În acest moment, Facebook este cea una dintre cele mai aglomerate rețele sociale. Câțiva comercianți profită din plin de acest lucru, în timp ce alții văd Facebook ca pe o platformă dificilă pe care își pot vinde brandul. Reclamele de pe Facebook pot consuma o grămadă de bani din bugetul de marketing al unei companii. S-ar putea să fie bine dacă primiți rezultate fantastice, dar mult prea mulți agenți de marketing folosesc Facebook fără o strategie în cap.
Limitarea audienței
Firmele pot comite eroarea de a viza grupuri mici atunci când ar trebui să vizeze un public mai mare sau pot viza în întregime datele demografice incorecte. Acest lucru nu este surprinzător și nici neobișnuit. Am văzut câteva eforturi uriașe dar eșuate ale firmelor pe diferite platforme, inclusiv Facebook, deoarece acestea pur și simplu nu au investigat cine era publicul lor țintă sau mesajele pe care doreau să le audă. În mod semnificativ, în timp ce specialiștii în marketing își orientează frecvent clienții atunci când stabilesc toate tipurile de inițiative de marketing, această gafă este și mai periculoasă atunci când vine vorba de “paid promotions” precum Facebook Ads. Dacă nu vă direcționați reclamele către oameni care vor fi interesați de ceea ce aveți de oferit, veți pierde bani în reclame doar pentru a afla că nimeni nu a venit pe site-ul firmei.
Este o idee bună să creați unul sau mai mulți cumpărători pentru fiecare produs sau serviciu oferit de compania dumneavoastră pentru a evita greșeli în fiecare parte a planului dumneavoastră de marketing. Construirea unei “persona” vă va ajuta să descoperiți mai multe despre vârsta cumpărătorului mediu, funcția de lucru și alte detalii pe care le puteți utiliza pentru a viza publicul anunțului de pe Facebook. Acestea sunt câteva dintre punctele cheie pe care trebuie să le aveți în vedere atunci când vă definiți publicul țintă:
- Locație
- Demografie
- Interese (Atunci când vă definiți publicul țintă, este important să luați în considerare interesele. Să presupunem că vindeți haine, un interes pe care îl puteți seta atunci când stabiliți cine ar vedea anunțurile dumneavoastră sunt persoane interesate de modă.)
- Rata de angajament
- Comportamente (Facebook Pixel este un instrument de direcționare oferit de gigantul social media. Pixelul monitorizează activitatea unui utilizator și afișează publicitate în funcție de preferințele sale. Aceasta este o abordare excelentă pentru a vă concentra în mod eficient reclamele. De exemplu, dacă cineva a vizitat recent site-ul dumneavoastră, Facebook îi va oferi reclame conectate la acesta.)
- Optimizare automată
Nu insistați cu reclamele
Dacă difuzați același anunț Facebook pe aceleași segmente de public timp de câteva zile, este posibil ca utilizatorii să vadă promoția de mai multe ori. Dacă membrii publicului văd în mod regulat aceleași fotografii, informații și mesaje în feedul lor, este mai puțin probabil să facă clic pe el. Atunci când anunțul este afișat la aceleași persoane de mai multe ori, dar nu obține aceeași cantitate de angajamente, ar putea afecta rentabilitatea cheltuielilor publicitare.
Nu creeați conținut atrăgător
Rețelele publicitare precum Facebook Ads vă vor concentra promoția pe publicul dorit, sporind probabilitatea unui randament pozitiv al investiției. Cu toate acestea, atunci când un anunț este livrat unui utilizator, dacă materialul nu este valoros sau interesant, este posibil ca utilizatorul să nu fie interesat de acesta. Acesta este motivul pentru care trebuie să vă asigurați că plătiți doar pentru a distribui materiale publicitare de înaltă calitate care să intereseze publicul. Pentru a crea un anunț pentru care se merită a da clic, aflați mai întâi ce tip de material îi va plăcea publicului țintă. Postările video, de exemplu, atrag spectatorii mai mult decât actualizările bazate pe text? Sau preferă fotografii sau conținut carusel decât alte forme de material? Aflați cât de mult puteți despre tipul de informații care îi vor atrage, apoi folosiți aceste formate.
Lipsa obiectivelor clare
Primul pas în succesul oricărei campanii de marketing este stabilirea unui obiectiv cuantificabil și dezvoltarea unei strategii de la început. Cunoașterea obiectivelor înainte de începerea campaniei vă va ajuta să măsurați cu precizie dacă obțineți rezultatele dorite. Și dacă lucrurile nu funcționează conform planificării, puteți decide să întrerupeți sau să modificați parametrii pentru campania dumneavoastră în loc să pierdeți doar fonduri. Acestea sunt unele dintre cele mai comune obiective pe care marketerii le au:
- Creșterea gradului de conștientizare a brand-ului
- Implicare sporită a comunității
- Creșterea vânzărilor și generarea de clienți
- Creșterea traficului web
- Îmbunătățirea eficienței procesului de recrutare
Utilizarea tipului de anunț Facebook greșit
Puteți alege dintr-o varietate de formate de anunțuri pe Facebook. Cu toate acestea, trebuie să fiți clar cu privire la publicul țintă pentru a selecta cea mai bună opțiune. Acestea sunt exemple ale celor mai populare tipuri de anunțuri:
- Fotografii
- Videoclipuri
- Carusel (adică folosind mai multe imagini sau videoclipuri într-un singur anunț)
- Slideshows
- Folosirea pânzei
- Colecții (un singur anunț care ar afișa toate produsele dumneavoastră)
Împreună cu aceste opțiuni pentru anunțuri, există și diferite moduri în care puteți plasa anunțurile. Puteți plasa anunțuri pe:
- Desktop
- Mobil sau
- Bara laterală dreaptă
Punem încă o dată accentul pe faptul că pentru a vă asigura succesul în campania dumneavoastră publicitară, este important să știți ce tip de anunț ar funcționa cel mai bine cu obiectivul sau cu destinația dumneavoastră de plasare.
Prea multe reclame cu un buget strict
Crearea de conturi publicitare prea complexe este o greșeală obișnuită făcută de majoritatea organizațiilor, în special de cele mici. Vorbim aici despre un singur cont publicitar cu prea multe setări publicitare și multe campanii. Acest lucru ar servi doar pentru a degrada eficiența și a crea o mare confuzie. Ar fi dificil să țineți evidența a tot ceea ce se întâmplă dacă ați avea un cont publicitar foarte complicat. Veți avea nevoie de cel puțin 50-100 de conversii pe set de anunțuri în fiecare săptămână pentru a beneficia în mod corespunzător de algoritmul Facebook. Pentru a face acest lucru, veți avea nevoie de un buget substanțial, astfel încât Facebook să vă poată alimenta în mod eficient reclamele.
Adauga un comentariu