Conform cifrelor prezentate de către Agerpres.ro la începutul lui 2019 existau în România 9,8 milioane de utilizatori Facebook, iar Instagram avea doar 700 de mii de utilizatori. Potrivit Ziarului Financiar, un an mai târziu, în februarie 2020, numărul de utilizatori Instagram din România ajunsese deja la 3,6 milioane de utilizatori. Drept urmare, potențialul de promovare ale celor două rețele de socializare este imens. Probabil că cifrele de anul acesta vor fi și mai mari datorită pandemiei și stării de urgență ce a creat un și mai mare flux de utilizatori și urmărire al tuturor rețelelor de socializare.
Ceea ce nu s-a știut la început, în 2012 când Facebook a achiziționat Instagram, azi este un fapt cunoscut (pentru că apare chiar la încărcarea aplicației), cele două rețele sociale aparțin aceluiași colos informatic. Acum Facebook oferă posibilitatea unirii celor două conturi, chiar și pentru profilurile business.
Acest articol vine cu răspunsuri legate de ce este bine să le conectezi pe cele două, dar vă arată totodată și cum să faceți practic.
Care sunt avantajele conectării celor două pagini?
Motivul principal de conectare între cele două conturi ar trebui să fie relevanța ambelor pentru categoria ta de posibili clienți, adică pentru cei la care vrei să ajungă mesajul tău. Dacă majoritatea celor cărora te adresezi se află pe Facebook sau, dimpotrivă pe Instagram, atunci nu ai nevoie decât de o singură platforma și pe aceasta trebuie să te concentrezi. NU vei avea nevoie în acest caz să conectezi cele două conturi.
Totuși este bine de știut că în categoria de vârstă 30 – 45 de ani (în medie), în România, ambele platforme au același nivel de angajament și vizitare. Iar în acest caz este important ca cele două platforme să funcționeze în tandem. De ce?
Primul motiv și cel mai important probabil este că existența unei singure platforme care să reunească două rețele de socializare îți va slava extrem de mult timp. După reunirea celor două rețele într-un singur cont vei putea posta conținut în același timp pe ambele platforme. Dar vei avea posibilitatea ca în același timp să alegi pentru fiecare postare (manuală) dacă dorești să apară și pe cealaltă rețea socială sau nu.
Datele legate de utilizatori și traficul generat de respectivele postări, nivelul de angajament, deci tot ce ține de analizarea datelor specifice impactului unei postări se vor afla la un loc, iar pentru tine va fi mult mai ușor să le accesezi și să le compari. Astfel vei putea crea campanii plătite pentru diverse produse sau servicii mult mai potrivite și îndreptate spre rețeaua care îți aduce un număr mai mare de posibili clienți.
Reunirea celor două rețele sociale îți oferă posibilitatea de a răspunde mai repede la mesajele sau comentariile trimise de către abonații conturilor tale. Poți crea etichete pentru anumite mesaje, dar și să le filtrezi în funcție de dată sau alte variante. Toate acestea te ajută nu numai să răspunzi mai repede, dar și să creezi priorități pentru aceste răspunsuri în funcție de tipul său sau subiect.
Un alt plus al unei asemenea conectări ale celor două conturi este faptul că pe Instagram nu poți crea un magazin online, precum pe Facebook decât dacă deții un cont Facebook care este deja conectat cu Instagram. Așa că dacă ești unul dintre aceia pentru care un magazin pe Instagram îți este extrem de util, atunci va trebui să faci această legătură între cele două conturi.
Cum să faci conectarea Instagram cu Facebook
Aceasta este o setare ce se poate efectua fie din contul tău de Facebook, fie din cel de Instagram. Condiția necesară și suficientă, în cazul unei afaceri este să ai câte o pagină de business creată deja pentru fiecare.
Dacă efectuați conectarea celor două conturi din Facebook:
- Intră în contul de Facebook și accesează secțiunea Pages din meniul din stânga;
- Aici alege pagina aferentă afacerii tale și intră în aceasta;
- Tot în meniul din stânga ultimul element este Settings, mergi aici și fă click pe ele;
- În Settings caută Instagram, apasă pe această opțiune și în pagina principală ți se va deschide ecranul ce îți va permite să conecteze cele două conturi.
Poți oricând să deconectezi cele două conturi, intri pe Facebook și apoi urmezi aceeași procedură ca mai sus, dar acestea fiind deja conectate va trebui doar să anulezi conectarea cu pagina respectivă.
Dacă vrei să creezi conectarea din contul de Instagram, atunci va trebui:
- Sa accesezi profilul tău de Instagram;
- Apoi să alegi Edit Profile;
- Aici în tab-ul Public Business/Profile Information alege Page;
- Următorul pas este să selectezi pagina ta de Facebook la care vrei să conectezi contul.
CONCLUZIE
Rețelele sociale și prezența pe acestea sunt doi factori esențiali ce nu pot fi ignorați dacă îți dorești ca afacerea ta să aibă succes cu adevărat. Mai mult decât atât, așa cum o arată cifrele de mai sus, ambele platforme au un succes colosal în România. Concluzia logică este că orice afacere își dorește expunere maximă care să ai în considerare atât mesajul (Facebook), cât și imaginea (Instagram) trebuie să fie prezentă pe ambele platforme. Iar pentru a face față unei asemenea provocări cel mai bun lucru pe care îl poți face este să conectezi cele două conturi.
Adauga un comentariu