Experienţa profesională în CV – modele şi recomandăridoar 13 minute sa citesti articolul

bram naus cv

O secțiune de experiență profesională bine scrisă este un element important al CV-ului tău, deoarece arată că ai calificările necesare pentru a fi o persoană valoroasă pentru potențialul tău angajator. De asemenea, oferă informații substanțiale într-un spațiu destul de limitat.

Cu siguranţă, este una dintre cele mai importante secţiuni din CV, pentru că aceasta arată ceea ce ştii să faci, prin prisma experienţelor tale profesionale anterioare, mai ales atunci când subliniezi şi rezultatele avute.

În acest articol, îţi vom explica cum să enumeri experiența de muncă într-un CV pentru a face o impresie puternică asupra potențialului tău angajator.

Ce şi cum scrii în CV la rubrica despre experienţă profesională

Secțiunea privind experiența de muncă din CV-ul tău ar trebui să conțină informații despre istoricul tău profesional, inclusiv joburile anterioare, angajatorii, datele între care ai lucrat, responsabilitățile, abilitățile învățate și realizările. În funcție de nivelul tău profesional, poți include posturi cu normă întreagă, locuri de muncă part-time, roluri temporare, stagii și chiar munca de voluntariat dacă nu ai o experiență vastă de muncă plătită.

Secțiunea privind experiența de muncă din CV-ul tău ar trebui să conțină informații specifice despre istoricul tău profesional. Iată ce ar trebui să includă această secţiune:

Denumirile poziţiilor ocupate

Ar trebui să fii specific cu privire la denumirile joburilor avute din companiile pentru care ai lucrat. De exemplu, este de preferat să afirmi că ai fost manager de marketing Social Media decât să scrii doar „Manager de marketing”, dacă acesta a fost rolul ocupat de tine. De asemenea, evită să utilizezi acronime pentru a te referi la pozițiile anterioare.

Companiile pentru care ai lucrat

Adaugă numele complete și oficiale ale companiilor pentru care ai lucrat, începând cu cea mai recentă, urmată de următoarea cea mai recentă și așa mai departe. Pentru a menține secțiunea relevantă, exclude experiențele de angajare mai vechi de 10 ani. În general, ar trebui să includeți cel puțin ultimii trei angajatori. Includeți cantitatea de experiență de lucru necesară în postarea de locuri de muncă, dacă este cazul.

Locațiile companiilor

Include orașele în care se află angajatorii tăi anteriori. Nu este necesar să furnizezi adresa fizică completă a acestora, ci numai oraşele.

Datele de angajare

Foloseşte formatul standard lună-an (de ex. ianuarie 2014 – noiembrie 2019) pentru a enumera când ai început și când ai încetat să lucrezi pentru fiecare companie. Dacă ai lacune scurte în istoricul tău profesional, este posibil să vrei să enumeri doar anii de angajare sau, dacă ai lacune lungi, poţi decide să oferi o scurtă explicație a motivului.

Responsabilități și impact

Descrie concis principalele tale responsabilități și abilitățile pe care le-ai demonstrat în locurile de muncă anterioare, cum ar fi managementul de proiect, planificarea strategică sau team building. Asociază-ţi responsabilităţile cu un impact cheie, folosind numere pentru a-ţi măsura succesul. De exemplu, în loc să scrii „Responsabil pentru inventarierea și comandarea rechizitelor de birou”, un Office Assistant ar putea să scrie „Am dezvoltat un nou proces de inventar, reducând costurile trimestriale de aprovizionare cu 15%.

Promovări

Listarea oricăror promovări pe care le-ai obţinut în pozițiile anterioare îi va arăta potențialului tău angajator că ai avut rezultate bune la locurile de muncă anterioare, ceea ce ar putea să te facă un candidat mai bun.

Premii și recunoașteri

Poți include premiile și recunoașterile tale în secțiunea de experiență profesională sau poți avea o secțiune separată pentru acestea. Aceste realizări arată că poți excela în domeniul tău de activitate.

