Ideea marketingului prin email poate părea veche, o metodă de marketing digital depășită și lipsită de eficiență. Deși sunt mulși cei acre au senzația că azi se vinde doar prin rețelele de socializare mare va fi surpriza acestora să descopere că marketingul prin email este în continuare una dintre cele mai eficiente politici de marketing existente.
Întrebarea care se pune este de fapt nu dacă marketingul prin email funcționează, ci „care strategii de marketing prin email dau cu adevărat rezultate?” Pentru că, da, aici există un adevăr clar: marketingul prin email s-a schimbat foarte mult în ultimii 10 ani.
Citește și:
Haideți să analizăm împreună 7 strategii de marketing prin email prin care poți obține rezultate clare azi.
- Descoperă „portretul robot” al clientului ideal
„Portretul robot” al clientului ideal sau „buyer persona” este acel om care este cel mai probabil să cumpere de la tine. Aceasta înseamnă că tu îi oferi exact ce are el nevoie din toate punctele de vedere: potrivit vârstei, sexului, statutului social, preferințelor și hobby-urilor sale, preferințelor sale politice și sociale, etc.
Pentru a descoperi acest „client unic” tot ce trebuie să faci este să analizezi toată baza ta de clienți și să descoperi elementele comune ale acestora. Cine sunt, ce pași urmează cei ce cumpără, ce interese au, cum interacționează cu alții, etc. Practic trebuie să te transformi în psihologul clientului tău și să descoperi toate fațetele acestuia.
Atunci când vei crea un mail care să vorbească direct acestui client vei avea parte de cea mai de succes campanie de marketing prin e-mail, pentru că cei care sunt cu adevărat interesați să cumpere o vor face pentru că vor simți că mesajul este pentru ei în mod special.
- Segmentează baza de clienți abonați
Segmentarea pieței este una dintre cele mai folosite metode de marketing. Atunci când vorbim de marketingul prin email aceasta este foarte importantă pentru că tu, companie, trimiți un mesaj direct către clientul tău, deci creezi o relație ce ar trebui să fie destul de strânsă. Dacă dovedești că ai înțeles care sunt interesele acestuia, atunci ai câștigat mare parte din bătălie.
Segmentarea poate începe chiar de la abonarea la lista mail. În formularul de abonare poți cere diverse date ce te pot ajuta să separi diversele categorii de clienți. Trebuie însă să ai grijă să nu faci un formular de înregistrare prea lung pentru că nimeni nu va ajunge la capăt, ci va renunța pe parcurs.
- Personalizează tot ce trimiți
„Bună Alexandru Ion, Dorim ca azi, de ziua ta, să îți oferim un voucher de discount de 10% valabil 3 zile”
Aceasta se numește personalizare și nu este foarte greu să o faci, mai ales dacă ai in spate automatizare de marketing repetitiv. Este simplu să faci asta și să colectezi niște date ușor de primit precum nume, data de naștere, hobby-uri, etc. Acestea te ajută să personalizezi emailurile ca și cum sunt create special pentru acel client al tău.
Chiar dacă foarte mulți dintre abonații la email-urile tale sunt absolut conștienți că ace personalizare este una generată automat, tot faptul că cineva ți se adresează pe nume și îți spune La mulți ani! Este foarte important. Clientul se simte special, important și este mult mai înclinat să cumpere de la tine.
- Informează clienții, ajută-i
Una dintre caracteristicile marketingul prin email din vremuri trecute era faptul că, pe lângă faptul că nu îți cerea acordul legat de nimic, toate mesajele primite de la comercianți erau clar de tipul „ofertă specială” sau „cumpără acum”.
La fel ca oricare proces ce implică marketing de calitate nu poți cere fără să dai. Drept urmare, orice formă de marketing trebuie să fie dispusă să acorde informații, ghiduri, sfaturi. Și acestea trebuie să fie gratis, pentru că într-un final tu, comerciant, le vei cere să cumpere de la tine.
