest conținut va fi în perfectă armonie cu toate celelalte strategii ale tale marketing pentru a crea un plan comprehensiv de creștere a afacerii tale.
Adauga un comentariu