Cafeaua este un element principal în viața multor persoane, iar consumarea sa ajunge la stadiul de ritual, întrucât aceasta nu are doar un scop funcțional, ci marchează și momente cheie de relaxare – dimineața, înainte să îți începi activitatea, ca pauză de la activitățile profesionale în timpul zilei, sau ca motiv de întâlnire cu persoanele dragi. Din acest motiv, persoanele sunt în general fidele unui anume brand de cafea, și interiorizează în caracteristicile lor definitorii această preferință, care poate fi cu greu modificată. Dacă în trecut existau doar câteva firme consacrate, în prezent au apărut o mulțime de tipuri de cafea nișate, iar consumatorii au devenit mult mai informați, astfel că tipurile clasice de cafea existente în supermarketuri au fost înlocuite de blend-uri speciale.
Cunoaște-ți audiența
Un pas de pornire într-o campanie de promovare ar trebui să fie cunoașterea audienței. Este necesar să știi cine sunt persoanele cărora te adresezi, ce obiceiuri și preferințe au și cu ce mesaje ar rezona acestea. Pentru o mai bună înțelegere a acestora și pentru crearea unor strategii adecvate pentru fiecare în parte, ar trebui să pornești de la buyers persona. Acest pas presupune o reprezentare a clienților ideali, realizată în baza unor cercetări de marketing asupra clienților deja existenți, și include date demografice, tipare comportamentale, motivații și scopuri.
Conectează-te cu audiența prin intermediul conținutului
Realizarea de materiale informative cu privire la modalități de fierbere a cafelei, rețete și noi sortimente va atrage periodic un număr mai mare de vizitatori. Forma tradițională prin care se diseminează informațiile de acest tip este reprezentată de postările pe blog, dar poți folosi tutoriale video și podcasturi, deoarece acest tip de conținut începe să câștige din ce în ce mai mult teren, în defavoarea postărilor clasice. Fii consistent în propagarea informațiilor, deoarece în acest mod vei oferi utilizatorilor un motiv să revină constant pe pagina ta. Creează un program săptămânal sau lunar, astfel încât să devii o autoritate în materie de cafea, în mulțimea de site-uri deja existente.
Construiește-ți imaginea pe Social Media
Cel mai important instrument de promovare din zilele noastre este reprezentat de Social Media, în mod cert. Este foarte important să pui la punct atât pagina de Facebook, cât și cea de Instagram, și să generezi conținuturi specifice pentru fiecare platformă în parte. Este foarte important să folosești imagini și materiale de calitate. Avantajul major al rețelelor sociale este că îți permit să creezi reclame și mesaje specifice, care să difere în funcție de segmentul pe care îl alegi. Odată ce ai determinat caracteristicile audienței, rulează campanii de promovare pe Facebook și Instagram. Folosindu-te de buyers persona, poți genera un conținut diferit pe care să îl promovezi pentru fiecare audiență, astfel încât acesta să fie adecvat și să aibă un impact pozitiv, care să convingă persoanele să intre pe site și să se convingă că tipul de cafea pe care îl propui este cel care i se potrivește.
Fă un parteneriat cu brand-uri din alte domenii
Gândește-te ce merge bine cu cafeaua, și găsește parteneri din domenii adiacente pentru a vă promova reciproc. Poate fi vorba despre firme care pregătesc mese de dimineață sau brunch-uri, magazine online de cadouri, sau librării online. În acest mod, vei atrage clienții care sunt deja fideli brand-urilor respective, și vei crește nivelul de încredere pentru potențiali consumatori care nu au interacționat cu produsele tale încă.
Parteneriat cu influenceri
Influencerii au devenit o autoritate în ochii utilizatorilor de social media, dar trebuie să fii foarte atent la publicul pe care aceștia îl au. În general, influencerii sunt destul de nișați, iar audiențele lor diferă, așa că trebuie să cercetezi care dintre aceștia se potrivesc profilului tău, astfel încât să nu trebuiască să investești o sumă mare de bani, fără a obține beneficii. Poți trimite pachete de cafea ambalate frumos unui număr mai mare de influenceri, astfel încât aceștia să posteze pe story, și alege o persoană cu expunere mare în social media cu ajutorul căreia să organizezi un concurs de tip giveaway. Acest mod de promovare este foarte eficient, deoarece informațiile legate de produsele tale pot ajunge rapid la un număr foarte mare de persoane. Poți oferii pachete de cafea, vouchere sau abonamente lunare persoanelor care câștigă, și îi poți face pe cei ce participă să fie curioși și să îți dorească să încerce sortimentele pe care le oferi.
Adauga un comentariu