Nu trimite mailuri listei tale de clienți doar când ai promoții sau oferte, trimite-le în mod regulat și spune-le diverse lucruri din care pot învăța, ce îi pot ajuta legat de produsele sau serviciile pe care le vinzi. Să spunem că ești o agenție de turism, trimite o dată pe săptămână sau chiar de două ori mesaje email către ista abonaților. O dată la două email-uri include oferte, iar în acele două mesaje din mijloc include ghiduri de vizitare, sfaturi legate de cum să eviți cozi la muzee, când să vizitezi țările exotice, care sunt cele mai bune țări pentru bicicliști, etc. În felul acesta nu le vei cere în mod constant să cheltuie bani cu tine, ci le vei și oferi informații utile, fără să ceri nimic în schimb.
- Cere părerea clienților tăi
Atunci când clienții tăi ajung în anumite momente ale statutului lor de clienți creează un email care să le ceară părerea: ce anume ar vrea să fie mai bine?, au sugestii legate de produsele sau serviciile oferite?, ce anume le place la tine și nu ar schimba? Ar recomanda și altora? Si de ce?
Poți crea acest gen de chestionar dedicat clienților tău, atunci când acești ajung într-un moment al parcursului lor de client ce merită marcat. Câteva exemple ar fi, atunci când a cumpărat de câteva ori de la tine sau de o anumită sumă, când a interacționat cu tine deja de câteva ori, a participat la anumit concurs sau ai împlinit tu un anumit număr de ani în afacere, etc.
Atunci când clienții tăi vor simți că momentul în acre le ceri ajutorul este unul important or fi mult mai înclinați să te ajute decât altfel.
- Descoperă de ce anumiți clienți nu au mai apelat la tine
Există mai multe tipuri de eventuali clienți acre sunt abonați la lista ta de email, la newsletter-ul tău, dar, totuși, dintr-un motiv sau altul nu cumpără.
Aici avem acea categorie acre a cumpărat o dată, apoi, deși i-ai trimis toate promoțiile posibile nu a mai cumpărat nimic de la tine. Va trebui să descoperi ce anume l-a deranjat, nu i-a plăcut sau ai putea tu să schimbi. Poți să îi ademenești cu o reducere, dar pe de altă parte poți să îi întrebi direct ce anume i-a supărat de nu se mai întorc la tine.
Există apoi o categorie de clienți care sunt abonați la emailul tău, dar nu îl deschid niciodată. De ce? Acesta este o întrebare foarte bună pe care trebuie să le-o adresezi chiar lor. Găsește o metodă de a-i face să deschidă acel mail prin care îi întrebi: de ce?
- Creează mesaje pentru toate platformele
Dacă mesajul pe email pe care l-ai transmis este o super imagine cu text și tot și pentru a o putea vedea clar și în totalitate ai nevoie de desktop, atunci mai bine nu trimite mesajul.
Dacă există deja o normă clară referitoare la faptul că site-ul tău web trebuie să fie accesibil și vizibil la fel de bine indiferent că este accesat în mediul desktop sau în cel mobil, există încă afaceri care nu au portat această accesibilitate și în zona de email.
Emailul pe care îl trimiteți clientului trebuie să poată fi vizionat de pe orice tip de dispozitiv la fel de ușor. Utilizatorul, abonatul nostru nu trebuie să se chinuie să dea zoom sau slide stânga sau dreapta doar pentru a vedea mesajul nostru.
CONCLUZIE
Concluzia pe care o putem trage din cele de mai sus este că emailul ca modalitate de marketing nu este și probabil nu va fi niciodată considerat în afara tendințelor. Toată lumea primește mail și majoritatea este interesată de ce scrie acolo. Nu mai trăim în era în care indiferent că voiai sau nu primeai 100 de mailuri. Acum clientul are posibilitatea de a alege clar ce emailuri primește șui de la cine. Iar aceasta înseamnă că faptul că te-a ales pe tine arată că îl interesează ce ai de spus.
Adauga un comentariu