Dacă nu ai o experiență profesională vastă, poți include și altă experiență care îţi arată abilitățile și angajamentul de a îndeplini sarcinile profesional. Acestea pot include locuri de muncă plătite care ar putea să nu pară direct relevante, cum ar fi locurile de muncă în retail sau în industria alimentară pe care le-ați deținut în liceu sau facultate, stagii de practică sau chiar munca de voluntariat. Prioritizează experiențele care sunt relevante pentru jobul pentru care aplicați.

Dacă ai mai mulţi ani de experiență profesională, ar trebui să elimini locurile de muncă mai puțin relevante.

Foloseşte verbe de acţiune

Atunci când vrei să descrii experienţele tale de lucru anterioare, foloseşte verbe de acţiune. Acestea arată mai bine ceea ce ai realizat, şi sunt şi foarte utile pentru a exprima care sunt motivele pentru care un viitor angajator să te aprecieze pentru rezultatele tale.

Cum adaptezi rubrica în funcţie de postul pentru care aplici

Pentru a avea mai mult succes în căutările tale de joburi, este important să adaptezi rubrica aceasta în funcţie de postul pentru care candidezi. Iată câteva exemple despre cum poţi realiza acest lucru:

Citeşte descrierea jobului și identifică ceea ce este cel mai important pentru companie

Cheia pentru a-ţi face CV-ul cu adevărat interesant pentru o companie este să-l adaptezi la fișa postului. Cu alte cuvinte, folosește fișa postului pentru a-ţi da seama de nevoile și prioritățile companiei, iar apoi modifică CV-ul astfel încât să le oglindească.

Citeşte cu atenție fișa postului și întreabă-te:

  • Ce responsabilități şi competențe enumeri mai întâi? Care pot fi menționate mai jos și ar putea fi mai puțin importante?
  • Se repetă teme sau cerințe pe tot parcursul? De exemplu: gândire creativă, multitasking, comunicare orală etc.
  • Ce calificări specifice și experiență profesională caută angajatorul?

Adresează nevoile potențialului tău angajator

Mulți candidați la joburi își enumeră doar responsabilitățile și abilitățile. Ieși în evidență menționând beneficiile pe care sarcinile tale anterioare le oferă viitorului tău angajator. Adaugă cuvinte cheie din fișa postului care se aliniază cu experiența ta profesională.

Adaptează CV-ul la fişa postului

Dacă înțelegi ce dorește compania, uită-te la CV-ul tău și adaptează-l la fișa postului, începând prin a potrivi cele mai importante aspecte din fișa postului cu zonele cele mai vizibile din CV-ul tău. De exemplu, dacă scrii o secţiune introductivă despre tine, încearcă să o adaptezi la fişa postului pentru care aplici.

Prioritizează sarcinile mai relevante sau impresionante spre partea de sus a descrierii fiecărui job anterior

Atunci când listezi, pentru fiecare job anterior, care au fost responsabilităţile tale anterioare, este important să prioritizezi acele responsabilităţi care sunt cele mai relevante pentru jobul pentru care aplici.

De exemplu, dacă aplici pentru un rol de management al vânzărilor, concentrarea ta ar trebui să pună accentul pe valoarea ta de lider – conducerea deciziilor de business, gestionarea echipelor de vânzări și efectuarea de apeluri de vânzări. Cu toate acestea, dacă aplici pentru o poziție de vânzător într-un magazin de îmbrăcăminte, va trebui să te concentrezi pe rezultatele vânzărilor, creșterea veniturilor și dezvoltarea afacerii de fashion în punctele tale forte.

Menţionează experienţele de voluntariat care te califică pentru post

În cele din urmă, secțiunea de experiență suplimentară a CV-ului tău este locul potrivit pentru a te face cunoscut în legătură cu lucrurile care te fac calificat pentru poziție și o bună potrivire culturală pentru companie.

Să presupunem că aplici pentru un rol de manager de resurse umane și ai fost voluntar în trei organizații: mai întâi pe finanțe, apoi pe evenimente culturale și, în sfârșit, pe resurse umane.

