Scorul de calitate al lui Google Ads (Reclamele Google) este un instrument de diagnostic care compară calitatea anunțului dumneavoastră cu cea a altor agenți de marketing care creează reclame, definitivând aspectul în care unele reclame sunt plasate mai sus decât celelalte, prin rank.
Acest scor, care variază de la 1 la 10, este legat de cuvintele cheie dar și de expresiile semantice. Comparativ cu alți indicatori specifici marketingului, un scor de calitate mai ridicat indică faptul că anunțul și pagină de destinație sunt mai relevante și mai benefice pentru cineva care caută termenul sau produsul expus de dumneavoastră.
Instrumentul de diagnosticare a scorului de calitate vă poate ajuta să gășiți zone în care publicitatea, paginile de destinație sau cuvintele cheie alese ar putea fi îmbunătățite.
Prin urmare, instrumentele și scorul de calitate pus de Google la dispoziția utilizatorilor, înca există și este foarte de activ, având și modificări făcute periodic pentru a îmbunătăți experiență antreprenorului.
Scorul de calitate identifica și recompensează reclamele de calitate, iar cu cât acest scor este mai mare cu atât CPC-ul tău este mai mic (Cost Per Click), având în vedere că Google Business taxează la reclame, în funcție de click-urile care se dau pe anunțul dumneavoastră. Scorul mare, poate da un avantaj la a creea extensii și formate speciale de reclamă.
Scorul de calitate, care este reprezentat doar la nivel de cuvânt cheie, are patru componente:
- Relevanța anunțului se referă la cât de strâns corespunde anunțul cu ce caută clienții în mod actual. Ca metodă de realizare a procesului, Google va scana și va face o copie a anunțului după cuvinte cheie. Apoi va face o analiză a anunțurilor competitorilor, din punct de vedere “keywords”, acesta fiind primul pas în îmbunătățirea scorului de calitate, la început. Relevanța este cel mai important factor ce influențeaza scorul de calitate.
- Rata de click așteptată (ECTR), se referă la probabilitatea clicului pe anunțul dumneavoastră, în funcție de factori precum intenția clientului de a se putea potrivi cu anunțul activ, cât și statisticile CTR anterioare. Aceasta este cea mai dificilă componentă a scorului de calitate, deoarece se bazează pe proiecția Google asupra probabilității dumneavoastră de a atrage un clic și nu puteți face prea multe lucruri și ajustări în acest sens.
- Cât de importantă este pagina de destinație și cât de user-friendly este pentru căutări.
Google vă va analiză și cota pe baza unor factori precum viteza paginii, densitatea cuvintelor cheie, relevanță, expresii semantice, dar și multe altele. În funcție de resursele disponibile, acest lucru poate fi simplu de modificat, sau mai greu, în cazul în care nu va ocupați dumneavoastră direct cu gestionarea contului Google. Trebuie să investiți timp a putea înțelege cum funcționează algoritmul, dar și elementele cheie pentru a va putea modifica și ajusta în timp real reclamele pentru toate tipurile și tiparele de clienți existenți pentru business-ul dumneavoastră.
- Performanța geografică dar și performanța unei reclame în funcție de dispozitivul targetat (desktop, mobil). Acest aspect poate creste CPC, de aceea, daca vedem ca avem mai multi vizitatori si trafic de pe telefonul mobil, ar trebui să ne orientăm mai mult spre acea parte. Performanța Vizuală(pentru anunțurile grafice) este de asemenea, foarte importantă. Anunțurile grafice sunt anunțurile vizuale (banner/poze) pe care le vedeți pe site-urile acceptate de Google pentru publicitate de pe tot internetul, care pot apărea odată cu derularea paginii, în josul paginii, pe laterale sau chiar sus.
Scorul de calitate ar trebui să rămână separat de scorul de performanță. Nu ar trebui să optimizați scorul de calitate, ci să vă orientați spre a gasi zonele care trebuiesc optimizate, cu ajutorul ustensilelor puse la dispoziție de Google. Scorul poate fi clasificat, de la 1 la 10: 1 fiind cel mic iar 10 fiind cel mai mare. De obicei, scorurile de la 7 în sus sunt foarte bune iar cele de 4-6 sunt considerate decente. Tot ce este sub scorul de 4, există posibilitatea și nevoia de a face îmbunătățiri.
Deoarece Google folosește scorul de calitate pentru a calcula clasarea anunțului, acesta are un impact asupra performanței. Clasarea anunțului este egală cu suma licitată CPC (cost per click) maximă înmulțită cu scorul de calitate. Deci, dacă licitați în mod agresiv, dar ratele dumneavoastră de afișări de top și cele de top absolute sau pierderea procentajului de afișări din cauza rankingului, atunci se poate că scorul de calitate al cuvântului cheie să fie de vină și vor trebui făcute modificări în acest sens, până se ajunge la un scor adecvat.
Suma Maximă Licitată x Scor de Calitate = AdRank+ => Poziție mai bună de clasare în topul anunțurilor.
Cu cât scorul de calitate este mai bun, cu atât plătești mai puțin și ai un număr mai mare de conversii. Trebuie reevaluată calitatea și relevanța cuvintelor cheie, care trebuie să aibă o legătură strictă cu produsele sau serviciile care sunt puse spre vânzare, ideile dar și subiectele care sunt abordate pe site-ul dumneavoastră. Cu cât este modul de potrivire mai bun, mai larg, pe înțelesul tuturor dar totuși targetat în acest sens, cu atât reclama va apărea mai frevcent pentru un număr vast de căutări. Acest lucru nu înseamnă neapărat conversii-vânzări. Trebuie luat în considerare faptul că unele cuvinte cheie trebui folosite în beneficiul și stimularea emoțiilor potențialior clienți.
Cum scădem costul per click, în reclamele noastre Google Ads?
Performanța cuvintelor cheie poate juca un rol foarte important, având în vedere faptul că putem avea cuvinte slabe, care aduc puține conversii. Ele trebuie eliminate și adăugate cuvinte mai relevante pentru afacerea și campania dumneavoastră. De altfel, dacă observați că anumiți utilizatori vin de pe device-urile mobile, ar trebui ca anunțurile pe care le manageriati să fie țintite mai mult spre această zona, deoarece ar putea îmbunătăți rata per click, respectiv ar putea îmbunătăți performanțele vânzărilor și implicit al magazinului online.
Reclamele se pot afișa pe zile, în anumite intervale orare, special pentru țintirea specifică a utilizatorilor exact când ar putea face mai multe conversii (în zilele libere de la stat, week-enduri, sărbători legale, etc). Însă, trebuie folosiți termeni tehnici pentru reclamele cu un nivel de acuratețe mai mare: număr de telefon, locația afacerii, beneficii și puncte țări, gratuități, cupoane, promoții dar și multe altele.
În încheiere, sperăm că v-am dat destule informatii pentru a putea realiza o proiecție asupra managementului dumneavoastră al Google Ads, nu uitați să vă inspirați și să vă faceți propria analiză înainte să vă apucați de Advertising.
Adauga un comentariu