Dacă ai o afacere mică și vrei să te aventurezi în sectorul comerțului electronic s-ar putea să ai o reținere atunci când te gândești la toată vrăjitoria tehnică ce îți pare că e implicată în acest proces. Nu trebuie să îți fie teamă și asta pentru că soluțiile software complete vor ține toată această magie departe de tine în așa fel încât nu va trebui să te preocupi de acest aspect. Nu trebuie decât să alegi un design, să îți aprovizionezi magazinul cu marfă și să îl promovezi. Și iată cum să faci toate astea!
Crearea magazinului tău online: alege un template
Atunci când vrei să creezi un magazin online pentru o afacere micuță cea mai bună decizie este să cumperi un template deja existent decât să plătești pe cineva să îți creeze unul de la zero.
Template-urile. Dacă nu ai nicio idee legată de ce design să alegi pentru site-ul tău, atunci cea ai bună variantă este să te uiți la variantele de design disponibile în majoritatea programelor ce oferă suport pentru magazinele online.
Teme. Există câteva site-uri online specializate în crearea magazinelor online care duc conceptul de template de site un pas mai departe adăugând ”temele”. Temele sunt practic tot niște template-uri, doar că pe lângă elementele de bază de design, acestea adaugă și opțiuni legate de text precum tipul de font și mărimea acestuia. Temele îți permit să creezi o oarecare variație de design între paginile ce compun website-ul, website ce are elemente de design comune, dar fără a fi nevoie să configurezi fiecare pagină individual. Spre exemplu, o temă de magazin online poate include o pagină pentru descrierea produselor, una pentru descrierea categoriei de produs, una pentru ”pune în coș” și una pentru finalizarea comenzii. Dacă vei alege o singură temă vei putea beneficia de variante ușor diferite pentru toate aceste pagini legate de un design unitar și profesional, așa cum au marile magazine online.
Editor de teme. Dacă vrei să modifici o temă, cum ar fi să schimbi un font sau o culoare unele pachete software pentru crearea de magazine online îți ușurează această sarcina prin introducerea unui ”editor de teme”. Cu un astfel de editor vei avea posibilitatea de a alege asemenea variabile precum culoarea și tipul de font. Poți alege să creezi propria ta temă de la zero, deși această alegere este inutilă pentru majoritatea magazinelor online. Nu este nevoie să ai toate cunoștințele posibile legate de HTML, și asta pentru că interfața oferită de acestea seamănă foarte mult cu un editor de text obișnuit.
Design profesional. După ce ți-ai creat magazinul folosind template-uri sau un editor de teme, poți apela la un designer profesionist pentru a transforma site-ul tău în ceva cu adevărat special. Este însă important să folosești template-ul de bază sau editorul de teme inițial, până când reușești să stabilești exact cum interacționează utilizatorii tăi cu acestea și care dintre elementele acestora funcționează cu adevărat pentru a îți aduce clienți. Abia apoi vei avea posibilitatea să dezvolți niște cerințe concrete pe care să le adresezi unui designer profesionist.
Construirea magazinului tău online: inventarul
Baza oricărui magazin online este reprezentată de produsele sau serviciile pe care acesta le vinde. Pentru majoritatea pachetelor software pentru magazine și coșuri de cumpărături online, funcțiile de adăugare, ștergere și stabilire a prețului pentru un element disponibil în magazin sunt cunoscute sub numele generic de ”inventar”.
Chiar dacă magazinul tău online vinde produse ce nu pot fi atinse precum software-ul ce se poate descărca online, tot va fi nevoie de funții specifice inventarului pentru a specifica modalitatea de vânzarea a obiectelor vândute. Există variante prin care poți să setezi cantitatea disponibilă în stoc pentru un anumit element ca fiind nelimitată sau își permit să vinzi orice combinație de servicii sau produse online. Cei ce realizează programe pentru crearea de magazine online au prevăzut aproape orice situație posibilă.
Unul dintre marile avantaje pe care le ai dacă alegi un pachet ce oferă alături de software-ul de creare al magazinului și hosting este că dacă întâmpini orice problemă atunci când faci vreo setare a sa, poți oricând să suni departamentul servicii clienții și aceștia te vor ajuta pe loc.
Adăugarea de pagini noi la magazinul online
Dacă vrei să adaugi pagini la magazinul tău online soft-ul de creare al magazinului include și această opțiune. Dacă vrei să adaugi un produs nou, trebuie doar să alegi opțiune ”adaugă produs”, opțiune ce apare de obicei în ”inventory”. Nu este nevoie să adaugi pagini pentru a adăuga un produs. Dacă însă ai nevoie sa adaugi un material scris pentru reclamă, niște manuale de instrucțiuni, politica de confidențialitate, termenii și condițiile de utilizare atunci va trebui să apelezi la interfața programului de creare a magazinului. Majoritatea programelor de acest tip existente online oferă posibilitatea de a adăuga pagini magazinului tău fără a fi nevoie să folosești HTML, ci doar adăugând textul și imaginile dorite într-un formular interactiv.
Indexarea magazinului tău online în motoarele de căutare
Pentru ca magazinul tău online să îți aducă cât mai multe vânzări va trebui să te asiguri că magazinul tău este foarte ușor de găsit pentru cumpărătorii online. Din păcate unele magazine online creează pagini folosind un script dinamic pe care motoarele de căutare nu îl pot indexa.
De cele mai multe ori este destul de ușor să descoperi dacă un magazin online nu poate fi indexat de motoarele de căutare: te uiți la adresa oricărei pagini din interiorul magazinului (și asta pentru ca pagina principală, homepage-ul este indexabilă indiferent de cum este făcută). Dacă adresa URL este un lung șir de caractere diferite de la un utilizator la altul (adică dacă aceeași pagina este deschisă de altcineva pe un alt terminal) asta înseamnă că acest site folosește ”session ID”, atribut ce face aproape imposibilă indexarea de către motoarele de căutare pentru că acestora le este foarte greu să le interpreteze. Dacă, însă URL-ul este ceva simplu de tipul: ”domeniu.com/categorie-5/produs-6.php”, atunci înseamnă că site-ul respectiv are cele mai multe șanse să fie indexat corect de către motoarele de căutare.
Cea mai bună modalitate să afli dacă un program de creare de magazine online sau unul pentru creare de shopping cart va produce pagini ”prietenoase” pentru motoarele de căutare este să citești întreaga lor documentație. Cei ce produc soft-uri ce creează pagini ușor de descoperit de către motoarele de căutare, vor menționa cu siguranță acest lucru în documentația lor.
Evident că pentru a te poziționa pe un loc fruntaș la căutări nu este îndeajuns doar să fi descoperit de motoarele de căutare, ci, ca în cazul oricărui site, vei avea nevoie de link-uri care să te direcționeze către site și câteva texte relevante pe el.
Adauga un comentariu