Industria comerțului electronic crește de la un an la altul, odată cu modificările comportamentului de consum. Extinderea internetului în zonele în care acum câțiva ani era un lux, precum și gama de produse și multitudinea de opțiuni pe care comercianții online ne oferă, au plasat e-commerce-ul pe o pantă ascendentă. Economia digitală a României are un potențial uriaș de creștere, care se observă inclusiv în dezvoltarea afacerilor de comerț electronic, prin vânzări transfrontaliere și prin servicii de livrare care să ofere o experiență completă cumpărătorilor.
Pentru a completa experiența de client, magazinele trebuie să țină cont de întreg traseul unei comenzi, de la primul click, până la retur. Aici, un rol foarte important îl au companiile de curierat, care asigură prima interacțiune pe care consumatorul o are cu produsul. Acest lucru este cu atât mai important cu cât nevoile clienților s-au schimbat dramatic, cei mai mulți așteptând acum un serviciu de livrare rapid și de încredere, nu doar la o livrare standard.
Citește și:
Conform unui studiu Eurostat, în 2021 mai mult de 7 din 10 utilizatori de internet au făcut achiziții online în anul anterior colectării informațiilor. În general, ponderea cumpărătorilor digitali în rândul utilizatorilor de internet este în creștere, cele mai mari proporții fiind regăsite în cea mai tânără grupă de vârstă 16-24 (81%), urmată îndeaproape de grupa de vârstă 25-54 (80%).
În România, 84% din populație folosește internetul, dar doar 44% sunt e-shoppers.
Potrivit AMRO, tehnologia urmărește trendul de creștere al ratei de penetrare a internetului, având tot mai mulți adepți chiar chiar și în zonele rurale îndepărtate. Deoarece utilizatorii de internet vor începe să comande mai mult online, consumatorii vor dori servicii de livrare mai previzibile și mai flexibile, cum sunt lockerele easybox pentru livrarea coletelor. Devenit un nou standard pentru livrările magazinelor online, easybox, serviciul Sameday de livrare în locker a văzut o creștere de 47% în număr de comenzi, iar în timp, se așteaptă ca acestea să atragă tot mai mulți utilizatori.
Livrarea out-of-home – gamechanger al e-commerce-ului
Livrarea mărfurilor obișnuia să dureze 5-10 zile lucrătoare, cu foarte puține opțiuni disponibile clienților. Pe măsură ce tehnologia a evoluat, numărul de metode și opțiuni de livrare s-a diversificat, iar timpii de livrare au scăzut. Soluția care a schimbat regulile jocului în România a fost lansarea lockerelor easybox. Începând cu anul 2018, de la introducerea primelor easybox-uri de către compania de curierat Sameday, s-a putut observa o creștere a preferabilității pentru livrarea în easybox datorită eficientizării timpilor de livrare și creșterii numărului de colete livrate în același timp, la aceeași adresă a crescut considerabil. Cu un sigur drum, un curier poate livra la un easybox până la 50 de colete.
Pentru cumpărătorii finali, apariția easybox a revoluționat experiența de livrare, scutindu-i de complicația sincronizării cu curierul. Într-un timp scurt, tot mai mulți retaileri au adoptat easybox-ul ca metodă preferată de livrare out-of-home. Acest lucru a dus la o schimbare totală a atitudinii față de modul în care ar trebui să funcționeze livrarea. Flexibilitatea crescută și ușurința ridicării coletului este nu doar un avantaj, ci o așteptare.
În acest moment, doar în România, Sameday a instalat peste 3700 de easybox-uri, adică un locker la aproximativ 5 000 de români.
Returul la easybox – o nouă eră a comerțului online
Comerțul online și metodele de livrare sunt într-o relație de codependență. Venind în ajutorul magazinelor online, Sameday a dezvoltat un serviciu îndelung așteptat de clienți și consumatori deopotrivă.
Începând cu luna martie, compania oferă serviciul de retur în orice easybox, indiferent de metoda de livrare aleasă pentru tur. Astfel, orice client Sameday cu serviciul easybox activ poate să ofere consumatorilor posibilitatea de returna o comandă direct în easybox, fără bătaie de cap. Compania a dezvoltat o platformă care integrează toți clienții angrenați la acest serviciu, iar consumatorul nu trebuie decât să completeze un formular simplu, în baza căruia primește un cod PIN. Codul PIN îl poate folosi pentru deschiderea unei casete de la orice esaybox, unde poate returna comanda. Mai mult, cu o integrare software extrem de simplă, retailerii pot adăuga în propriul site metoda de retur.
Astfel, procesul de retur devine foarte ușor, iar consumatorii prind și mai multă încredere în comercianți, crescând astfel gradele de conversie și retenție.
Mai mult, unul dintre marile avantaje ale acestui serviciu este posibilitatea returnării unei comenzi la easybox, chiar dacă turul comenzii nu s-a efectuat prin serviciile Sameday. Practic, indiferent de compania de curierat și metoda folosită pentru livrare, cumpărătorii pot opta pentru returul la easybox, dacă comerciantul are încheiat un contract cu Sameday și împlinește condițiile minime activării serviciului de easybox. Lista magazinelor online care deja au activat opțiunea returului în easybox prin integrarea dezvoltată de Sameday poate fi consultată aici.
Flexibilitate crescută în întregul proces de achiziție
”Serviciul de retur reprezintă un instrument de consolidare a încrederii clienților în magazinele online și de stimulare a ratei de conversie. Oferirea returului ca beneficiu și nu ca pe o obligație legislativă, precum și crearea unei experiențe facile de retur, ajută la loializarea clienților . Un client căruia i se oferă flexibilitate în jurul unei comenzi, fără a trebui să parcurgă un traseu dificil, în cazul în care produsul nu ar corespunde așteptărilor, are mai multe șanse să creeze conversie, consolidând astfel încrederea în comerciant și controlul asupra bunului comandat, chiar și după ce produsul a ajuns deja în posesia lui. Acest serviciu este un beneficiu pe care am dorit să-l oferim clienților noștri, convinși că numai creând o experiență de client excelentă putem stimula creșterea comerțului online.”, declară Elena Stoica, Chief Marketing & Customer Experience Officer la Sameday.
Returul este un serviciu natural al e-commerce-ului, pe care retailerii îl oferă consumatorilor care decid, în termen de 14 zile, că nu mai doresc produsul ori optează pentru înlocuirea lui. Deși legislația Uniunii Europene impune un termen de 14 zile pentru retur, numeroase magazine online extind opțiunea returnării produselor achiziționate online până la 100 zile, conform propriilor politici interne. Conform unui studiu Royal Mail Group, în 2021 se preconiza ca volumul retururilor în Europa să crească cu 30% în următorii cinci ani, comerțul electronic fiind cel care conduce o mare parte a creșterii.
Mai mult, datele Statista arată că mulți cumpărători verifică politica de retur înainte de a plasa o comandă, 40% spunând că nu vor comanda un produs decât dacă perioada de returnare este de cel puțin 30 de zile. Graficul de mai sus arată o creștere abruptă a volumelor de transport. Se așteaptă ca ratele de returnare, care sunt acum între 5% și 15%, să crească și ele, odată cu majorarea volumelor comandate.
Serviciul de retur la easybox pus la dispoziție de Sameday este o transformare naturală a industriei de curierat, care se axează în special pe experiența clientului final, în procesul de achiziție. Prin implementarea acestui serviciu, Sameday participă activ la creșterea afacerilor din România și contribuie la consolidarea economiei circulare.
Citiți articolul original pe revistabiz.ro
Adauga un comentariu