Ce înseamnă să fii workaholic sau dependent de muncă. 10 semne că eşti în această situaţiedoar 9 minute sa citesti articolul

workaholic

Deși „workaholismul” a fost studiat de aproape 45 de ani, lumea digitală de astăzi adaugă cu adevărat o nouă dimensiune conceptului de dependență de muncă. Tehnologia – cum ar fi smartphone-urile, laptopurile și tabletele – oferă oportunități de a lucra de oriunde, oricând și pentru unii oameni, asta înseamnă să lucreze tot timpul. Capacitatea de a lua munca acasă estompează granița dintre muncă și petrecere a timpului liber, deoarece mulți oameni se simt obligați să continue să lucreze mult peste timpul oficial de renunțare. Adesea, există o așteptare ca oamenii să fie disponibili în timpul serilor, în weekend și chiar în vacanțe.

Mediile de lucru cu presiune ridicată, termenele care se apropie rapid și o lume cu ritm rapid înseamnă ore de lucru mai lungi pentru majoritatea oamenilor, dar pentru antreprenori, dezlegarea de la locul de muncă poate fi deosebit de dificilă. La urma urmei, pierderea unui apel important sau nerăspunsul la un e-mail suficient de rapid poate echivala cu veniturile pierdute. Atitudinea „timpul este bani” îi face pe oameni să se gândească de două ori la petrecerea unei seri relaxante cu familia sau la petrecerea timpului liber cu prietenii. A devenit o problemă atât de mare încât depedenţa de muncă a fost numită, „dependența acestui secol”.

Echilibrul dintre viaţa profesională şi cea personală este mereu important. Cu toate acestea, există persoane care muncesc prea mult şi se află în situaţia de a fi workaholice. Dacă nu ştii sigur dacă te regăseşti în această categorie, descoperă mai jos câteva semne că ai fi workaholic, dar şi cum te poate afecta dependenţa de muncă în viaţa personală şi profesională.

Ce înseamnă „workaholic”

Termenul de workaholism a fost inventat în 1971 de ministrul și psihologul Wayne Oates, care a descris workaholismul ca „obligația sau nevoia incontrolabilă de a lucra neîncetat” (Oates, 1971). Ulterior, alţi cercetători au definit termenul ca dependenţa de muncă, un model comportamental care este alcătuit din dorinţa şi implicarea ridicată în muncă. Iată câteva lucruri care descriu o persoană workaholică:

  • Se simte obligat să lucreze din cauza presiunilor interne;
  • Are gânduri persistente despre muncă atunci când nu lucrează;
  • Lucrează dincolo de ceea ce se așteaptă în mod rezonabil de la el (așa cum au fost stabilite cerințele locului de muncă sau prin nevoile economice de bază) în ciuda potențialului de consecințe negative (de exemplu, probleme în relaţie sau familie).

Este important de subliniat faptul că dependenţa de muncă nu trebuie confundată cu simpla petrecere a unei cantități excesive de timp lucrând. Deşi cele două sunt corelate, ele nu sunt legate în mod direct.

Semne că eşti workaholic sau dependent de muncă

Iată câteva semne că eşti dependent de muncă:

1. Nu ai un echilibru între muncă și viața personală

În timp ce obținerea unui echilibru perfect între viața profesională și viața privată poate părea imposibilă, a avea un echilibru perfect între viața profesională și viața privată este un steag roșu pentru dependenţa de muncă. Este de înțeles și de așteptat să existe perioade în care cariera ta ocupă primul loc ca prioritate, iar viața ta personală este temporar pusă pe plan secundar. Cu toate acestea, viața ta personală ar trebui să treacă din nou în centrul scenei.

2. Nu iei pauze

Un obicei prost care se pretează la a nu avea un echilibru între viața profesională și viața privată este munca constantă fără pauze. O pauză poate însemna o vacanță la sfârșitul a câtorva luni de efort către obiectivele profesionale sau pur și simplu să faci niște exerciții departe de birou.

Pauzele te ajută să te asiguri că mintea și corpul tău beneficiază de un răgaz de la cerințele termenelor-limită și ale rezultatelor, precum și ale șefilor și colegilor dificili. O sarcină constantă prin sarcinile de lucru, una după alta, fără o pauză sănătoasă este un semnal că ai putea fi dependent de muncă.

3. Te arăţi mereu disponibil

Dacă eşti persoana potrivită pentru sarcini suplimentare și poți conta pe faptul că răspunzi la fiecare text sau e-mail indiferent de ora la care este trimis, atunci lipsa ta de limite sugerează tendințe de workaholic. A fi prea accesibil la solicitările colegilor de muncă și ale supervizorului tău – fără să protejezi niciun timp pentru tine, relațiile și interesele tale exterioare – te pregătește să-ţi asumi prea multă muncă. Alții pot vedea acest lucru și pot profita de el pentru a-i ajuta să-și atingă propriile obiective la locul de muncă.