Poți să menționezi experiențele tuturor celor trei organizaţii în CV-ul tău, dar să împărtășeşti detalii despre responsabilităţile tale pentru cel de-al treilea, resursele umane, pentru că aceasta este experiența relevantă pentru postul pe care îl doreşti.

Dacă îţi cauţi primul loc de muncă, aplică același concept, adaptându-ţi educația și la alte experiențe conexe de voluntariat sau de internship.

Reciteşte totul la final

Odată ce ai acoperit totul în CV-ul tău în ceea ce privește fișa postului, întreabă-te:

  • Va putea compania să vadă clar de ce am ales să aplic pentru acest post și de ce sunt interesat?
  • Totul se potrivește și are sens cu profilul solicitat?

În cele din urmă, cere unui prieten să îţi citească CV-ul. Dacă altcineva îţi poate explica de ce eşti interesat de poziție doar pe baza lecturii CV-ului tău, înseamnă că eşti pe drumul cel bun. Dar, dacă prietenul tău nu poate înțelege de ce aplici sau cum te potriveşti pentru acel post, atunci CV-ul tău are nevoie de mai multe ajustări.

Exemple: cum descrii experienţa profesională în CV

Dacă vrei să te inspiri despre cum să descrii experienţa ta profesională în CV, atunci te poţi folosi de descrierile de mai jos. Am adunat câteva exemple din mai multe categorii profesionale.

Reprezentant Serviciu Clienți

Telus International, 2016–Prezent

  • Program de instruire supravegheat pentru servicii clienți care a crescut implicarea clienților cu 35%;
  • Implementarea unui nou aspect al biroului care a îmbunătățit comunicarea între personal;
  • Am câștigat de două ori Angajatul anului (2017 și 2019);
  • Am obținut cele mai înalte evaluări de performanță pe parcursul a 7 luni consecutive pentru rezolvarea problemelor clienților;
  • Dezvoltarea unui sistem de evidență mai eficient pentru evidențele clienților.

Asistent medical

Spitalul Universitar, 2015–2019

  • Am gestionat pacienți în stare critică (peste 20 constant în secția mea);
  • Am condus un nou program de instruire pentru asistente medicale privind funcția practică a ventilatorului;
  • Am îngrijit peste 1.000 de pacienți în ATI și am oferit îngrijiri preoperatorii;
  • Am instruit 15 membri ai echipei pentru a utiliza sistemele software de management al pacienţilor.

Profesor

Colegiul Economic Virgil Madgearu, 2011–2018

  • Inițiativă pilotată de lectură care a extins vocabularul elevului mediu cu 140 de cuvinte;
  • Evenimente coordonate de triathlon care au strâns 15.000 lei pentru cauze locale;
  • Am înființat o inițiativă de jocuri după școală care a redus timpul petrecut pe ecran al elevilor cu 40%;
  • Am introdus SMART Boards ca președinte al Comitetului de tehnologie;
  • Am condus clasa să câștige premiile Cel mai bun comportament cu 7% mai des decât colegii.

Barman

2019-Prezent

  • Am construit relații bune cu clienții și îngrijit toți oaspeții într-un mod politicos și eficient;
  • Mă asigur că toți cei 15 membri ai personalului respectă liniile directoare ale companiei și reglementările de stat privind băuturile alcoolice;
  • Menţin un mediu igienic, menținând barul și zona de relaxare curate pe tot parcursul zilei;
  • Păstrez inventarul de băuturi alcoolice, alimente și rechizite și comunic cu managerul Food&Beverages pentru a asigura reaprovizionarea în timp util;
  • Am creat 3 băuturi distinctive și am actualizat meniul de două ori pe an cu cocktail-uri de sezon alcoolice și nealcoolice.

Specialist Dezvoltarea Afacerilor

Cabinet de Avocatură, 2017-2020

  • Am cercetat și elaborat propuneri, broșuri și alte materiale pentru întâlnirile cu clienții;
  • Am colaborat cu avocații pentru a crea trimiteri anuale pentru 4 publicații de referință de top
  • Am menținut liste de corespondență actualizate și am trimis newslettere și briefing-uri
  • Am pregătit și trimis invitații pentru seminarii, webinarii și conferințe. Am urmărit participanții după evenimente, care au raportat o rată medie de satisfacție de 98%.

