20
sau
de fapt, cam 30
sau …
Sigur, v-ați dat seama: nu există răspuns la această întrebare. Pe lângă faptul că acest număr este ceva ce trebuie să descoperiți voi singuri aplicat la afacerea voastră și la ce anume doriți să obțineți, dar în jurul backlink-urilor este și un oarecare mister ce le învăluie.
Scopul acestui articol nu este să vă dea un răspuns clar și exact la această întrebare, dar mai degrabă să vă îndrepte spre a vă pune întrebările și problemele necesare pentru a descoperi e câte backlink-uri are nevoie afacerea voastră pentru a depăși concurența.
Ce sunt backlink-urile și de ce sunt importante
Un backlink este un link de pe un alt site către site-ul tău. A fost o vreme când backlink-urile erau aur curat și similar cu situația cuvintelor cheie erau cumpărate și speculate la maxim. Aceasta pentru că dintotdeauna acest tip de linkuri au fost importante pentru motoarele de căutare și evident pentru „Domnul nostru, al tuturor”, Google.
Doar că Google și-a dat seama că aceste linkuri nu sunt reale, ci doar umflate și drept urmare a hotărât să penalizeze orice încercare de fraudare a regulii de aur a backlink-urilor. De ce sunt backlink-urile importante pentru motoarele de căutare? Dacă răspundem la această întrebare vom înțelege de ce se penalizează eludarea regulilor de bune practici. Faptul că cineva alege să facă o trimitere către site-ul tău sugerează că acesta are încredere în tine pentru a te cita sau a face referire la articole sau informații furnizate de tine. Cu cât mai multe persoane aleg să creeze link-uri către tine, cu atât Google trage concluzia că site-ul tău are autoritate în domeniu și că este o sursă de încredere, drept urmare te va propulsa pe poziții fruntașe în clasamentele de pe paginile de căutări.
Cantitate sau calitate?
Orice persoană care se ocupă câtuși de puțini de optimizarea paginii web, adică SEO, știe că întotdeauna atunci când vine vorba de Google și preferințele sale în general, calitatea va prima în fața cantității. Indiferent că vorbim de cuvinte cheie, backlink-uri sau orice altceva, calitatea este primordială pentru dacă tu oferi un serviciu bun și utilizatorul se va bucura de satisfacerea nevoilor sale.
Așa că pentru tine litera de lege trebuie să fie să obții backlink-uri de la site-uri de calitate. Directoare false ce vând backlink-uri nu numai că nu îți folosesc la nimic, dar este posibil să îți atragă chiar și penalizări de care apoi să scapi foarte greu.
Concentrează-te pe calitatea backlink-urilor și chiar dacă ai reușit să ai doar 5, asigură-te că acestea sunt din domeniu, sunt relevante și nu aduc nici măcar o umbră negativă asupra ta.
Backlink-uri plătite? Se poate?
V-ați încruntat deja, nu?
Totuși, da, puteți plăti pentru backlink-uri, dar nu așa cum vă închipuiți și nici așa cum se făcea pe vremuri (înainte de Penguin). Să fim absolut cinstiți și să spunem adevărul pentru a obține susținerea unor site-uri cu conținut de calitate în mod natural va trebui să investești foarte mult timp și convingere și tot este posibil să nu reușești. Astfel că poți să te adresezi unor persoane cu autoritate în domeniul în care funcționezi și să le soliciți ajutorul contra cost pentru a crea un articol care să facă referire la tine, site-ul sau produsele tale.
Scoate-ți din minte ideea că poți da bani oriunde, la o fermă de link-uri și astfel să obții 50 de backlink-uri. Google nu se uită doar la numărul acestora, dar și la calitatea și relevanța acestora.
Așa că dacă ți se pare imposibil să obții un backlink important nu te sfii să le propui celor ce ar putea să ți-l acorde un anumit tip de avantaj bănesc sau nu. Dar nu face din asta un obicei și atenție pe cine și cum rogi.
Cât de mult este prea mult?
Există o anume frică în domeniul SEO legată de numărul prea mare de backlink-uri. Există această legendă că este bine să ai multe, dar nu prea multe, căci bate la ochi.
În realitate nu numărul de backlink-uri este penalizat și calitatea lor. Dacă acestea sunt doar de umplutură și sunt considerate linkuri negative atunci cu siguranță vei fi penalizat. Să nu uităm că este vorba despre un algoritm, iar acesta nu este programat să elimine din clasamente site-urile care au să spunem peste 100 de backlink-uri, ci acelea care au 3 negative. Cele negative sunt considerate suspecte și necinstite, drept urmare cu cât sunt mai multe cu atât te poți aștepta la o penalizare.
Evaluează-ți situația
Pentru a descoperi dacă ai îndeajuns de multe backlink-uri pentru a te situa înaintea concurenței trebuie să evaluezi situația site-ului tău, dar și pe a concurenței. Iar aceasta se poate face doar cu ajutorul unui instrument specific de măsurare.
Există foarte multe site-uri cu autoritate în domeniul SEO ce oferă instrumente gratuite, online, pentru a verifica backlink-urile existente. Exemple sunt Neil Patel, SEMRush, Moz. Sunt și posibilități de verificare a backlink-urilor ce oferă analize mai profunde, dar care sunt contra cost. În general, toate te vor ajuta să descoperi și care este situația backlink-urilor existente și cum stă treaba la concurența ta.
Doar atunci când faci comparația clară între tine și concurență vei putea știi dacă backlink-urile tale sunt îndeajuns sau dacă trebui să te străduiești să mai obții câteva. Atenție, însă! Nu uita să verifici și la concurență dacă acestea au calitatea necesară sau nu.
CONCLUZIE
Așa cum spuneam la început pentru această întrebare nu există un răspuns general valabil. Fiecare site este o entitate de sine stătătoare, la început sau după 3 sau 10 ani de existență, în domenii diferite și public diferit. Astfel că și numărul backlink-urilor variază foarte mult în funcție de necesități. Mai sus aveți însă o schemă clară asupra aspectelor asupra cărora trebuie să vă concentrați pentru a descoperi o medie necesară de backlink-uri pentru ca site-ul vostru să fie pe pozițiile fruntașe.
Adauga un comentariu