Cum să începi un podcast de succesdoar 5 minute sa citesti articolul

podcast

Unul din cele mai simple lucruri din lume este, numai în aparență, începerea unui podcast. Pentru a începe un astfel de proiect, nu e nevoie de foarte multe, fiind suficiente câteva elemente de bază – să ai propriul smartphone cu acces la internet și să descarci o aplicație destinată acestui tip de conținut, oricare ar fi ea.

Toate acestea ar putea părea floare la ureche la început, însă dacă doriți ca podcastul dumneavoastră să fie unul longeviv și chiar de succes, va trebui să luați în considerare că vor fi necesare și alte resurse ca să puteți face un podcast de calitate și care să prindă la public.

În scopul începerii unui podcast, ceea ce trebuie făcut înainte de toate este alegerea unei teme centrale, în jurul căreia să graviteze întregul proiect; acest procedeu poate fi denumit „ conceptualizarea ideii”.

În acest stadiu al procesului începerii unui podcast, scopul este să găsim o temă care să reflecte identitatea pe care vrem să o aibă podcastul nostru. Tema poate consta fie în diverse subiecte legate de stilul de viață, sănătate, filme, cărți, activități în aer liber, gastronomie, decorațiuni, lucru manual sau orice altă temă știți că vă pasionează și că va putea da naștere multor subiecte de conversație odată ce începeți să înregistrați mai multe episoade de podcast.

Pentru a începe efectiv podcastul, puteți să vă folosiți de echipamentele cele mai ieftine și de bază pe care le aveți la îndemână sau pe care le puteți găsi. Există numeroase aplicații și servicii online care găzduiesc astfel de servicii care se concentrează exclusiv pe podcasturi și care au un public larg- Apple podcasts, Google podcast sau aplicații precum Anchor.

În continuare, vom prezenta 7 pași simpli pentru a vă asigura că începeți podcastul dumneavoastră așa cum se cuvine și că sunteți pe drumul cel bun, către succes.

Esențiale în acest proces vor fi următoarele: echipament ( va fi nevoie d eo investiție suplimentară în echipamente mai complexe față de simplul telefon care era suficient la început), idei bune, o audiență pe care să o aveți în vedere și un plan imbatabil de acțiune pentru a vă promova propriul podcast.

  1. Idei, idei, idei

Primul pas constă în a vă aduna gândurile, intențiile, subiectele pentru care aveți o pasiune și să le organizați astfel încât să aveți o viziune clară pentru podcastul pe care vreți să îl realizați. Trebuie să aveți un scop bine definit, ca să știți de unde să începeți și ce planuri de acțiune vă vor fi de folos. De exemplu, puteți lua în considerare invitarea unor persoane terțe care să vă acompanieze în timpul podcastului, pe care o puteți fie intervieva, fie pe care o puteți antrena într-o discuție liberă. Puteți apela chiar la mai multe persoane în acest sens. Țineți cont că tema aleasă trebuie să fie una de mare substanță pentru dumneavoastră, altfel veți rămâne în scurt timp fără conținut.

  1. Echipamentul

Achiziționarea de echipament pentru realizarea unui podcast reprezintă o investiție pe care adesea mulți nu sunt dipsuși să o facă, crezând că merge și așa. Nimic mai fals! Investiția într-un echipament de calitate se va reflecta în calitatea conținutului pe care îl veți reda publicului, iar acesta din urmă va simți și aprecia acest lucru, urmând ca vizibilitatea dumneavoastră să fie în creștere. Desigur că la început nu e necesar să investim sume exorbitante, însă cu timpul îmbunătățirea echipamentului de lucru ar trebui să devină o prioritate. Sunetul este elementul cel mai important al unui podcast, este ceea ce publicul experimentează prima oară și ceea ce poate convinge audiența să urmărească în continuare un podcast sau care poate îndepărta definitiv publicul. Un sunet de o proastă calitate va avea cu siguranță acest efect.

  1. Găsiți-vă vocea și audiența care să vrea să o asculte

Ar putea părea că podcasturile sunt mai mult ca o joacă, ușor de pornit și de întreținut, fără prea mari eforturi. Însă dacă doriți să vă apucați serios de un podcast, chia și numai ca un hobby, trebuie să aveți dinainte o viziune pe care abia apoi să o implementați în mod concret. Cel mai rău lucru pe care l-ați putea face ar fi să începeți un podcast fără o temă sau viziune clare și să aveți impresia că vă puteți defini aceste lucruri pe parcurs. Nimic mai contraproductiv! Va trebui să găsiți o tematică largă, generală, ofertantă, care să permită abordarea unei game largi de subiecte, astfel încât să puteți adapta fiecare ediție de podcast și să aveți episoade noi, originale, cu idei care să nu se repete. Va trebui de asemenea să plătiți pentru promovare, mai ales la început, astfel încât să vă găsiți o audiență cât mai rapid.

  1. Folosiți SEO pentru podcastul dumneavoastră

„ Search engine optimization” ( optimizarea motorului de căutare) e o componentă majoră care vă ajută în crearea de vizibilitate pentru podcastul dumneavoastră, astfel episodul poate apărea mult mai ușor ca rezultat al căutării dacă îi dați un titlu sugestiv, care să conțină cuvintele-cheie favorizate de algoritm.

  1. Aduceți podcastul mai aproape de viață, prin invitați

Podcastul dumneavoastră trebuie să lase publicul să dorească mai mult, chiar de la primul episod. Pentru a fi o gazdă bună de podcast, este ideal să aveți o atitudine proactivă, să incitați publicul la a vă oferi feedback și să vă exprimați personalitatea în mod autentic. Dacă aveți un invitat, asigurați-vă că veți invita pe caineva care vă completează și care se potrivește cu ceea ce reprezintă podcastul dvs.

A avea invitați poate face conversația pe subiect mai interesantă și demnă de ascultat.

  1. Consecvență

Consecvența este cheia pentru a menține publicul implicat.

Planificați câte episoade veți lansa pe săptămână sau zilnic. Rămâneți cu itinerarul podcastului și nu vă abateți de la acesta.

  1. Monetizați

Vine un moment în care veți putea să monetizați podcastul. Aceasta înseamnă că ați urmat toți ceilalți pași și sunteți pe cale să aveți un podcast de succes.

A fi capabil să-ți monetizezi podcast-ul înseamnă doar că trebuie să produci conținut mai bun și mai de calitate. De asemenea, trebuie să fii și mai consecvent pentru publicul tău, ca să nu le pierzi încrederea.

Având în vedere toate cele menționate mai sus, veți putea avea un podcast cu adevărat valoros, care să vă aducă reale satisfacții!

Picture of Redactia

Redactia

RomaniaHUB.ro este o resursă online care ajută la conectarea companiilor cu furnizorii de servicii în care pot avea încredere. Ne dorim să fim o sursă de inspirație pentru industria marketingului digital, dar și un canal de educație pentru celelalte categorii de public interesate de marketing digital, seo, web design, ecommerce.
mood_bad
  • Niciun comentariu
  • Adauga un comentariu

    Newsletter

    Abonați-vă si primiți e-mailul săptămânal care face citirea știrilor business mai plăcută. Rămâneți informat și distrați-vă, gratuit.

    PS: Abonarea la newsletter este supusă Politicii noastre de confidențialitate și Termenilor și condițiilor.