Casier

Mega Image, 2018-2020

  • Am oferit servicii eficiente și prietenoase pentru peste 100 de clienți în fiecare zi;
  • Am respectat procedurile de gestionare a numerarului, precum și procedurile de cecuri, bancomate și carduri de credit;
  • Am instruit peste 10 noi casieri, asigurându-se că respectă practicile stabilite de sănătate, salubritate și siguranță de lucru;
  • Am îndeplinit sarcinile de deschidere și închidere, asigurându-mă că fiecare stație de lucru este curată și aprovizionată corespunzător pentru ziua respectivă.

Organizator de evenimente

Ascendis, 2017-2021

  • Am planificat și executat peste 30 de întâlniri, evenimente și expoziții cu mare atenție la detalii, respectând bugetul
  • A preluat conducerea negocierilor și a gestionat furnizorii pe tot parcursul procesului de planificare
  • Consultat cu clienții pentru a se asigura că cerințele acestora sunt îndeplinite și a venit cu strategii rentabile, economisind clienții în medie cu 8% din costurile bugetare
  • Logistica gestionată, inclusiv coordonarea vorbitorilor, transportul, planificarea agendei și spațiul pentru evenimente

Office Manager

Microsoft, 2013-2017

  • Am gestionat inventarul și a redus costurile lunare cu 1000 euro prin evaluarea nevoilor de echipamente de birou
  • Colaborarea cu managementul clădirii pentru cererile de întreținere
  • A oferit suport administrativ zilnic, inclusiv răspunsul la apelurile primite (60+/zi), programarea întâlnirilor, coordonarea activităților de birou și salutarea vizitatorilor
  • A facilitat integrarea noilor angajați în comunicarea cu managementul, IT și securitatea clădirii

Social Media Marketer

World Class, 2018-2021

  • Am contribuit la o creștere cu 15% a implicării pe Facebook, Instagram și Twitter în primele 4 luni ale companiei;
  • Am analizat strategia de social media existentă a companiei și am oferit recomandări managerului de marketing;
  • Am identificat și am contactat peste 100 de persoane influente din industria sănătății și fitness-ului în ceea ce privește promovările și colaborările de brand;
  • Am comunicat cu clienții pe platforme, răspunzând la o medie de 100 de mesaje și comentarii pe zi.

6 greşeli frecvente

Atunci când îţi construieşti CV-ul şi descrii experienţele profesionale anterioare, este important să eviţi şi cele mai comune greşeli. Iată câteva dintre acestea:

1. Să enumeri doar responsabilităţile, în loc de realizări

CV-ul tău trebuie să arate cât de bun ești la locul de muncă, dar nu este suficient să enumeri sarcinile principale. De exemplu:

  • Am participat la ședințele grupului și am înregistrat procese-verbale;
  • Am lucrat cu copiii într-o creșă de zi;
  • Am actualizat fişierele departamentelor.

Acesta este mai mult sau mai puțin un mod de a descrie postul tău. Cu toate acestea, angajatorilor nu le pasă atât de mult de ceea ce ai făcut, cât de ceea ce ai realizat în diferitele activități.

Unul dintre cele mai de bază sfaturi pentru CV este să mergi dincolo de a arăta ceea ce a fost necesar și de a demonstra cum ai făcut diferența la fiecare companie, oferind exemple specifice. Ei caută declarații mai degrabă ca acestea:

  • Am înregistrat minutele săptămânale ale întâlnirilor și le-am compilat într-un fișier bazat pe Microsoft Word pentru referințe organizaționale viitoare;
  • Am dezvoltat trei activități zilnice pentru copiii de vârstă preșcolară și i-a pregătit pentru un program de spectacol de 10 minute de vacanță;
  • Am reorganizat 10 ani de fișiere greoaie, făcându-le ușor accesibile membrilor departamentului.

