Printre fii vitregi ai rețelelor de socializare se află Pinterest. De ce spun vitregi? Foarte multă vreme această platformă a fost văzută ca o umbrelă a acelui concept ce se numește „all things pretty”. Case decorate superb, bijuteriile cele mai frumoase, hainele cele mai scumpe și copiii cei mai frumoși au părut să fie singurul scop al Pinterest. De câțiva ani deja această platforma socială eminamente vizuală a luat mare avânt, iar azi este sursa de inspirație pentru foarte mulți dintre cei care doresc să găsească rapid inspirație sau instrucțiuni pentru a prepara o rețetă, a cumpăra un produs, a crea o pictură deosebită, a alege cel mai interesant și eficient model de cameră pentru copii, etc.
Posibilitățile pe care le oferă Pinterest pentru utilizator sunt din ce în ce mai mult, iar pentru cei ale căror afaceri au măcar un singur element vizual aceasta este platforma pe care este necesar să fi prezent. Dar cum să faci să fi printre primii atunci când cineva caută ceva ce face obiectul a ceea ce vinzi sau promovezi tu pe Pinterest? Cum să atragi atenția și cum să fi printre primii? Ca de obicei SEO și tehnicile sale aplicate special pentru această platformă îți vor fi de folos.
- Optimizează-ți profilul
Dacă nu ai deja un cont pe Pinterest, atunci acum este momentul să creezi unul. Trebuie însă să ai în vedere că dacă dorești ca Pinterest să conteze pentru afacerea ta trebuie să creezi un cont special pentru afaceri. Acesta îți va permite mai multe detalii și opțiuni decât unul al unei persoane fizice, similar cu price altă rețea socială pe care o folosești. Analytics și Ads sunt disponibile doar pentru conturile business. Ceea ce aduce în plus această platformă este faptul că poți converti contul personal în cont de business, dec nu e nevoie să creezi unul nou, special pentru afacerea ta. Acest fapt este extrem de util celor ce au o afacere mică pe care au promovat-o pe contul personal până acum.
Găsește o descriere bună pentru ceea ce poți oferi și sprijină aceasta cu ajutorul unui logo bine gândit. Nu ezita să folosești cuvinte cheie în descrierea profilului tău și alege un nume de utilizator care să „spună” ceea ce vrei tu către publicul tău.
- Creează cel puțin un board
Pentru ca lucrurile să înceapă să se miște este necesar ca la început să ai măcar un board. Board-ul este similar cu categoria. Vei putea împărții pin-urile tale (imaginile partajate pe Pinterest) în categorii, iar acestea din urmă trebuie să reflecte domeniile de interes ale posibililor tăi clienți.
- Pregătește-ți site-ul pentru Pinterest
Dacă ai deja butoanele specifice Facebook sau Instagram probabil că deja ești conștient că va trebui să incluzi unul și pentru Pinterest. Fie că adaugi aceste linkuri în footer sau în pagina de contact logo-urile specifice ce determină utilizatorul site-ului să te viziteze pe rețelele sociale sunt necesare.
Pinterest oferă însă ceva în plus: butonul de salvare Pinterest. Vizitați câteva site-uri și treceți mouse-ul pe deasupra unei imagini. Veți descoperi cu siguranță că pentru unele site-uri apare undeva în dreapta sus logo-ul Pinterest. Pe baza respectivei imagini veți crea în contul Pinterest un link către pagina corespunzătoare. Această funcționalitate se poate integra fără probleme printr-o mică secvență de cod.
- Găsește cele mai bune cuvinte cheie
Cea mai bună modalitate de a descoperi care sunt cuvintele cheie sau frazele cheie cele mai potrivite pentru afacerea ta este să folosești sugestiile platformei înseși. Introdu la căutare un cuvânt cheie general și vezi ce anume îți sugerează mai departe semantica specifică sesiunilor lor de căutare.
Nu trebuie să uiți că este important să te concentrezi pe acele bucăți de informație căutată ce nu se regăsește în toate căutările. Aici vorbim despre nișe ale aceluiași cuvânt cheie, adică acea mică parte a celor interesați, ce caută un pic altfel. Iar acest tip de abordare este în special valabilă pentru cei ce au domenii foarte căutate.
- Optimizează fiecare pin
Fiecare pin trebuie să fie potrivit pentru a fi partajat de către cei care te urmăresc. Care sunt elementele ce ajuta un pin să ajungă în acel punct? Culorile sunt unul dintre factorii cei mai importanți și, probabil că vei fi surprins, dar vei găsi variații de game de culori chiar pe Pinterest ce te vor ajuta să rezolvi această problemă.
