10 sfaturi pentru a stăpâni orice interviu de angajaredoar 5 minute sa citesti articolul

job interviu
  1. Identificați tipul de angajat pe care îl caută compania

Pune-te în pielea posibilului angajator țintă, în loc să începi cu talentele, punctele forte, deficiențele și tipul de muncă pe care îl cauți. Pe baza fișei postului, a valorilor/produselor/serviciilor companiei lor și a comunicării pe care ați avut-o până acum, ce fel de angajat ar fi „potrivirea ideală” a acestora?

De exemplu, dacă compania dorește un angajat care se pricepe la serviciul telefonic pentru clienți, iar site-ul lor web subliniază faptul că este o afacere „de familie” căreia îi pasă de angajații săi, ar trebui să vă subliniați competența în setul de abilități dat, să vă demonstrați abilitățile interpersonale pentru direct angajatorul și apoi faceți un efort pentru a cunoaște câțiva dintre angajați. Ei nu caută doar pe cineva care să umple o gaură; vor pe cineva care să îmbunătățească și climatul la locul de muncă.

  1. Subliniază-ți punctele forte reale (nu doar abilitățile tale)

Abilități serioase, cum ar fi „Știu să folosesc Microsoft Excel”, „Sunt un scriitor bun” sau „Sunt un vorbitor puternic în public”, îmi vin în minte când oamenii se gândesc la punctele lor forte.

De asemenea, este esențial să evidențiezi abilitățile tale soft unui potențial angajator. Ce altceva ai de oferit în afară de a  fi „excelent la telefon” și cum poți susține asta cu o poveste sau o anecdotă?

Majoritatea angajatorilor, de exemplu, apreciază abilitățile interpersonale, iar unii (dar nu toți) preferă managerii care iau inițiativă. Să presupunem că ești în căutarea unui post de conducere și vrei să explici de ce ai fi un manager excelent.

  1. Potriviți răspunsurile la întrebările lor

Majoritatea oamenilor nu își amintesc dacă ați oferit sau nu un răspuns complet la întrebarea lor. Sunt doar curioși de tine și cum te comporți, motiv pentru care politicienii folosesc de obicei această tactică. Spune ceva de genul „oh, scuze, m-am lăsat dus acolo” și rânjește dacă ești vreodată întrebat sau informat că „nu ai răspuns la întrebare”. Veți putea să vă gândiți la un răspuns pe loc datorită timpului petrecut exersând dialogul. Puteți, de asemenea, să răspundeți la întrebarea lor cu câteva cuvinte și să spuneți „Acesta este răspunsul meu”, apoi să continuați cu o întrebare despre firmă sau persoana care vă intervievează pentru a trece la un alt subiect.

  1. Anticipați întrebările dificile

Pune-te în pielea companiei care te consideră pentru un post. După ce ți-ai examinat CV-ul, scrisoarea de intenție și ai vorbit cu unul dintre angajatorii anteriori, ce întrebări ar avea aceștia?

Când un intervievator îți pune o întrebare pentru care te-ai pregătit, nu scoate imediat răspunsul în momentul în care acesta iese de pe buzele intervievatorului. Așteptați câteva secunde pentru a lua în considerare ce au spus înainte de a răspunde. Acest lucru va crea impresia că te-ai gândit la răspuns și că a fost real sau spontan. Demonstrează că poți gândi pe picioare, chiar dacă situația a fost practicată.

  1. Amintiți-vă numele tuturor sau un detaliu

Când rostești numele cuiva, acesta are impresia că îți faci timp să-l cunoști și că ești conștient de prezența lui. Amintirea numelui intervievatorului sau a numelor posibililor colegi cărora ți-au prezentat la firmă le arată că îți pasă de companie, că ești investit în procesul de interviu și că ești genul de coleg le-ar plăcea să fie prieteni.

  1. Fii curios în privința intervievatorului și a companiei

Amintiți-vă că în timpul unui interviu de angajare, potențialul angajator examinează mai mult decât talentele dvs. și dacă acestea sunt sau nu potrivite pentru post. De asemenea, încearcă să-și dea seama cine ești, de ce ești pasionat, care sunt obiectivele tale și dacă valorile și ambițiile tale sunt potrivite pentru o poziție pe termen lung.

Angajatorii cărora le pasă de angajații lor doresc să lucreze pentru ei. Face colegi de lucru și colegi de echipă mai buni, precum și întărește cultura companiei. În afară de a zâmbi, de a aduce energie plăcută și de a fi competent, a fi interesat de firmă este cea mai bună metodă de a stârni interesul unui angajator. Este o demonstrație vizibilă a dăruirii și entuziasmului dumneavoastră pentru job.

  1. Încadrați-vă în cultura companiei

Fiecare afacere are propria cultură. Unele companii apreciază o etică puternică a muncii, o energie dinamică și o atitudine competitivă. Nu înseamnă că trebuie să știi să te îmbraci ca un om de afaceri sau altceva. Alții sunt mai preocupați de capacitatea ta de a comunica eficient și de a empatiza cu colegii și clienții decât de atitudinea ta competitivă sau ambițioasă.

Puteți dobândi un simț rapid al culturii corporative punând întrebări și fiind vigilent. Luați măsuri pentru a vă încorpora în acea cultură după ce vă simțiți ferm.

  1. Nu-ți pasă de bani

Oamenii talentați valorează întotdeauna mulți bani. În loc să întrebe despre zilele de vacanță, venituri și beneficii (care pot fi oricând negociate ulterior), ei petrec timp în timpul interviului învățând despre firmă, managerul de angajare și funcția ta. Folosiți această oportunitate pentru a vinde sau a convinge acel management despre cât de grozav vei fi angajat și cât de multă valoare vei aduce companiei.

  1. Comunicați-vă emoțiile

Potențialii angajați subliniază frecvent de ce sunt potriviți pentru job din punct de vedere tehnic. Ei pot folosi chiar povești sau povești pentru a-și demonstra expertiza. O organizație bună, pe de altă parte, nu își dorește doar pe cineva care poate executa treaba din punct de vedere tehnic. Ei caută, de asemenea, pe cineva care să se integreze în cultura companiei și să fie o plăcere să lucreze.

  1. Subliniați ceea ce puteți face deja și cum puteți crește

Nu toată lumea vrea să învețe mai mult, să se îmbunătățească și să-și sporească calitatea muncii sau a abilităților. Dacă demonstrezi că o faci, te va pune înaintea concurenței, mai ales dacă poți arăta de ce această oportunitate de angajare este ideală pentru a avansa ca expert sau profesionist în industria ta.

Picture of Redactia

Redactia

RomaniaHUB.ro este o resursă online care ajută la conectarea companiilor cu furnizorii de servicii în care pot avea încredere. Ne dorim să fim o sursă de inspirație pentru industria marketingului digital, dar și un canal de educație pentru celelalte categorii de public interesate de marketing digital, seo, web design, ecommerce.
mood_bad
  • Niciun comentariu
  • Adauga un comentariu

    Newsletter

    Abonați-vă si primiți e-mailul săptămânal care face citirea știrilor business mai plăcută. Rămâneți informat și distrați-vă, gratuit.

    PS: Abonarea la newsletter este supusă Politicii noastre de confidențialitate și Termenilor și condițiilor.