Dacă 2020 a fost un an presărat cu numeroase situații neprevăzute pentru business-uri din multe domenii, iar 2021 unul al revenirii, 2022 a fost, în cazul eJobs România, unul al recordurilor. Cu o cifră de afaceri de aproape 15 milioane de euro și un număr de 420.000 de joburi postate în platformă, 2022 a fost cel mai bun an din istorie pentru prima platformă de recrutare din România. Rezultatele marchează o creștere de aproximativ 50% față de 2021, anul care a marcat revenirea pe piața muncii, în termeni de joburi nou postate și aplicări.
„Din multe puncte de vedere, 2022 ne-a depășit toate așteptările. S-a angajat masiv anul trecut în România, cu o medie de 35.000 de joburi noi în fiecare lună, postate pe eJobs.ro. Pentru acestea, au existat în jur de un milion de aplicări lunare. Piața a fost, deci, extrem de activă, cu multe oportunități și cu planuri foarte îndrăznețe din partea angajatorilor. Să nu uităm că a fost un an în care și salariile au crescut, pe de o parte, pentru că rezultatele financiare ale companiilor au permis aceste majorări, pe de altă parte, pentru că inflația a impus ajustări salariale”, spune Bogdan Badea, CEO eJobs România.
Citește și:
Și campaniile de recrutare digitalizată au jucat un rol important
Principalele motoare de creștere pentru 2022 au fost anunțurile tradiționale de joburi și campaniile de recrutare digitalizată. Acestea din urmă au generat 5% din cifra de afaceri anuală, planul pentru 2023 fiind ca acest procent să se dubleze. „Sigur că recrutorii rămâni fideli campaniilor de recrutare tradiționale, care presupun postarea de anunțuri pe platforme dedicate, însă, în contextul în care se lovesc de un deficit din ce în ce mai pronunțat de candidați, dar și în care este nevoie să ajungă cât mai țintit către tinerii din Generația Z, mai digitalizați decât oricare dintre generațiile anterioare, au început să se uite către soluții alternative pentru a ajunge mai repede și mai direct exact către acei candidați de care au nevoie. Pe acest fond, am remarcat o dublare a veniturilor generate de campaniile de recrutare digitalizată în 2022, iar tendința se menține și pentru acest an”, subliniază Bogdan Badea.
Pentru 2023, ținta este de a depăși cifra de afaceri aferentă lui 2022, atât din activitatea de core business (anunțuri de recrutare tradițională), cât și din liniile adiacente: campanii de recrutare digitalizată, employer branding, content marketing, cât și prin intermediul Skilld, serviciul de recrutare rapidă prin inteligență artificială deținut de eJobs România. „Mult timp, această industrie, a resurselor umane, a părut foarte statică și destul de repetitivă. De câțiva ani, însă, vedem cum împrumută din instrumentele specifice altor sectoare și capătă valențe suplimentare din zone complet noi, astfel încât un om de resurse umane are astăzi și competențe de vânzări, și de marketing, și de digital și, uneori, chiar de comunicare de criză”, adaugă Bogdan Badea.
De la începutul anului și până acum, pe platformă au fost postate, lunar, peste 26.000 de joburi noi. Pentru acestea, au fost înregistrate, tot lunar, aproximativ 715.000 de aplicări. În acest moment, 32.000 de locuri de muncă în România și în străinătate sunt disponibile pe www.ejobs.ro.
Ți-a plăcut articolul Cifra de afaceri eJobs România este în creștere cu 50% față de 2021? Citește și:
Ce așteptări salariale au candidații
Cum dai dovadă de curaj când ocupi o funcție de conducere
Ce salarii se câștigă în resurse umane
Citiți articolul original pe wearehr.ro
Adauga un comentariu