Servicii bancare pentru persoane cu dizabilități: ING introduce ATM-uri speciale și carduri pentru nevăzătoridoar 4 minute sa citesti articolul

servicii bancare persoane dezabilitati

Peste 100 de office-uri ING Bank oferă acces la servicii bancare persoanelor cu dizabilități de vedere sau locomotorii, respectiv aproximativ 70% din totalul agențiilor ING de la nivel național. Două office-uri ING din Capitală sunt complet accesibilizate, cu rampă de acces, indicatoare în limbaj Braille, traseu tactil și ATM-uri dedicate, iar până la finalul anului ING își propune să ofere la ATM-uri, în fiecare office, servicii accesibile comunității de persoane cu dizabilități.

De asemenea, până la finalul lunii iulie, office-urile ING urmează să fie dotate cu indicatoare în limbaj Braille și trasee tactile.

Parte a procesului de eliminare a barierelor cu care persoanele cu dizabilități se confruntă în accesarea serviciilor bancare, ING Bank anunță lansarea cardurilor cu notch dedicate persoanelor cu dizabilități de vedere. Până în prezent, au fost personalizate peste 16.000 de astfel de carduri, care au o decupare semicirculară într-un colț, ușor de recunoscut prin atingere.

Care sunt serviciile speciale pentru persoanele cu dizabilități?

Home’Bank și www.ing.ro, accesibilizate pentru persoanele cu dizabilități

Home’Bank și website-ul www.ing.ro pot fi citite cu instrumente dedicate, care convertesc textul scris în limbaj oral. Website-ul ING Bank este adaptat conform cu cerințele de accesibilitate, atât în formatul disponibil pentru calculatoare, cât și pentru telefoane pentru utilizatorii cu dizabilități de vedere sau mobilitate. În același timp, serviciul ING Home’Bank disponibil prin browser pentru calculatoare sau prin intermediul aplicațiilor mobile pentru Android și iOS, este în proces de adaptare pentru compatibilitate completă cu cititoarele de ecran, dar și cu programe de comenzi vocale disponibile din sistemul de operare a telefoanelor, precum și pentru navigare intuitivă și fără blocaje pentru utilizatorii cu dizabilități de vedere sau mobilitate.

ING lansează carduri cu notch dedicate persoanelor cu dizabilități de vedere

Cardurile ING cu notch, dedicate persoanelor cu dizabilități de vedere, au o mică decupare semicirculară într-un colț, ușor de recunoscut prin atingere și care permite identificarea rapidă și intuitivă a poziției corecte de introducere în ATM sau POS. Până în acest moment au fost emise peste 16.000 astfel de carduri, iar înlocuirea cardurilor vechi cu cele cu notch se va realiza treptat, la expirare sau la solicitare prin HomeBank.

ATM-uri accesibilizate la nivel național

ATM-urile ING Bank sunt modernizate treptat până la sfârșitul anului 2025. Funcționalitățile îmbunătățite ale ATM-urilor din rețeaua ING includ ghidare audio prin conectare de căști cu fir tip jack, comenzi tactile, contrast vizual, înălțime și accesibilitate fizică îmbunătățite pentru utilizatorii în scaun rulant.

Office-urile ING, în proces de modernizare și accesibilizare

Sucursalele și agențiile băncii sunt treptat modernizate pentru a respecta normele de accesibilitate fizică prin crearea unor rute accesibile prin utilizarea covoarelor tactile, rampe fixe și mobile și lifturi conforme, semnalizare vizuală și tactilă. ING Bank ia în calcul inclusiv relocarea treptată a locațiilor care nu permit accesibilizarea tuturor spațiilor de servicii.

Ghid de conștientizare a nevoilor persoanelor cu dizabilități

ING Bank lansează un ghid intern de conștientizare a nevoilor persoanelor cu dizabilități, destinat angajaților săi, pentru a sprijini o relaționare mai empatică și eficientă cu această categorie de clienți. Ghidul explică soluțiile concrete pe care ING le-a implementat pentru a face produsele și serviciile bancare mai accesibile, contribuind astfel la o experiență bancară incluzivă.

Prin acest ghid, ING își propune nu doar să informeze ci și să inspire implicarea activă din partea angajaților în construirea unei societăți mai incluzive. Este un pas important în direcția unei culturi organizaționale bazate pe empatie, respect și sprijin real pentru toți clienții.

Începând cu 28 iunie 2025, băncile trebuie să respecte reguli de accesibilitate pentru clienți persoane fizice, inclusiv pentru persoanele cu dizabilități, conform Legii nr. 232/2023, care transpune Directiva (UE) 2019/882 privind cerințele de accesibilitate pentru produse și servicii. Mai multe detalii despre accesibilizarea produselor și serviciilor ING sunt disponibile aici: https://ing.ro/lp/accesibilitate

Ce spun reprezentanții ING Bank România?

Parte a procesului de eliminare a barierelor cu care persoanele cu dizabilități se confruntă în accesarea serviciilor bancare, ING Bank anunță lansarea cardurilor cu notch dedicate persoanelor cu dizabilități de vedere. Până în prezent, au fost personalizate peste 16.000 de astfel de carduri, care au o decupare semicirculară într-un colț, ușor de recunoscut prin atingere.

„La ING, credem că serviciile bancare trebuie să fie accesibile tuturor, fără excepție. Din acest motiv, am luat măsuri din timp pentru a ne alinia la noile standarde de accesibilitate, nu doar pentru a respecta legea, ci pentru că știm că este un subiect important și i-am acordat multă atenție. Am colaborat cu APASS, companie specializată în servicii de accesibilitate care reprezintă persoanele cu dizabilități, pentru a înțelege cu adevărat provocările reale și a le aborda într-un mod autentic. De la reproiectarea bancomatelor și emiterea de carduri cu notch dedicate persoanelor cu dizabilități de vedere, până la îmbunătățirea platformelor digitale și instruirea angajaților noștri, fiecare acțiune a fost gândită special pentru clienții noștri. Sunt mândră de drumul pe care l-am început — și sunt și mai mândră că am abordat acest demers cu empatie și un respect profund față de nevoile diferite ale oamenilor. Ne dorim ca toți să se simtă bineveniți, sprijiniți și independenți atunci când folosesc serviciile ING,” susține Eleni Skoura, Deputy CEO și Head of Retail Banking ING Bank România.

Picture of Redactia

Redactia

RomaniaHUB.ro este o resursă online care ajută la conectarea companiilor cu furnizorii de servicii în care pot avea încredere. Ne dorim să fim o sursă de inspirație pentru industria marketingului digital, dar și un canal de educație pentru celelalte categorii de public interesate de marketing digital, seo, web design, ecommerce.
mood_bad
  • Niciun comentariu
  • Adauga un comentariu

    Newsletter

    Abonați-vă si primiți e-mailul săptămânal care face citirea știrilor business mai plăcută. Rămâneți informat și distrați-vă, gratuit.

    PS: Abonarea la newsletter este supusă Politicii noastre de confidențialitate și Termenilor și condițiilor.