Multe pagini web pot beneficia de folosirea unui sitemap SEO pentru a își îmbunătății performanțele. SEO vine de la Seach Engine Optimization, în română Optimizare pentru Motoarele de Căutare, iar acest proces are scopul de a crea sau a revizui site-uri pentru a putea fi găsite de către motoarele de căutare cât se poate de ușor. Obiectivul campaniilor de SEO este de a face ca site-urile respective să apară în primele poziții sau măcar pe prima pagină la căutare.
Motoarele de căutare online, precum Google, creează și întrețin o mare bază de date cu site-urile web și paginile disponibile pe internet. Pentru a reuși să facă asta ele folosesc un program denumit robot web, cunoscut în limba engleză sub numele de crawler sau spider. Acest program navighează și monitorizează în mod automat și continuu întregul conținut prezent pe internet. Paginile pe care robotul le găsește sunt indexate în baza de date pe baza conținutul lor în materie de text, în principal datorită titlurilor și subtitlurilor. Roboțeii nu se opresc niciodată din căutările lor și vizitează fiecare pagină pentru a putea indexa acel conținut relevant existent pe internet. În afară de a verifica textul din titluri și subtitluri unele programe au capacitatea de a identifica tagurile implicite și de a menține o bibliotecă a cuvintelor cheie găsite în aceste pagini în index.
Citește și:
Atunci când un utilizator caută ceva pe internet, el introduce niște cuvinte în bara de căutare, aceste cuvinte sunt interpretate drept cuvinte cheie, iar motoarele de căutare caută n indexul salvat și returnează o listă de pagini web care sunt cât se poate de aproape de ceea ce caută utilizatorul.
SEO folosește toate tehnicile cunoscute de analiză a cuvintelor cheie, a codului, literatura de bună calitate, popularitate link-urilor de calitate și gradul de organizare a website-ului pentru a plasa pagina aleasă pe cea mai înaltă poziție în paginile de rezultate la căutările motoarelor. Paginile web ce apar în primele rezultate ale unei căutări se presupune că primesc cea mai multă atenție din partea utilizatorilor și astfel beneficiază de un câștig mai mare din prezența lor pe web, dar și din paginile pe care le sponsorizează sau le sprijină.
Motoarele de căutare returnează de obicei o a listă de rezultate ce include paginile care au cele mai multe referințe către ele sub forma de link-uri. Rezultatele se pot clasifica în rezultate organice și rezultate sponsorizate. Rezultatele sponsorizate sau plătite sunt arătate și evidențiate mult mai mult pentru că motorul de căutare este plătit pentru asta fie de către proprietarul site-ului, fie de către agenția ce îl reprezintă. Linkurile sponsorizate sunt cea mai importantă sursă de venit a motoarelor de cutare. Rezultatele organice sunt de fapt rezultatele reale pe care indexul motoarelor de căutare le întorc și sunt în legătură directă cu cuvintele cheie pe care utilizatorul le-a folosit în căutarea sa.
Una dintre cele mai eficiente tehnici folosite în SEO este crearea unor sitemap-uri pentru respectivul site. Pentru că pagina principală și orice altă pagină sunt legate de harta site-ului, cu alte cuvinte sitemap-ul ei, roboți0i motoarelor de căutare pot să se miște cu mare ușurință prin acel site, să identifice cuvintele cheie relevante pentru conținutul lor și să le indexeze. Și acesta este modul prin care un sitemap SEO poate să ajute un administrator sau un creator de website.
Sitemap-urile sunt niște pagini pline de linkuri. Acestea au forma unor tabele sau liste, deși se poate sune că listele au de obicei un efect mai mare. Scrierea codului pentru sitemap-urile SEP este o sarcină destul de ușoară și simplu de realizat și menținut. Este vorba despre pagini HTML cu taguri implicite, titluri logice și cuvinte cheie împrăștiate peste prin meta description. Părțile introductive pot chiar să includă un număr mai mare de cuvinte cheie. Site-ul trebuie să aibă un heading principal pentru fiecare director.
Un layout bazat pe o listă simplă va reduce tagurile inutile ce pot să ”ascundă” cuvintele cheie dorite de tine. Unii roboți nu acordă așa multă importanță textului din interiorul site-ului, dar mai degrabă tind să favorizeze următoarele: textul din heading, conținutul din linkuri, textul ce se află aproape de începutul paginii și textul scris pentru a desemna un link. Drept urmare, felul în care cuvintele cheie și linkurile apar în aceste secțiuni pot influența cumva rankingul paginii tale web. Asta se aplică și în cazul sitemap-ului SEO.
Site-urile web trebuie să aibă un design unitar pentru ca modelele de navigare în interiorul acestora să urmeze fluxul imprimat de harta site-ului. Astfel că prima secțiune din sitemap trebuie să coincidă cu primul link din bara de navigație.
Într-un sitemap SEO, dar și pe toate paginile, heading-urile conțin atribute ce facilitează adăugarea de fraze cheie în harta site-ului. Cuvintele cheie sunt de obicei alese cu atenție și trecute în body-ul paginii. Totuși, dacă un sitemap are foarte puțin text atunci cuvintele cheie trebuie să fie adăugate în număr cât mai mare. Pe cât posibil, linkurile ar trebui să fie la fel ca titlurile paginilor și trebuie să treacă de monitorizarea SEO în timpul programării, creării lor. Este important să nu aglomerezi paginile cu cuvinte cheie și linkuri pentru că altfel respectiva pagină poate fi interpretată ca spam și nu va mai primi niciun fel de trafic.
Nu există nicio modalitate pentru a garanta că un site se va găsi printre primele rezultate organice găsite de un motor de căutare pe o perioadă îndelungată. Totuși poți folosi tehnici inteligente și responsabile de SEO pentru crearea sitemap-ului cu scopul de a plasa un anumit site pe o poziție de top în rezultatele întoarse de motoarele de căutare. Dacă monitorizezi și modifici în mod constant sitemap-ul, dar și rezultatele căutărilor pentru anumite cuvinte cheie te vor asigura că site-ul tău este foarte aproape de o poziție de top și astfel va obține foarte mult trafic.
Adauga un comentariu