4. Nu poți spune „Nu” la serviciu

În timp ce dependenții de muncă pot refuza cu ușurință cererile de la prieteni și cei dragi care doresc să petreacă timp cu ei, un adevărat dependent de muncă rareori sau niciodată refuză cererea de a accepta mai mult în viața profesională. Fie că este șeful tău care te întreabă dacă poți dedica câteva ore în plus în weekend sau cineva din echipa ta care te întreabă dacă îi poți ajuta cu sarcini suplimentare, dependenții de muncă se bucură să accepte tot ceea ce le este cerut fără să se plângă – și în fapt poate chiar cere mai mult.

5. Simți că trebuie să îţi dovedeşti valoarea

Cu concedierile în masă care au loc la marile companii tehnologice și la alte organizații, mulți angajați simt că trebuie să își asume cât mai multă muncă pentru a-și dovedi valoarea și pentru a evita să fie concediaţi. Această tendință de „productivitate speriată” îi determină pe angajaţi să-și îmbunătățească jocul, ceea ce poate duce la dependenţa de muncă. Dacă faci întotdeauna eforturi suplimentare pentru a te asigura că managerul dumneavoastră îţi înțelege valoarea în companie, fii atent la acest semn de dependenţă de muncă.

6. Ți-ai pierdut interesul pentru alte activități

Există mult mai mult în viață decât muncă. Dacă viața ta a devenit o neclaritate monotonă a privirii ecranului și a împărtășirii cu colegii și nu ai alte interese sau hobby-uri, poate fi un alt indicator al dependenței de muncă. Devalorizarea priorităților personale și grija doar de viața ta profesională te poate determina să te suprasoliciți. Îți vei pierde simțul echilibrului sănătos între muncă și viaţă. Doar pentru că îți plac anumite aspecte ale muncii tale nu înseamnă că te angajezi într-un „hobby” dacă lucrezi după orele de program. Dacă nimic nu pare mai distractiv sau interesant decât munca, ai putea fi dependent de muncă.

7. Ești mereu stresat

Un stres la locul de muncă este sănătos, deoarece te ajută să eviți plictiseala și te poate menține să te simți provocat și angajat. Dar dacă acea doză mai mică de stres bun s-a transformat într-un sentiment perpetuu de anxietate, dependenţa de muncă poate fi chiar după colț. Ai grijă la semne de stres, indiferent dacă lucrezi sau nu lucrezi. Dacă eşti în continuă suprasolicitare și nu îţi poți îndepărta mintea de la muncă pentru a te relaxa și a te recalibra, atunci de vină poate fi dependenţa de muncă.

8. Ești ultimul care iese din birou

De obicei, la ora 17:00 sau 18:00 majoritatea oamenilor părăsesc biroul și ești singurul care lucrează acolo? De obicei, dependenţii de muncă sunt primii care ajung și ultimii care ies din birou. Parcă nu suportă să stea departe de birou.

9. Munca este mereu în mintea ta

Primul gând în mintea ta când te trezești este despre ceva la serviciu. Familia ta are o discuție animată în jurul mesei, iar atenția ta este pe prezentarea pe care cineva a făcut-o astăzi la serviciu.

10. Te definești prin munca ta

Identitatea ta este munca pe care o faci. Simțul valorii tale depinde de valoarea muncii tale – treci cu vederea faptul că ai valoare intrinsecă, indiferent de ceea ce faci. În consecință, frica de pierdere a locului de muncă și prestigiul acestuia vă oferă nopți nedormite și aveți anxietate de performanță.

Cum te poate afecta dependenţa de muncă

Iată câteva implicații pe termen scurt și lung ale workaholismului:

1. Scăderea productivității

Pentru performanță maximă, corpul cuiva trebuie să aibă un nivel ridicat de energie. Orele lungi de lucru în mod constant poate duce la oboseală, stres și anxietate. Acest lucru vă va îngreuna să vă concentrați și să înțelegeți detaliile dintr-o foaie de calcul, un raport de proiect sau orice lucru care are nevoie de creierul dvs. pentru a procesa informații și a trage concluzii. Productivitatea dvs. va scădea și lucrurile care în mod normal ar dura 20 de minute pentru a fi finalizate vor dura ore și chiar și atunci nu veți fi mulțumit de calitatea muncii dvs.

