Retur la orice easybox – serviciul Sameday, disponibil pentru iubitorii de e-shoppingdoar 4 minute sa citesti articolul

Retur la easybox
  • Compania românească de curierat, Sameday, pune la dispoziția comercianților online serviciul de retur la easybox. 3700 de lockere easybox din întreaga țară pot găzdui retururile clienților magazinelor online.
  • Consumatorii pot alege returul în easybox indiferent de metoda de livrare a comenzilor inițiale, condiționați fiind numai de integrarea serviciului de retur de către magazinul online.
  • Comercianții online beneficiază de sprijinul Sameday în îmbunătățirea experienței consumatorilor, prin dezvoltarea unei soluții digitale de integrare facilă a serviciului, precum și prin oferirea serviciului de retur cu titlu gratuit până la finalul anului.

(București, 16 martie 2023) Compania românească de curierat Sameday pune la dispoziția comercianților online și clienților acestora serviciul de retur la easybox. Facilitatea este posibilă datorită unei integrări tehnologie facile, dezvoltată de  echipa Sameday. Totodată, compania de curierat oferă serviciul de retur cu titlu gratuit până la finalul anului, magazinelor online care activează opțiunea până la 30 aprilie. Operatorul rețelei de automate de livrare easybox își propune astfel să răspundă nevoii de flexibilitate a cumpărătorilor online și să sprijine comercianții în oferirea de servicii care corespund așteptărilor consumatorilor privind fluiditatea procesului de achiziție online.

sameday easybox

Flexibilitate crescută în întregul proces de achiziție

Returul este un serviciu natural al e-commerce-ului, pe care retailerii îl oferă consumatorilor care decid, în termen de 14 zile, că nu mai doresc produsul ori optează pentru înlocuirea lui. Deși legislația Uniunii Europene impune un termen minim pentru retur, numeroase magazine online extind opțiunea returnării produselor achiziționate online până la 100 zile, conform propriilor politici interne. Conform unui studiu la nivel European[1], 81% dintre consumatorii online își doresc o modalitate de retur cât mai facilă și pentru peste 25%[2] din consumatorii online din România, easybox este modalitatea preferată de retur.

”Serviciul de retur reprezintă un instrument de consolidare a încrederii clienților în magazinele online și de stimulare a ratei de conversie. Oferirea returului ca beneficiu și nu ca obligație legislativă, precum și crearea unei experiențe facile de retur ajută la loializarea clienților. Un client căruia i se oferă flexibilitate în jurul unei comenzi, fără a trebui să parcurgă un traseu dificil, în cazul în care produsul nu corespunde așteptărilor, are mai multe șanse să creeze conversie și recurență în achiziție, consolidând astfel încrederea în comerciant. Acest serviciu este un beneficiu pe care am dorit să-l oferim clienților noștri, convinși că numai creând o experiență de client excelentă putem stimula creșterea comerțului online.”, declară Elena Stoica, Chief Marketing & Customer Experience Officer.

Returul comenzii la două click-uri distanță

Sameday a creat un proces extrem de ușor pentru ca magazinele online să poate implementa cu succes noul serviciu. Prin integrarea soluției software dezvoltate în platforma proprie, comercianții oferă clienților un flux de retur, în două click-uri. Sameday pune soluția dezvoltată la dispoziția magazinelor online în mod gratuit, reușind astfel să contribuie la creșterea afacerilor online, printr-un portofoliu extins de servicii oferite.

Mai mult, unul dintre marile avantaje ale acestui serviciu este posibilitatea returnării unei comenzi la easybox, chiar dacă turul comenzii nu s-a efectuat prin serviciile Sameday. Practic, indiferent de compania de curierat și metoda folosită pentru livrare, cumpărătorii pot opta pentru returul la easybox, dacă magazinul online are încheiat un contract cu Sameday și împlinește condițiile minime activării serviciului de easybox.

Dincolo de rațiunile de business, consumatorii finali sunt cei care beneficiază cel mai mult de pe urma serviciului de retur la easybox. Pentru a-l folosi, aceștia trebuie doar să introducă datele de identificare în formularul standardizat, în baza căruia primesc un cod PIN valabil oriunde în rețeaua easybox. Următorul pas este să lase coletul care se dorește a fi returnat în orice locker Sameday, fără a mai fi nevoie de alte documente însoțitoare sau alte elemente de identificare a acestuia.

easybox metoda de livrare out-of-home preferată de români

Conform unui studiu comandat de Sameday, pentru 67% dintre iubitorii de cumpărături online, posibilitatea livrării la easybox este definitorie în alegerea magazinului de la care fac achiziția. Peste 90% dintre coletele livrate de Sameday vin din online, astfel că dezvoltarea unui soluții facile de retur, gândite pentru a îmbunătății experiența consumatorului, a fost un pas natural al companiei.

Flexibilitatea ridicării comenzii, la orice oră și din proximitatea casei sau a biroului este principalul motiv pentru care oamenii aleg easybox, urmat de simplitatea și siguranța achiziției. Toate aceste beneficii se regăsesc de acum și în experiența returului, la care se adaugă avantajul folosirii oricărui locker, fără a fi selectat în prealabil.

Această dezvoltare tech face parte din planul de digitalizarea al Sameday care pune în mijlocul tuturor acțiunilor nevoile clientului final și experiența pe care acesta o trăiește în procesul de e-shopping. Doar anul trecut nivelul investițiilor în tehnologie al Sameday s-a ridicat la 23 milioane de euro, iar planurile de dezvoltare în continuare sunt mari, obiectivul bugetului alocat tehnologiei din următorul an fiscal menținându-se cel puțin la același nivel.

O livrare de locker generează cu 95% mai puține emisii de CO2 decât una la domiciliu. Astfel, prin implementarea returului la locker, Sameday salvează producerea unei cantități mari de CO2 și în același timp satisface și nevoia clientului de verificare facilă a coletului, mai ales pentru cei care aleg livrarea la domiciliu doar pentru a putea verifica comanda la primire.

***

Despre Sameday

Cu o experiență de peste 15 ani pe piața din România, Sameday este compania de curierat care a înregistrat cea mai spectaculoasă creștere în ultimii ani, numărându-se, în prezent, printre principalii jucători din segmentul său de piață. Cu o echipă de peste 5 000 de angajați și parteneri, compania este prezentă în România,  Ungaria și Bulgaria, oferind atât servicii de livrare door-to-door, cât și livrare în peste 4500 de lockere easybox. Astfel, Sameday operează cea mai extinsă rețea de lockere din Europa de Sud-Est, propunându-și să reinventeze experiența de livrare zi de zi. Pentru mai multe informații, accesați https://sameday.ro sau conectați-vă cu Sameday România pe LinkedIn la www.linkedin.com/company/sameday-romania.

[1] Metapack report, Ecommerce Delivery Benchmark Report 2022

2 Sameday study, May 2022

[2] Metapack report, Ecommerce Delivery Benchmark Report 2022

Picture of Redactia

Redactia

RomaniaHUB.ro este o resursă online care ajută la conectarea companiilor cu furnizorii de servicii în care pot avea încredere. Ne dorim să fim o sursă de inspirație pentru industria marketingului digital, dar și un canal de educație pentru celelalte categorii de public interesate de marketing digital, seo, web design, ecommerce.
mood_bad
  • Niciun comentariu
  • Adauga un comentariu

    Newsletter

    Abonați-vă si primiți e-mailul săptămânal care face citirea știrilor business mai plăcută. Rămâneți informat și distrați-vă, gratuit.

    PS: Abonarea la newsletter este supusă Politicii noastre de confidențialitate și Termenilor și condițiilor.