Atunci când decizi sa investești bani în afacerea ta, într-o anumită direcție, pe lângă costul efectiv, cu siguranță vei lua întotdeauna în calcul și timpul necesar pentru a vedea banii respectivi că vor produce rezultate. De multe ori însă momentul la care investiția ta în ceva începe să producă rezultate nu este unul clar stabilit în timp și nici nu poate fi garantat căci depinde de mulți alți factori ce sunt implicați în procesul respectiv.
Unul dintre aceste domenii este cel al SEO, optimizarea pentru motoarele de căutare. Întreg domeniul are un iz de mister și fascinație și pare de multe ori un fel de magie create de ghicitori în cafea. Pentru că motoarele de căutare nu vorbesc despre exact cum funcționează algoritmii acestora de triere a rezultatelor, ci în cel mai fericit caz, doar publică mai degrabă aluzii, atunci specialiștii în SEO trebuie de foarte multe ori să lucreze doar pentru a realiza exact ce anume amănunte contează cu adevărat.
Putem obține rezultate imediate cu SEO?
Există o aură de magie, așa cum spuneam mai sus, în jurul acestui termen. De aceea, lumea are tendința să creadă că dacă, să spunem investește o sumă mai mare de bani, va obține rezultate într-o săptămână.
Răspunsul la întrebarea din subtitlu este una simplă și clară: NU. Poți descoperi niște probleme ale site-ului web vizibile și le poți corecta, dar de cele mai multe ori acestea nu îți vor aduce un avans semnificativ de poziții în SERP.
În altă ordine de idei, SEO ce se practică azi în mod corect, nu are ca unic scop obținerea unei poziții superioare în paginile de căutări, ci un proces mult mai complex care implică și găsirea și atragerea de noi clienți.
Acum câțiva ani, SEO se concentra strict pe poziția de obținut în motoarele de căutare și mai exact pe o grămadă de modalități de adăugare a cuvintelor cheie în cât mai multe moduri. Din nefericire acest lucru nu mai este de mare folos pentru că azi căutările sunt efectuate de către utilizatori de cele mai mult ori prin comenzi vocale de pe terminale mobile. Aceasta înseamnă că, la rândul lor, motoarele de căutare au dezvoltat algoritmi mai complecși și extrem de aproape de limbajul uman. Acum nu mai vorbim despre cuvinte cheie, ci despre fraze cheie.
Ceea ce este important să înțelegem atunci când investim într-o campanie SEO este că acest tip de optimizare se referă la căutările organice. Procesul de indexare și avansare către primele locuri din prima pagină la căutări este unul de durată.
Deci cât durează?
Experții spun că primele rezultate ale unei strategii corecte SEO se pot vedea după primele 4 – 6 luni. Și vorbim despre primele rezultate, nu despre acel moment în care aceasta va mări cu adevărat veniturile afacerii tale.
Poate fi extrem de frustrant pentru cineva să investească o sumă considerabilă de bani și să se aștepte la niște prime rezultate abia peste minim 4 luni. Dacă însă înțelegeți exact care sunt motivele unei durate așa lungi, cu siguranță că veți fii mult mai inclinați să cumpărați un pachet de servicii SEO.
Rezultatele unei campanii SEO depind de foarte mulți factori, mulți care nu depind nici de site-ul tău și nici de cel care îl optimizează. Spre exemplu, contează:
- Competiția ta în domeniul în care activezi (vezi exemplu de mai sus cu magazinele pentru animale care sunt extrem de multe)
- Rapiditatea cu care va indexa Google conținutul nou de pe site-ul tău.
Există însă și factori ce țin de alegerile tale, dar și de construcția inițială a site-ului tău. În această categorie intră:
- Cuvintele cheie alese de tine sau frazele cheie; aș vrea să adaug aici o notă importantă: cei ce aleg fraze, vor avea posibilitatea să vadă rezultate un pic mai repede decât cei ce se bazează pe cuvinte cheie. Dacă, spre exemplu, unul dintre cuvintele tale cheie este magazin pentru animale, va fi foarte greu în marea de magazine online existente să poți ajunge pe locuri fruntașe la căutările organice. Dacă însă alegi fraze de genul: adăpătoare fără zgomot pentru pisici, ai mai multe șanse să avansezi rapid. Motivul este simplu, azi cei ce caută ceva pe Internet nu mai caută ceva general, ci, dimpotrivă ceva foarte clar, ce restrânge de multe ori aria cuvintelor cheie.
- Vechimea site-ului tău
- Dacă a mai fost optimizat vreodată sau nu
Poate că ultimul este cel mai important, căci dacă site-ul tău nu a mai beneficiat niciodată de servicii SEO, atunci este posibil ca tot procesul de optimizare s dureze și mai mult pentru că vor trebui analizate toate aspectele acestuia (viteză de încărcare, structură site, backlink-uri, imagini, etc.) și evident, îmbunătățite.
Care sunt pașii în timp ai unei strategii SEO
Ca să putem înțelege mai bine care este explicația numărului de luni enunțat mai sus, haideți să revizuim care este planul în timp al unei strategii de optimizare.
Prima lună de lucru la optimizarea site-ului tău se va concentra în principal pe evaluarea, auditul site-ului existent. Mai exact acestea sunt datele de la care pornim. Cum se încarcă, ce conținut are, ce poziție are, pe ce poziție dorim să ajungem, care sunt cuvintele cheie potrivite pentru acest tip de afacere, detalii ale afaceri tale și ale entității acesteia. Toate aceste date sunt temelia pe care se construiește strategia ce trebuie urmată.
În a doua lună, „ne băgăm sub capotă”, cum se spune. Adică rezolvăm acel probleme tehnice legate de site. Ne asigurăm că paginile se încarcă cum trebuie, că site-ul este adaptat pentru terminalele mobile (responsive), etc.
Luna a treia este luna conținutului. Se selectează acele cuvinte cheie care s-au dovedit a fi funcționale și se creează CONȚINUTUL. Cu litere mari, da, pentru că acesta este esențial pentru orice tip de strategie SEO.
Așa cum spuneam este posibil ca după primele patru luni să vezi deja niște rezultate ale campaniei tale SEO. Aceste rezultate inițiale îți vor da posibilitatea să descoperi care sunt acele mici hibe tehnice pe care nu le-ai descoperit inițial și cum anume să îți îmbunătățești conținutul în continuare.
În următoarele luni poți să implementezi și eventualele strategii SEO pentru rețelele sociale și să analizezi rezultatele obținute pentru a vedea dacă mai este ceva de făcut și în ce direcție să mergi pe viitor.
Este important să nu te descurajezi, atunci când vei auzi că durează 6 sau 7 luni pentru ca investiția ta să producă bani. De ce? Pentru că o optimizare pentru rezultatele organice pe o pagină de căutare este ceva ce durează. SEO este acel lucru ce de îndată ce a început să funcționeze va continua să îți aducă rezultate în mod continuu. Există o condiție, totuși: să continui strategia respectivă!
Adauga un comentariu