Nu neglija formatul pozei. Pinterest favorizează acele imagini care se îndreaptă spre modelul „portrait”, deci cel care merg pe verticală mai degrabă decât cele pe orizontală. Această observație este valabilă și pentru desktop și pentru mobil!
Nu uita să adaugi cât mai multe detalii posibile pentru fiecare pin pe care îl publici!
- Organizează pin-urile în board-uri relevante
Dintotdeauna organizarea a fost un plus pentru cei ce o foloseau. Peste tot, în fiecare ramură a științei există categorii și metode de împărțire a informației din simplul motiv că atunci când lucrurile au o logică ele se numesc a fi organizate.
- Înscrie-te și urmărește toate acele board-uri relevante pentru afacerea ta
Acest element este asemănător grupurilor de pe Facebook: o comunitate de oameni care se adună pe baza unor interese comune și sunt dispuși să partajeze informație, dar și s se implice în egală măsură.
Abonarea sau aderarea la diverse board-uri ce corespund domeniului tău de activitate nu este foarte dificilă pe Pinterest pentru că această platformă ți le sugerează în mod clar. Pinterest îți spune că există X sau Y care au interese sau board-uri care seamănă cu ale tale.
- Utilizează imagini foarte bune
Nu trebuie să uităm că Pinterest se bazează pe imagini în primul rând. Atunci când ne referim la vizual, la căutarea care se bazează pe imagini nu ave, cum să folosim imagini prea mici sau prea proaste calitativ. Nu putem face asta azi, acum 5 ani poate nu era o problemă așa mare, dar azi o imagine nu mai poate face rabat de la calitate.
- Implică-i pe cei ce te urmăresc
Distribuie pin-urile tale pe toate celelalte rețele de socializare pe care ești prezent.
Nu uita că există o categorie de influenceri care au un cuvânt de spus și pe Pinterest. Drept urmare, ia legătura cu aceștia și descoperă modalități de a-i face interesați de produsele sau serviciile tale. Nu încerca să abordezi strategia „mitei”, ci mai degrabă bazează-te pe caracteristicile și demonstrația clară a ceea ce vinzi.
Creează pin-uri atât de atractive pentru cei ce ar putea fi interesați încât aceștia să simtă nevoia de a salva acestea în conturile lor pentru a se putea referi la ele atunci când au nevoie.
- Fii activ în permanență
Unul dintre elementele cheie ale prezenței pe rețele sociale este apariția constantă. Dacă afacerea ta este una ce beneficiază de elementul vizual (ex. un magazin de mobilă vs. Unul care vinde pompe de apă), atunci trebuie să dai imaginii întâietate și este necesar să fi prezent pe toate platformele ce inclus acest element vizual.
Astfel că va trebui să postezi pin-uri constant, mai mult decât atât este necesar să obișnuiești utilizatorul cu o anumită frecvență astfel încât acesta să aștepte postările tale.
- Folosește automatizarea pentru publicarea constantă
Există câteva aplicații ce te pot ajuta să automatizezi publicarea de pin-uri pe Pinterest, dar și personalizarea acestora. Astfel ceea ce trebuie tu să faci este să creezi un orar de publicare și să stabilești ce anume și când trebuie publicat. Aplicațiile de acest gen îți pot permite să redistribui conținut care a fost relevant la un moment dat si a redevenit din nou important, ba chiar să partajezi pin-uri create de alții, dar pe care tu le consideri relevante.
- Investește în Pinterest Ads
Pentru că Pinterest oferă multe oportunități de promovare organică lumea uită că există și variantele prin care poți plăti și poți fi promovat pe această platformă ca pe orice altă rețea de socializare. Pinterest Ads este o variantă potrivită acelora care îmbină comerțul cu vizualul. Iar în această categorie intră: magazinele online de orice produs ce este nevoie să fie văzut și analizat, cursurile de arte plastice, etc.
CONCLUZIE
Momentul în care Pinterest era considerat un fel de rând de subsol al rețelelor sociale a trecut. Dacă cei pentru care imaginea contează, nu ca element abstract, ci ca logică de cumpărare sau vânzare nu vor lua în serios această platformă vor avea multe de pierdut. Viitorul aparține fără dubiu imaginilor și materialelor video, iar textul devine din ce în ce mai depășit. Concluzia firească este că toți cei care pot exprima în imagini scopul sau obiectul lor nu trebuie să neglijeze niciuna dintre platformele ce au la bază acest mod de exprimare.
Adauga un comentariu