2. Judecata afectată

Cercetătorii au descoperit că surmenajul, stresul și epuizarea pot duce la dificultăți în lucrurile pe care trebuie să le faci în fiecare zi ca lider – cum ar fi luarea deciziilor, citirea fețelor altora, gestionarea propriilor reacții emoționale, măsurarea situațiilor, emiterea de judecăți etc.

Costul de a avea o judecată greșită în această poziție poate avea implicații de anvergură. O singură decizie greșită poate avea un efect de spirală care poate deveni foarte dificil de gestionat.

Este posibil ca cineva să facă mai multe greșeli atunci când este obosit, de asemenea, vă face concentrarea să devină împrăștiată și pierzi din vedere imaginea de ansamblu.

3. Burnout

Stresul constant de a fi în alertă maximă duce inevitabil la epuizare. Chiar și după ce ai obținut mult succes, ai îndoială de sine și un sentiment de eșec. Există sentimentul de neputință și de înfrângere. Urmează un sentiment crescut de cinism și o perspectivă negativă asupra vieții. Există o lipsă de motivație pentru a face orice pentru a ieși din această groapă întunecată a disperării și te simți singur pe lume.

5. Probleme de somn și oboseală

Să fii dependent de muncă duce la ore lungi la muncă și, prin urmare, reduce și timpul de somn, din cauza căruia organismul nu se odihnește suficient și, prin urmare, duce la senzația de oboseală. Un model de somn sănătos de 7 – 8 ore de somn în fiecare noapte reduce riscul de infarct miocardic acut, boli cardiovasculare, diabet zaharat, hipertensiune arterială, precum și leziuni și greșeli legate de muncă.

6. Deteriorarea relaţiilor

Aceasta este o consecință evidentă și inevitabilă a fi căsătorit cu munca ta. Probabil ai putea justifica venirea târziu acasă în fiecare zi spunând că lucrezi ore lungi pentru a câștiga mai mulți bani pentru familie. Mai devreme sau mai târziu, oamenii vor începe să se îndepărteze de tine dacă încetezi să cultivi relațiile care contează – indiferent dacă este vorba de soțul tău, copiii sau prietenii. Din această cauză, dependenții de muncă ajung să se simtă pierduți și singuri, fără cu cine să vorbească.

7. Lipsa de conexiuni semnificative și de sprijin social

O implicație a punctului numărul 6 este că atunci când au nevoie de cineva cu care să vorbească, de un umăr pe care să se sprijine, s-ar putea trezi singuri. A fi într-o poziție de conducere, de asemenea, poate face pe cineva să ia lucrurile de la sine înțeles, iar atunci când există o schimbare bruscă, devine deosebit de dificil să o faci fără sprijin emoțional din partea familiei și a prietenilor.

Doar tu poți spune cu siguranță care este cel mai bun echilibru între viața profesională și viața privată pentru tine. Unii oameni preferă în mod natural să lucreze mai mult decât alții.

Dacă ești îngrijorat că s-ar putea să muncești prea mult, atunci acordă prioritate echilibrării pentru a-ți oferi mai multe pauze, a stabili limite mai puternice, a spune „nu” mai des și a asuma o gamă mai largă de interese și activități. Procedând astfel, te vei putea bucura mai mult de timpul petrecut la serviciu – și în restul vieții – menținându-te în același timp mai sănătos și mai bine echilibrat.

Citeşte şi acest articol de pe blogul nostru:

Cum păstrezi un echilibru între viaţa profesională şi personală. 11 sfaturi utile

Photo by cottonbro studio


Citiți articolul original pe

Declinarea răspunderii! romaniahub.ro este un agregator automat al media din Romania. În fiecare articol este specificat hyperlinkul către sursa primară. Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (bestjobs.eu) Dacă sunteți proprietarul conținutului și nu doriți să vă publicăm materialele, vă rugăm să ne contactați prin e-mail – contact@romaniahub.ro. Conținutul va fi șters în 24 de ore.
Picture of Redactia

Redactia

RomaniaHUB.ro este o resursă online care ajută la conectarea companiilor cu furnizorii de servicii în care pot avea încredere. Ne dorim să fim o sursă de inspirație pentru industria marketingului digital, dar și un canal de educație pentru celelalte categorii de public interesate de marketing digital, seo, web design, ecommerce.
mood_bad
  • Niciun comentariu
  • Adauga un comentariu

    Newsletter

    Abonați-vă si primiți e-mailul săptămânal care face citirea știrilor business mai plăcută. Rămâneți informat și distrați-vă, gratuit.

    PS: Abonarea la newsletter este supusă Politicii noastre de confidențialitate și Termenilor și condițiilor.