Cât de mult te ajută brandul de angajator în recrutare?doar 4 minute sa citesti articolul

employer branding

Care sunt cele mai importante subiecte despre care discuți când întâlnești colegii din HR? Probabil în topul discuțiilor recurente se află subiectul atragerii candidaților, beneficiile, retenția lor pe perioade cât mai îndelungate, dar și construirea unei imagini de angajator ireproșabilă pe piața muncii. Dacă și tu te numeri printre cei care vor să cucerească inimile candidaților anul acesta, descoperă în cel mai recent sondaj eJobs ce planuri de recrutare au companiile pentru finalul anului, percepția lor despre brandul de angajator, precum și sumele investite în campaniile de employer branding!

Planuri de recrutare pentru finalul anului 2023

91,2% dintre angajatorii care au participat la cel mai recent sondaj derulat de eJobs România au declarat că au în plan să facă angajări până la finalul anului. 5,4% spun că au blocat toate angajările, în timp ce 3,4% nu știu exact care va fi cursul evenimentelor până la final de an.

Dintre cei care au în continuare poziții deschise, 44,4% estimează că numărul de colegi noi pe care îi vor adăuga în echipe în următoarele 3 luni nu va fi mai mare de 5. 20,4% au un plan de 6-10 angajări noi, 18,5% estimează că numărul de recrutări va fi cuprins între 11 și 50. 7,3% dintre angajatori au deschise între 51 și 100 de poziții, 5,4% între 101 și 250 și 1,3% între 251 – 500. 2,6% spun că se află în plină campanie de recrutări masive și vor să angajeze peste 500 de oameni până la final de an.

Topul beneficiilor prin care poți atrage candidații

Întrebați care sunt atuu-rile pe care cred că le au și care îi pot ajuta în atragerea candidaților, 50,3% au pus pe primul lor salariile și bonusurile oferite. 40,1% menționează și comunicarea constantă și transparentă, 37,2% au inclus și flexibilitatea programului și a managerilor într-un top al primilor 3 diferențiatori cheie pe care îi au față de concurență. Alte aspecte punctate au mai fost beneficiile extrasalariale, echipa și mediul de lucru, posibilitatea de a crește în carieră, munca remote sau echilibrul între viața personală și cea profesională.

„Angajatorii sunt conștienți de faptul că un salariu bun poate să-i ajute mult să găsească mai repede oamenii potriviți pentru joburile pe care le au deschise. Știu însă, la fel de bine, că încep să mai conteze și alte lucruri pentru că tot mai mulți candidați caută „pachetul complet” atunci când vor să-și schimbe jobul. Tocmai de aceea, sunt deja câțiva ani de când companiile investesc sume considerabile în brandul de angajator și în imaginea pe care și-o construiesc în relația cu candidații și cu angajații”, susține Bogdan Badea, CEO eJobs, cea mai mare platformă de recrutare online din România.

Ești pe radarul candidaților prin campaniile de employer branding?

Potrivit studiului citat, 45,1% dintre respondenți consideră că se află într-o companie cu brand de angajator puternic. 35,6% încă lucrează în acest sens și sunt la început cu acțiunile de employer branding, iar 19,3% declară că nu au un brand de angajator.

„Deși 6 din 10 angajatori spun că lipsa unui brand de angajator solid devine un impediment în procesul de recrutare, o treime dintre respondenți cred că acest lucru poate fi evitat dacă lipsa unui brand de angajator este compensată prin salarii și beneficii, în timp ce 13,6% spun că procesele de recrutare nu le-au fost influențate până acum de faptul că nu au un brand de angajator de sine stătător”, explică Bogdan Badea.

Cât investești în employer branding?

În acest sens, 48,8% dintre companiile participante la sondaj au declarat că, pentru anul acesta, bugetul de employer branding a reprezentat 1% din cifra de afaceri. 20,2% investesc în acest scop între 1% și 2%, 16,7% între 2% și 5%, 10,5% între 5% și 10% și 3,9% alocă mai mult de 10% din cifra de afaceri bugetului de employer branding.

„Deși pare puțin, în cifre absolute vorbim de sume care pot depăși chiar 1 milion de euro pe an, în cazul companiilor foarte mari, care angajează masiv în fiecare an și în special care activează în industrii care se confruntă cu un nivel ridicat al fluctuației de personal. Cu toate acestea, trebuie menționat și faptul că 28% dintre respondenți au menționat că, în 2023, au renunțat complet la bugetul de employer branding”, subliniază Bogdan Badea.

Sondajul a fost realizat în luna septembrie a acestui an, pe un eșantion de 494 de companii, reprezentate de HR manageri, specialiști în HR, manageri de echipe, CEO și antreprenori.


Ai găsit informații utile în articol? Citește și:
Angajații care nu primesc o mărire salarială își caută un job nou
Ce salarii oferă sistemul privat de învățământ din România


Citiți articolul original pe wearehr.ro

Declinarea răspunderii! romaniahub.ro este un agregator automat care aduna tot ce e mai bun din media de business din Romania. În fiecare articol este specificat hyperlinkul către sursa primară. Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (wearehr.ro) Dacă sunteți proprietarul conținutului și nu doriți să vă publicăm materialele, vă rugăm să ne contactați prin e-mail – contact@romaniahub.ro. Conținutul va fi șters în 24 de ore.
Picture of Redactia

Redactia

RomaniaHUB.ro este o resursă online care ajută la conectarea companiilor cu furnizorii de servicii în care pot avea încredere. Ne dorim să fim o sursă de inspirație pentru industria marketingului digital, dar și un canal de educație pentru celelalte categorii de public interesate de marketing digital, seo, web design, ecommerce.
mood_bad
  • Niciun comentariu
  • Adauga un comentariu

    Newsletter

    Abonați-vă si primiți e-mailul săptămânal care face citirea știrilor business mai plăcută. Rămâneți informat și distrați-vă, gratuit.

    PS: Abonarea la newsletter este supusă Politicii noastre de confidențialitate și Termenilor și condițiilor.