Una dintre cele mai costisitoare greșeli pe care companiile tind să o facă atunci când își creează paginile web este să angajeze un grafician specializat in industria de print. Mulți dintre aceștia cred că pot învăța HTML, și astfel, își pot transfera ”viziunea” de pe pagina printată pe un site web, având astfel un avantaj suplimentar atunci când creează pentru web.
Persoanele specializate în design pentru print au tendința de a face o greșeală majoră: folosesc layout-uri și strategii de marketing specifice print-ului pentru a crea designul și a promova un website.
Realitatea este că orice website de succes are nevoie de mult mai mult decât designul unui grafician de print care a învățat și HTML. Este nevoie de o modalitate nouă de concepție în ceea ce privește designul, adică ceea ce se numește ”gândire orientate spre mediul web”. Deși există foarte multe exemple ce pot fi legate de acest aspect, mai jos găsiți un rezumat al tuturor acele puncte ce separă un grafician de print de unul de web atunci când fiecare dintre ei creează un website.
Gândirea graficianului de print are ca punct central arta. Graficienii specializați în print au tendința de a evalua calitatea unui site după cât de stilizat arată sau câte elemente de design special include precum animații, sunete, frame-uri, diverse plug-inuri, etc. Graficienii specializați în print se bazează pe programe de genul WYSIWYG (What You See Is What You Get – ca de exemplu Front Page) care pot imita într-un fel creațiile de print în mediul web pe cât de mult posibil. Nu se acordă aproape deloc importanță variațiilor hardware sau software sau limitărilor fiecărui utilizator în parte. Vizitatorii, motoarele de căutare și directoarele trebuie toate să se conformeze capriciilor personale ale graficianului de print. Mintea unui grafician de print gândește: ”Uite ce bun sunt”
Un grafician de web face din conținut o prioritate. Toată grafica este menită să complimenteze conținutul și să redirecționeze vizitatorul către el și nu să îl copleșească. Un web design eficient se concentrează în primul rând spre a furniza oamenilor informațiile căutate și nu pe a le distrage atenția cu efecte grozave. Website-urile create de o minte canalizată pe design de web nu se bazează niciodată pe nimic din afară (spre exemplu, diverse plug-inuri) pentru a putea să își transmită mesajul propriu. Totul servește unui scop practic, acela de a-l face pe vizitator să muncească cât mai puțin pentru a obține informația dorită. Mintea unui grafician de web gândește: ”Uite ce bun sunt pentru clienții tăi”.
Pentru ca un grafician de print să reușească să gândească ca unul de web, trebuie SĂ UITE toate lucrurile pe care grafica de print i-a învățat legat de cum să ajungă la publicul țintă. Îți putem recomanda să începi printr-o sesiune de training cu un grafician profesional de web sau măcar să angajezi un designer profesional de web pentru a crea template-urile paginilor pentru website-ul tău.
Și motivul esențial pentru existența acestor diferențe este că web-ul nu are mare legătură cu arta. Designul web are legătură în primul rând cu furnizarea informației și cu câștigul de bani. Toată grafica unui site trebuie să fie în principal îndreptate spre a servi acest scop, și anume de a furniza informații despre un produs și/sau serviciu și de a ajuta fiecare vizitator al site-ului tău să găsească exact acea informație de care au nevoie pe cât de repede și ușor posibil. Majoritatea website-urilor de succes nu arată din punct de vedere vizual atât de impresionant încât să poată face parte dintr-un portofoliul unui artist, iar asta pentru ca job-ul unui web designer nu este de a crea portofolii impresionante. Job-ul lui este să creeze un design web eficient pentru audiența ta țintă.
Adauga un comentariu