LinkedIn, locul în care profesioniști discută, împărtășesc idei și deschid polemici. LinkedIn nu este pentru poze cu căței sau filmulețe despre cum să faci o vază dintr-o cutie de cereale. Aceasta este o platformă dedicată ce servește persoanelor din zona de business. Drept urmare, dacă te gândești să investești într-o campanie cu LinkedIn Ads atunci te afli în categoria de produse sau servicii B2B. Orice altă variantă la care te gândești este greșită și nu este domeniul tău.
Dar care este momentul în care ar trebui să faci acest pas, să investești în LinkedIn Ads? Ești oare în acel punct din traiectoria companiei tale în care este nevoie să folosești această platformă pentru promovare? Am pregătit mai jos mai multe întrebări pe care trebuie să ți le pui și pentru care trebuie să găsești răspunsul potrivit companiei tale pentru a determina dacă este necesar să apelezi la LinkedIn Ads.
Ai folosit deja și alte canale de marketing?
LinkedIn nu este orice fel de rețea de socializare și nici cea mai ieftină variantă de promovare în mediul online. Dacă ți-a trecut prin cap să începi crearea unei pâlnii de marketing cu ajutorul LinkedIn atunci renunță.
Costul acestui serviciu, dar și faptul că este super specializat nu poate în niciun caz justifica inițierea creări unei pâlnii de vânzări pe acest canal. Nu este scopul său să creeze asemenea pâlnii, ci mai degrabă de a diversifica și consolida.
Așa că înainte să iei în considerare o investiție în LinkedIn Ads asigură-te că ai epuizat toate celelalte canale de publicitate digitală, precum Google Ads, Facebook Ads și alte asemenea variante la îndemâna tuturor. Ca să iei în considerare LinkedIn va trebui să te asiguri că deja ai obținut cam tot ce puteai obține de la celelalte variante de publicitate online plătită. Astfel singura variantă ce își poate aduce mai mulți clienți, chiar dacă poate puțini, comparativ cu celelalte canale este LinkedIn Ads.
Deci dacă răspunsul la întrebarea aceasta este da, atunci ai făcut un prim pas spre a fi pregătit pentru LinkedIn Ads.
Marja ta de profit îți permite investiția în LinkedIn Ads?
Am precizat la întrebarea discutată mai sus că LinkedIn este destul de scump, așa că nu și-l poate permite oricine. O companie plătește în jur de 5,74 USD per click pe LinkedIn și cam 90 USD pentru fiecare convertire de client creată cu ajutorul acestei promovări. Pe Facebook costul mediu de convertire per client este cam de 55 USD, în condițiile în care Facebook este considerat una dintre cele mai scumpe rețele de socializare.
Diferența este că cei 55 USD sunt folosiți pentru a determina o vânzare, iar cei 90 USD pentru LinkedIn sunt destinați includerii în pâlnia de vânzări a respectivului client. Aceasta înseamnă că ai cheltuit 90 USD, dar nu ai niciun dram de siguranță că persoana respectivă va cumpăra vreodată de la tine. Este posibil să adaugi în pâlnia ta de vânzări 100 de potențiali clienți, iar 10 din aceștia să cumpere cu adevărat ceva de la tine. Aceasta se traduce în cifre astfel: ai cheltuit 900 USD per client. Iar această cifră este imensă.
Dacă ai ajuns la concluzia că este momentul să investești în LinkedIn Ads trebuie să te asiguri că îți permiți. Adică îți permiți să pierzi p sumă de bani pentru că marja de profit te lasă și ești de acord să investești o sumă mare pentru că ai evaluat că vei câștiga mai mult decât ai investit de la acel număr mic de clienți ce chiar au cumpărat.
Cum stai cu marketingul prin conținut?
Pe LinkedIn contează doar conținutul. Nu, nu este rege, stăpân sau cum vrei să îi spui, ci este TOT. Doar cei care au conținut cu adevărat valoros, capabili să poarte polemici informate, cei ce doresc să învețe și să socializeze cu cei din domeniul lor vor interacționa pe această platformă. Este creată în mod clar pentru afaceri și se adresează celor din același domeniu.
Este o greșeală să încerci să creezi campanii de vânzări directe pe LinkedIn pentru că nu își au rostul. Dimpotrivă orice asemenea încercare de a determina pe cineva să cumpere se va solda nu numai cu un eșec, dar și cu o respingere. Drept urmare, ceea ce tu oferi trebuie să se bazeze pe informație. Oferă sfaturi, materiale video informative, creează articole cu informații sau puncte de vedere noi în domeniul tău, oferă scheme sau rezumate pentru diferite probleme stufoase, etc. Oferă conținut și vei primi material pentru pâlnia ta de vânzări. Și pentru asta trebuie să fi pregătit din nou cu conținut. Asigură-te că dacă se abonează la newsletter-ul tău sau la canalul tău le vei putea oferi în mod constant informații și materiale interesante care să îi convingă în cele din urmă că tu ești cea mai bună alegere de cumpărare.
Înainte de a încheia aș dori să mai adaug un „subpunct” pentru că poate nu este pe lista tuturor, iar mulți dintre cititori este posibil să se întrebe chiar de unde până unde. Experții spun că înainte de LinkedIn ar trebui să iei în considerare publicitatea pe Bing. Bing este un motor de căutare deținut de către Microsoft la fel ca LinkedIn. Concluzia acestora este că dacă publicitatea ta plătită pe Bing funcționează atunci sigur cea pe LinkedIn va fi și ea eficientă pentru că se bazează pe aceleași principii generale. Din păcate Bing deține un procent în jur de 30% pentru căutările efectuate în SUA, iar în România procentul trebuie să fie mult mai mic.
LinkedIn este considerat una dintre rețele de socializare high-end, ce pune preț pe colaborare și informarea eficientă, o rețea de legături între acele persoane cu adevărat importante în domeniile în acre activează. Așa că după ce ai răspuns tuturor întrebărilor ridicate mai sus va trebui să evaluezi dacă afacerea ta chiar are nevoie de o asemenea publicitate. LinkedIn este precum produsele de lux în marea de produse similare, iar aici nu contează că ai făcut doar 5 vânzări pentru că acelea îți vor aduce nu numai un profit considerabil, dar și o reputație pe măsură.
Adauga un comentariu