2. Verbe fără acțiune

Evită să foloseşti expresii precum „responsabil pentru”. În schimb, folosește verbe de acțiune. Aceste cuvinte nu numai că te ajută să îţi arăți inițiativa, ci și să îţi îmbunătățeşti tonul general al CV-ului. De exemplu:

  • Am rezolvat întrebările utilizatorilor ca parte a unui birou de asistență IT care deservește 4.000 de studenți și personal;
  • Am crescut vizitele organice de pe website cu 20% de la an la an;
  • Am dezvoltat un program cuprinzător de onboarding pentru noii angajați

3. Omiterea unor informaţii importante

S-ar putea să fii tentat, de exemplu, să elimini menționarea locurilor de muncă pe care le-ai luat pentru a câștiga bani în plus pentru școală. De obicei, totuși, abilitățile soft pe care le-ai dobândit din aceste experiențe (de exemplu, etica în muncă, managementul timpului) sunt mai importante pentru angajatori decât ai putea crede.

4. Să nu fii specific

CV-ul tău nu ar trebui să spună pur și simplu ceea ce este evident pentru un manager de recrutare. Angajatorii trebuie să înțeleagă ce ai făcut și ce ai realizat. De exemplu:

  • A: Am lucrat cu angajații într-un restaurant
  • B: Am recrutat, angajat, instruit și supravegheat peste 20 de angajați într-un restaurant cu vânzări anuale de 200.000 de lei.

Ambele fraze ar putea descrie aceeași persoană, dar detaliile și specificul din exemplul B vor atrage mai probabil atenția unui angajator.

5. Să exagerezi sau să minţi

Ești tentat să minți în CV-ul tău? Nu o face! Fie că te gândești să-ți exagerezi abilitățile lingvistice sau să inventezi calificări, nu este niciodată o idee bună, deoarece aproape sigur se va afla. Așadar, păstrează-ți integritatea și nu-ți umple CV-ul cu minciuni mari sau mici.

6. Umplerea cu cuvinte-cheie sau folosirea excesivă a cuvintelor la modă

Includerea cuvintelor cheie din fișa postului te poate ajuta să îţi treceți CV-ul de filtrul ATS. Cu toate acestea, dacă înghesui prea multe cuvinte cheie în CV-ul tău, acest lucru va părea suspect și poate determina recrutorii să se întrebe dacă ai într-adevăr toate abilitățile pe care spui că le ai.

Același lucru este valabil și pentru cuvintele la modă. Acestea sunt cuvinte precum „determinat”, „flexibil”, „motivat”, „orientat spre detalii”, etc, care nu spun cu adevărat nimic despre experiența sau abilitățile tale. În schimb, este mai bine să folosești „verbe active” care descriu impactul acțiunilor tale.

Actualizează-ţi CV-ul acum şi obţine un job nou!

Îţi doreşti un job nou? Completează-ţi profilul BestJobs cu cele mai relevante experienţe profesionale, descrie care sunt acestea, cu bullet points, explică ce realizări ai avut şi aplică la cele mai recente joburi pentru tine!

Photo by Bram Naus on Unsplash


Citiți articolul original pe bestjobs.eu

Declinarea răspunderii! romaniahub.ro este un agregator automat al media din Romania. În fiecare articol este specificat hyperlinkul către sursa primară. Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (bestjobs.eu) Dacă sunteți proprietarul conținutului și nu doriți să vă publicăm materialele, vă rugăm să ne contactați prin e-mail – contact@romaniahub.ro. Conținutul va fi șters în 24 de ore.
Picture of Redactia

Redactia

RomaniaHUB.ro este o resursă online care ajută la conectarea companiilor cu furnizorii de servicii în care pot avea încredere. Ne dorim să fim o sursă de inspirație pentru industria marketingului digital, dar și un canal de educație pentru celelalte categorii de public interesate de marketing digital, seo, web design, ecommerce.
mood_bad
  • Niciun comentariu
  • Adauga un comentariu

    Newsletter

    Abonați-vă si primiți e-mailul săptămânal care face citirea știrilor business mai plăcută. Rămâneți informat și distrați-vă, gratuit.

    PS: Abonarea la newsletter este supusă Politicii noastre de confidențialitate și Termenilor și condițiilor.