Ți-ai construit un website, știi care sunt cuvintele cheie (adică acele cuvinte pe care le caută clienții tăi) pe care trebuie să le incluzi și ești pregătit să scrii un material. Ți s-a spus că trebuie să folosești cât ai multe cuvinte cheie astfel ca acestea să apară în rezultatele organice atunci când cineva le caută cu un motor de căutare. Dar ce înseamnă ”cât mai multe”?
De câte ori ar trebui să folosești cuvântul cheie principal?
Pentru început să descoperim câteva informații de bază despre ceea ce înseamnă acest termen, „densitatea cuvintelor cheie”.
Pentru a putea înțelege care este numărul optim de cuvinte cheie ce trebuie folosite, trebuie mai întâi de toate să găsim o modalitate de a măsura frecvența cuvintelor cheie. În domeniul SEO (Search Engine Optimization), frecvența este cunoscută sub numele de densitate. Densitatea cuvintelor cheie este o modalitate de a măsura de câte ori apare un cuvânt cheie pe o pagină și este exprimată ca un procent din numărul total de cuvinte prezente pe pagina respectivă. Spre exemplu, dac pagina ta are 100 de cuvinte și cuvântul cheie dorit apare de 5 ori, atunci densitatea sa este egală cu 5%. Drept urmare, atunci când auzi pe cineva vorbind despre ”densitatea cuvintelor cheie” exact la asta se referă, la procentul de cuvinte cheie raportat la numărul total de cuvinte. (SFAT: Poți să verifici automat densitatea cuvintelor cheie de pe pagina ta dacă mergi la SEMrush.com)
Există însă o altă metodă, mult mai complexă de a măsura densitatea cuvintelor cheie, metodă ce ia în considerație componentele de text din codul HTML al paginii (adică meta tag-urile: Title, Keywords, Alt Text, Description și Comments). Atunci când folosiți această metodă nu vor fi luate în considerație doar cuvintele pe care le vede cel ce vă vizitează pagina, dar și toate cuvintele din meta tag-uri. Spre exemplu, dacă aveți 100 de cuvinte pe home page, 10 cuvinte în tag-ul Title, 20 în Description, 70 în tagurile Alt și 10 cuvinte în Comments, numărul total de cuvinte va fi de 100 + 10 + 20 + 70 + 10 = 210. În mod similar atunci când numeri cuvintele cheie, nu vei lua în considerație doar de câte ori un vizitator va vedea cuvântul cheie, dar vei număra și de câte ori apare cuvântul cheie în meta tag-uri. Spre exemplu, dacă unul dintre cuvintele cheie apare în textul de pe home page-ul tău de 5 ori, de 3 ori în tagul Title, de 5 ori în Description, de 30 de ori in tagurile Alt și de două ori in Comments, atunci numărul total de cuvinte cheie va fi: 5+3+5+30+2 = 45. Drept urmare, la un număr total de 210 de cuvinte și un număr de 45 de cuvinte cheie, densitatea de cuvinte cheie se va calcula astfel: 45/210 x 100 = 21%. Foarte mulți sunt de părere că această modalitate de a măsura densitatea cuvintelor cheie este mult mai relevantă decât cea anterior explicată, deoarece aceasta este metoda prin care motoarele de căutare evaluează densitatea cuvintelor cheie.
După cum vezi, trebuie să fi prefect conștient de metoda de măsurare folosită atunci când vorbești despre densitatea cuvintelor cheie. Însă, ceea ce trebuie să știi este că atunci când auzi vorbindu-se de densitatea cuvintelor cheie, majoritatea oamenilor se referă la metoda simplă, adică cea ce numără doar acele cuvinte cheie evidente vizitatorului.
Care este densitatea de cuvinte cheie optimă?
Și acum să ne întoarcem la miezul problemei noastre, și anume: care este densitatea optimă de cuvinte cheie pe care ar trebui să o aibă website-ul nostru? Si vorbim aici despre oricare din metodele de măsurare.
Legat de acest subiect, ca de foarte multe alte probleme fierbinți în domeniul SEO există o întreagă dezbatere. Iar motivul principal pentru aceste discuții i dezbateri este acela că niciun motor de căutare nu dezvăluie amănunte legate de algoritmii folosiți în indexarea website-urilor, pentru că, o asemenea expunere ar putea duce la diverse abuzuri din partea celor ce ar încerca să păcălească sistemul. Drept urmare, cei ce lucrează în domeniul SEO trebuie să descopere chichițele acestor algoritmii pe baza experienței lor și a precedentului.
Concluzie
O densitate a cuvintelor cheie de 1,9% poate fi îndeajuns pentru a te situa pe prima pagina de rezultate a Google (asta presupunând că ai destule backlink-uri de calitate – pentru mai multe informații vezi SEO pentru CEO și Cum să ajungi pe prima pagină în Google scriind articole).
Spor la SEO writing!
Adauga un comentariu